رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

شاید اصلاح‌طلبانی که هیچ‌گاه تأیید صلاحیت نمی‌شدند، ۱۴۰۰ تأیید شوند

  • کد خبر: ۳۵۵۱۷
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۷
شاید اصلاح‌طلبانی که هیچ‌گاه تأیید صلاحیت نمی‌شدند، ۱۴۰۰ تأیید شوند
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: برای افزایش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ ممکن است کسانی که شعار‌های پوپولیستی و عوام‌فریبانه می‌دهند و حتی برخی اصلاح‌طلبان که در شرایط عادی هیچ‌گاه تأیید صلاحیت نمی‌شدند، تأیید شوند.
به گزارش شهرآرانیوز، محسن رهامی با اشاره به تاثیر کرونا بر اقتصاد کشور، اظهار کرد: کرونا موجب شده است که بسیاری از کسب و کار‌ها تعطیل و کارمندان و کارگران زیادی بیکار شوند، این بیماری بیشترین فشار را بر طبقات پایین وارد کرده و موجب گسترش نارضایتی شده است و شاید این نارضایتی موجب کاهش مشارکت در انتخابات ۱۴۰۰ شود.

وی با اشاره به کاهش فعالیت جریان‌های سیاسی، ادامه داد: احزاب و جریان‌های سیاسی معمولا در این فاصله تا انتخابات، نظرات خود را اعلام کرده و کاندید‌های احتمالی خود را غیرمستقیم معرفی می‌کردند، اما اکنون فعالیت چندانی ندارند و اگر شرایط به این گونه پیش رود، شاهد کاهش مشارکت جامعه و جریان‌های سیاسی در انتخابات خواهیم بود و شرایط مشارکت انتخابات ۹۸ شاید عمومی‌تر شود، زیرا در انتخابات مجلس، عوامل محلی و قومی در مشارکت تاثیر مثبت دارد، ولی در انتخابات ریاست جمهوری چنین ویژگی وجود نداشته و عوامل محلی و قومی موجب افزایش مشارکت نمی‌شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه جریان اصلاحات می‌تواند بین شصت تا هفتاد درصد جامعه را پای صندوق آرا بیاورد، خاطرنشان کرد: با این حال در انتخابات ۹۸ کاندیدا‌های این جریان ردصلاحیت شدند و با استعفای عارف و موسوی لاری، شورای سیاستگذاری هم تعطیل شد و انسجام دوباره اصلاح طلبان زمان بر خواهد بود. وقتی اصلاح طلبان به صورت جدی در صحنه نباشند، رقیب آن‌ها هم حضور چندان چشمگیری نخواهد داشت. وقتی مثل انتخابات ۹۸ اصلاح طلبان در صحنه نباشند، رقیب هم بی انگیزه خواهد شد و این وضعیت در انتخابات ۱۴۰۰ می‌تواند تشدید شود.

رهامی با اشاره به تاثیر نارضایتی مردم در کاهش مشارکت در انتخابات، گفت: در این شرایط شاید با تایید صلاحیت کسانی که شعار‌های پوپولیستی و عوام فریبانه می‌دهند، تلاش شود تا مشارکت بیشتر شود. حتی ممکن است برخی اصلاح طلبان که در شرایط عادی هیچ گاه تایید صلاحیت نمی‌شدند هم تایید صلاحیت شوند تا مشارکت افزایش یابد. در انتخابات سال۷۶ محمد خاتمی بیست میلیون رای آورد در حالیکه اگر او تایید نمی‌شد شاید مجموع رای دهندگان بیش از ده میلیون نفر نمی‌شد. در سال ۹۲ هم تقریبا همین شرایط به وجود آمد.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->