کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گلی زیبا و عجیب در لیگ قهرمانان فوتبال افغانستان ویدئو | جشن قهرمانی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان پس از صعود به مرحله بعد حریف تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ چه تیمی است؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و بحرین (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) صعود تاریخی تیم ملی فوتسال افغانستان به مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان: امروز می‌خواهیم تاریخ‌سازی کنیم علمای شیعه افغانستان مطالبات خود را از طالبان مطرح کردند نگاه چین به معادن لیتیوم‌ افغانستان پخش زنده بازی افغانستان و بحرین در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین رییس جمعیت هلال‌احمر ایران در پیامی با سیل زدگان افغانستان همدردی کرد اطلاعیه راه آهن درباره قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه تیم ملی فوتسال افغانستان در چه صورتی از مرحله خود صعود خواهد کرد؟ توقف قطار ترانزیتی افغانستان- ترکیه در ایران تکرار گشت‌زنی هواپیمای بدون سرنشین در آسمان پروان
سرخط خبرها

محموله پزشکی اهدایی ایران به ارزش ۴۰ هزار دلار تحویل مقامات افغانستان شد

  • کد خبر: ۳۵۵۹۴
  • ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
  • ۱
محموله پزشکی اهدایی ایران به ارزش ۴۰ هزار دلار تحویل مقامات افغانستان شد
محموله تجهیزات بهداشتی اتاق مشترک «هرات- مشهد» امروز چهارشنبه به شهر هرات افغانستان رسید تا برای مبارزه با ویروس کرونا مورد استفاده قرار گیرد. ارزش این محموله ۴۰ هزار دلار است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ «محمد صدیقی فر» سرکنسول ایران در هرات در مراسم تحویل این تجهیزات گفت: همسایه‌های اطراف ایران به ویژه افغانستان در اثر بحران کرونا نسبت به ایران با چالش کمتری مواجه بودند، از روز‌های آغاز بحران کرونا روابط میان افغانستان و ایران به خوبی ادامه داشته و مشکلات باعث قطع رابطه بین دو کشور نشده است.

وی تأکید کرد که کنسولگری ایران در هرات در روز‌های اوج کرونا تلاش‌های زیادی کرد تا برای بازرگانان افغان ویزا صادر کند.

«سید وحید قتالی» استاندار هرات هم ضمن قدردانی از اتاق مشترک دو کشور گفت که مسئولان افغان باید سرمایه‌گذاران ایرانی را تشویق کنند تا در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

قتالی تأکید کرد دولت افغانستان هم این توانایی را دارد که برای سرمایه گذاران ایران در داخل افغانستان فرصت‌هایی خوبی را ایجاد کند.

«میرا سلیمان خیل»، مسئول اتاق‌های مشترک هرات – مشهد درباره جزئیات این محموله گفت: این کمک‌ها شامل یک هزار ماسک فیلتردار، ۲۰ هزار ماسک بهداشتی، ۴۰۰ دست لباس گروه درمانی، یک هزار و ۲۰۰ ژل ضد عفونی کننده و دیگر لوازم بهداشتی است.

وی افزود با وجود اینکه ایران هم با مشکلات بحران کرونا مواجه بوده، بازهم با مردم افغانستان همکاری همه جانبه داشته است.

در ششم خرداد ماه نیز هواپیمای حامل کمک‌های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه کابل بر زمین نشست که این محموله شامل ماسک، موادضدعفونی کننده، دستکش و مواد بیمارستانی بود که از طرف مردم و بخش خصوصی جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان اهداء شده بود.

جمهوری اسلامی ایران پیش از آن نیز ۲ هزار کیت تشخیص ویروس کرونا را به دولت افغانستان اهدا کرده بود که در استان غربی هرات مورد استفاده قرار گرفت.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ebrahim
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
0
0
باز بگن ایران بده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->