شهید جمهور شرکت نیشکر هفت تپه را احیا کرد تولید تخم مرغ به یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن می‌رسد حدود ۴.۴ تن شمش طلا طی ۲۸ حراج حضوری در مرکز مبادله مورد معامله قرار گرفت یارانه کالابرگ در خرداد ۱۴۰۳ هم واریز می‌شود قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (پنجشنبه، ۳/۳/ ۱۴۰۳) ثبت تولید ۴۵ هزار و ۹۱۶ خودرو در فروردین ماه سیاست‌های انقباضی کاهش تولید را در پی دارد نرخ طلا در بازار امروز مشهد (۲خرداد۱۴۰۳) از دستاورد‌های سیدالشهدای خدمت؛ یارانه نقدی ۴ برابر شد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از تاریخ اجرای قانون انجام خواهد شد واردات در ازای صادرات غیرکشاورزی اجرا می‌شود بازار مشهد التهابی ندارد ۷۱ کیلوگرم شمش طلا فروخته شد (۱ خرداد ۱۴۰۳) دستاورد‌های آیت‌ا... رئیسی برای اقتصاد ایران اصلاح زیرساخت‌های اقتصادی در دولت سیزدهم آپارتمان‌های ۸۵ متری را در منطقه ایثارگران مشهد پیدا کنید (۱ خرداد ۱۴۰۳) صنعت بیمه در فروردین سال جاری ۸.۹ همت خسارت پرداخت کرده است جریمه سنگین در انتظار بانک‌های متخلف در پرداخت تسهیلات مسکن واکنش بورس به خبر شهادت رئیس جمهور چه بود؟ | گزارش وضعیت بازار سهام ( یکم خرداد ۱۴۰۳) حباب سکه پس از شهادت رئیس‌جمهور افزایش یافت + علت (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم خرداد ۱۴۰۳) قیمت کارخانه‌ای محصولات سایپا اعلام شد + جدول صادرات ۹۰ درصد طلای سرخ از ایران است | سهم پایین زعفران ایران از تجارت دنیا نحوه صدور و نقد کردن چک‌های بانکی تغییر کرد
سرخط خبرها

سکوت خبری در قبال افزایش قیمت خودرو‌های داخلی

  • کد خبر: ۳۵۶۳۰
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۹
  • ۲
سکوت خبری در قبال افزایش قیمت خودرو‌های داخلی
خودروسازان با افزایش قیمت در قرارداد‌های قطعه‌ساز‌ها موافقت کردند و در هفته جاری نیز قیمت خودرو‌های داخلی در سکوت خبری و با مجوز شورای رقابت توسط ایران‌خودرو و سایپا صادر رقم خورد.
 به گزارش شهرآرانیوز ،چندی پیش قطعه سازان اعلام کردند که با توجه به تغییرات نرخ ارز، هزینه تولید قطعات خودرو افزایش یافته و عملا تولید قطعات و ادامه کار برای آن‌ها براساس قرارداد‌های فعلی صرفه اقتصادی ندارد. بر همین اساس هفته گذشته نیز خودروسازان با افزایش قیمت در قرارداد‌های قطعه‌ساز‌ها موافقت کردند و در هفته جاری نیز قیمت خودرو‌های داخلی در سکوت خبری و با مجوز شورای رقابت توسط ایران‌خودرو و سایپا صادر رقم خورد.

قطعه سازان پیش از این بار‌ها اعلام کرده بودند که قرارداد‌های آن‌ها با خودروسازان بر اساس ارز ۹ تا ۱۱ هزار تومانی بوده و تولید برای آن‌ها از نظر اقتصادی صرفه ندارد. به همین دلیل نیز خواستار افزایش قیمت قطعات تولیدی در قرارداد‌های خود با خودروسازان بودند.

همین تغییر زمینه ساز افزایش قیمت ۲۵ الی ۳۴ درصدی قیمت خودرو‌های مختلف در کارخانه شد و بر اساس اعلام شورای رقابت، قرار است قیمت خودرو‌های داخلی هر سه ماه یکبار مورد بازنگری قرار گیرد تا توانایی خودروسازان برای تطبیق با شرایط تورمی بهبود پیدا کند.

بر همین اساس دور بعدی افزایش قیمت‌ها به احتمال قوی شهریور یا اوایل مهرماه خواهد بود. این افزایش قیمت به تفسیر شورای رقابت از مستندات خودروسازان مبنی بر رشد هزینه‌های تولید به ویژه نرخ ارز و تورم مواد اولیه بستگی دارد.
 
افزایش قیمت خودرو‌های داخلی در سکوت خبری

شنیده‌ها حاکی از آن است که به احتمال قوی قطعه سازان خواهان افزایش ۶۵ درصدی قیمت قطعات در قرارداد‌های میان خود با خودروسازان باشند. البته بعید به نظر می‌رسد که خودروسازان زیر بار چنین قرارداد‌هایی بروند و به احتمال قوی با افزایش قیمت ۴۰ درصدی یا کمتر موافقت خواهد شد؛ بنابراین افزایش قیمت خودرو‌ها کما بیش منطبق بر افزایش قیمت سازندگان قطعات انجام شده است. البته تجربه نشان داده که شورای رقابت معمولاً افزایش قیمت محدودی را برای خودرو‌های داخلی اعمال می‌کند و حال که قرار است سالی ۴ بار قیمت خودرو‌های داخلی مورد بازبینی قرار گیرد شورای رقابت دامنه محدودتری را نیز برای تغییرات قیمتی اعمال خواهد کرد.

این روز‌ها وضعیت بازار خودرو بسیار پیچیده شده است. از یک طرف بازار خودرو در رکود نسبی به سر می‌برد و از طرف دیگر نیز خودروسازان قیمت را افزایش داده اند. به علاوه در پی نوسانات ارزی، وضعیت برای قطعه سازان هم مساعد نیست و با توجه اهمیت ویژه تامین قطعات خودرو‌ها رضایت این دسته از فعالان صنعت خودروسازی نیز می‌بایست جلب شود.

سال‌هاست که بازار خودرو روی ثبات به خود ندیده و قیمت خودرو در بازه‌های زمانی زیادی با رشد قابل توجه روبرو شده است. در طی دو سال گذشته، قیمت برخی از خودرو‌ها بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته و پیش‌فروش یک ساله اخیر ۲ شرکت خودروسازی بزرگ کشور، برای بازگرداندن ثبات و آرامش به بازار خودرو نیز تاثیرگذار نبوده است. با افزایش مجدد قیمت ها، این بازار وارد رکود خرید و فروش شده و از این رو بلاتکلیفی عجیبی در بازار خودرو ایجاد شده است.

در چنین شرایطی، خودروسازان وعده می‌دهند که توان غلبه بر جو روانی واسطه گران را دارند و می‌توانند فاصله قیمتی بین نرخ‌های بازار و کارخانه را کاهش دهند، اما باید منتظر ماند و دید که این پیش بینی تا چه حد در واقعیت اتفاق می‌افتد.
 
منبع:دیجیاتو
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۲
0
2
جمع کنید بابا. تیبا 17 میلیون تومان گرون شد. از اول سال 99 تا برج 4 سال، 50 درصد کشیدن روی قیمت کارخانه. خجالت هم نمیکشن دزدهای سرگردنه
بهروزحیدری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۴
0
2
گوگل تو دیگه چرا همه شون دستشون توی یه کاسه هستش از بزرگ مملکت تا او خرده پاشون
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->