تمساح خونی و سال گربه زیر سایه «مست عشق» «لوران کانته» کارگردان فیلم کلاس درگذشت فیلم‌های سینمایی امروز تلویزیون (جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری کنگره شعر توس تا نیشابور + جزئیات نگاهی به مضمون بهار در شعر معاصر «پدر قهوه» سریال جدید مهران مدیری در راه شبکه نمایش خانگی چندخطی درباره‌ی کتاب «فلسفه‌ی پیاده‌روی» نوشته‌ی فردریک گرو | بجنبید، منتظرمان هستند! بازگشت بهروز افخمی با «هفت» به تلویزیون + زمان پخش تئاتر کمدی «هشتگ، بچه‌شهرستانی‌ام» روی صحنه می‌رود + پوستر و زمان اجرا انعکاسی از مظلومیت غزه در «خاورمیانه» | گفتگو با احمدرضا عبیدی (ججو) به مناسبت انتشار موزیک ویدئو جدیدش فردوسی و «شاهنامه» در نگاه محمدعلی اسلامی ندوشن «صحبت یار» در نگارخانه فردوسی + عکس اضافه شدن شخصیت «غرغر خان» به باغ شادونه نقد کامل فیلم تلماسه ۲ (Dune 2) | زیبایی و وحشت «پهلوان هرگز نمی‌میرد» و «پهلوان واقعی» در تلویزیون + زمان پخش پرفروش‌ترین سینما‌های کشور در فروردین ۱۴۰۳ |«هویزه» مشهد در جمع پرفروش‌ها ماجرای شکایت صداوسیما از مهران مدیری به کجا رسید؟ «نردبان آسمان» به کتاب‌فروشی‌ها آمد
سرخط خبرها
معاون مطبوعاتی و رسانه فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد

ایجاد کسب و کار در روستاها با راه اندازی خانه‌های کار و فرهنگ روستایی

  • کد خبر: ۳۵۶۹۲
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷
ایجاد کسب و کار در روستاها با راه اندازی خانه‌های کار و فرهنگ روستایی
معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی خراسان رضوی از راه اندازی طرح خانه های کار و فرهنگ روستایی خبر داد. به گفته او با راه‌اندازی این خانه‌ها از طریق توانمندسازی، برنامه‌ریزی مشارکتی و اقدامات حمایتی با محوریت فرهنگ، مجموعه‌ای از کسب و کارهای روستایی به صورت متمرکز یا غیر متمرکز تشکیل می شود.
به گزارش شهرآرانیوز، افشین تحفه گر با اعلام این مطلب افزود: درمرحله اول در ۵۰ روستای کشوراین طرح به صورت آزمایشی تشکیل می‌شود و در صورت موفقیت پس از اصلاح و بهبود برای اجرا در سال‌های بعد در روستا‌های متقاضی برنامه ریزی می‌شود.

به گفته او در خراسان رضوی روستا‌های حصار زبرخان نیشابور، سیدآباد خوشاب، ابوی سان جغتای و فدافن کاشمر دراولویت تشکیل خانه کارفرهنگ روستایی کشور قرار می‌گیرند.

معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی یاد آور شد: این طرح چهار جانبه و بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت کشور، معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید شکل گرفته است.

تحفه گر بااشاره به اینکه گسترش کارآفرینی در روستا‌ها یکی از ساده‌ترین راه‌های نیل به توسعه روستایی است، گفت: توسعه‌ی روستایی بایستی براساس توسعه بر پایه فرهنگ باشد، زیرا زمینه‌های فرهنگی در روستا در جلوگیری و پیشبرد توسعه مهم است.  

به گفته او با چنین نگاهی، راه اندازی «خانه‌های کار و فرهنگ روستایی» برای شکل گیری مجموعه‌های ترکیبی کسب و کار‌های روستایی با توجه به عنصر فرهنگ در چارچوب مفهومی، کسب و کار‌های ترکیبی روستایی، فرهنگ به مثابه ملات انسجام بخش کسب و کار‌های روستایی، راه اندازی کسب و کار‌های روستایی در چارچوب الگوی توسعه‌ی اجتماع محور محلی و توسعه مبتنی بر زیست پایدار قابل تبیین است.

معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خراسان رضوی  در ادامه از اهداف کلی این طرح توسعه روستایی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای روستاییان نام برد وافزود: احیای دانش‌ها، آیین‌ها و مشاغل بومی و به کارگیری آن در کارآفرینی، افزایش مشارکت روستاییان در برنامه ریزی توسعه محلی، افزایش مهارت‌های کاری و دانش کارآفرینی روستاییان و کمک به زیست پایدار روستایی از دیگر اهداف این طرح است.

تحفه‌گر بااشاره به اینکه مشارکت در این طرح داوطلبانه است و آمادگی روستا برای مشارکت در طرح باید سنجیده شود یادآور شد: موافقت و همکاری شورای اسلامی و دهیاری، موافقت نهاد‌های فرهنگی مثل کتابخانه، آمادگی سرمایه گذار یا سرمایه گذاران برای مشارکت در طرح و آمادگی مردم از شرایط دیگر مشارکت این طرح است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->