قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد
سرخط خبرها

مسیر آسیا برای شهرخودرو سخت ‌تر شد

  • کد خبر: ۳۵۸۲۱
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
مسیر آسیا برای شهرخودرو سخت ‌تر شد
هفتمین تساوی شهرخودرو در دیداری سرد، این تیم را از سهمیه لیگ قهرمانان دورتر کرد.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ نه به جذابیت جدال کارخانه‌داران در اهواز و نه به هیجان دومین پیروزی سرآسیایی و گل‌گهر برای بقا. جدال بزرگ هفته بیست‌و‌ششم لیگ برتر فوتبال که از قضای روزگار با حساسیت بالایی برای نایب‌قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی هم همراه بود، به یک بازی سرد و بی‌روح بدل گشت؛ دیداری که شاید اگر تماشاگران در ورزشگاه امام‌رضا (ع) بودند، ممکن بود سرنوشت آن متفاوت رقم بخورد. شهرخودرو و تراکتور درحالی پنجشنبه‌شب در دیداری شش‌امتیازی و کلاسیک، در ورزشگاه شیک شهر مشهد به‌مصاف هم رفتند که در پایان نه‌تن‌ها تساوی صفر- صفر هیچ دستاوردی برای ۲ تیم نداشت، بلکه نمایش فنی شاگردان بختیاری‌زاده و الهامی، هواداران مشهدی و تبریزی را ناامید کرد؛ ۹۰ دقیقه هیچ برای رسیدن به هیچ!


پروتکل‌ها و دیده‌بوسی‌های کشک!

مراسم آغازین دیدار ۲ تیم شهرخودرو و تراکتور در ورزشگاه خالی‌ازتماشاگر شاید مؤید این واقعیت بود که بسیاری از قوانین و قواعد نوشته و نانوشته‌ای که در فوتبال ما وجود دارد، کشک است! از ژست‌های رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دوران کرونایی بگیرید تا دیده‌بوسی‌های ابتدای بازی که میان عوامل ۲ تیم ردو‌بدل می‌شود. شاید به‌خاطر همین است که ساکت الهامی، سرمربی تراکتور، در پایان بازی خیلی صریح می‌گوید: «من ماسک نمی‌زنم»! دیده‌بوسی‌های ابتدای بازی هم که نه‌تن‌ها نقض صریح پروتکل‌ها بود، بلکه یک ژست تشریفاتی است که در طول بازی و بعد از بازی به‌شدت بازیکنان و کادر فنی تیم‌ها از خجالت هم درمی‌آیند. سرمربی تراکتور که سال گذشته در کادر فنی گل محمدی بود، در رابطه با انتظار تقدیر پیش از بازی، تلویحا به همین مسئله اشاره می‌کند و می‌گوید: همین که تماشاگر نبود تا ما را فحش بدهد، خوب است.


ورقی که سفید ماند

«یک‌بار سر یک بازی بسیار حساس تیم ملی آلمان و هلند، یکی از مربیان آلمان را برای تحلیل و آنالیز بازی هلند به این کشور می‌فرستند و وقتی برمی‌گردد، یک ورقه سفید می‌آورد. از او می‌پرسند چرا هیچ‌چیز ننوشتی؟ می‌گوید هلندی‌ها آن‌قدر پیچیده بازی می‌کردند که من هیچ‌چیز نفهمیدم»! این‌ها صحبت‌های علی صنعتگر، کارشناس فوتبال مشهد است که بعد از پایان دیدار شهرخودرو و تراکتور روی آنتن زنده به زبان می‌آورد؛ صحبت‌هایی که نشان می‌دهد فوتبال سرد و بی‌روح شهرخودرو و تراکتور نه‌تن‌ها نتیجه نداشت، بلکه بار فنی بالایی هم نداشت. تراکتوری‌ها بازی را آتشین و با توپ پر شروع کردند و همان دقیقه اول نزدیک بود به فتح دروازه رحمتی برسند، اما در ادامه آرام آرام بازی متعادل شد، تعادلی که کیفیت را از بازی گرفت. اشتباهات متعدد بازیکنان ۲ تیم در رساندن توپ به یکدیگر تا پایان بازی، تعداد خلق موقعیت‌های خطرناک بسیار ناچیز، بازی روبه‌عقب خسته‌کننده و... همه و همه نشانه‌های یک بازی کسل‌کننده بود که از همان اول می‌شد تساوی بدون گل در آن را پیش‌بینی کرد. بااین‌همه شهرخودرو در همان نیمه اول یکی‌دو‌بار روی خلاقیت سعید صادقی و حسین مهربان و البته اشتباهات عجیب‌وغریب خط دفاع تراکتور به موقعیت‌هایی رسید، اما هیچ‌کدام برای عنابی‌ها ختم‌به‌گل نشد. در سوی مقابل تراکتور هم نیمه دوم چندبار جسته‌گریخته خود را به دروازه عنابی‌های شهر مشهد نزدیک کرد که آن هم به خلق موقعیت جدی منجر نشد.


مسئله تعویض‌های بحث‌برانگیز

یکی از نکات جالب این دیدار تعویض‌های عجیب سرمربی جوان شهرخودرو در نیمه دوم بود. حسین مهربان که در نیمه اول با دوندگی فراوان و خلاقیت و نبوغ فردی توانست صاحب یک موقعیت تک‌به‌تک گل‌زنی شود و یکی از بازیکنان باکیفیت تیم بود، بین ۲ نیمه تعویض شد! همین‌طور دقایقی بعد از شروع نیمه دوم سعید صادقی که دیگرستاره تیم در نیمه نخست بود، از زمین بیرون کشیده شد! نکته عجیب‌تر دلخوری شهرخودرویی‌ها از تعویض‌هایشان بود که در قاب دوربین‌های تلویزیونی به‌خوبی مشهود بود. هم سعید صادقی و هم محمد قاضی هنگام تعویض و درحالی‌که تیمشان به پیروزی در بازی خانگی نیاز داشت، با دلخوری و تأخیر فراوان، زمین بازی را ترک کردند؛ مسئله‌ای که به نظر می‌رسد اقتدارنداشتن کادر فنی جدید در تیم را نشان می‌دهد. شاید هنوز بختیاری‌زاده نتوانسته است بر اوضاع‌واحوال روحی تیم حاکم شود.


بختیاری‌زاده: اشتباهاتمان از اشتباهات داوری بیشتر بود

سرمربی تیم فوتبال شهرخودرو بعد از تساوی برابر تراکتور گفت: کارشناس داوری نیستم و کنار زمین هم با احترام تیم را حمایت می‌کنم، اشتباهات خودمان از اشتباهات داوری بزرگ‌تر بوده است. سهراب بختیاری‌زاده اظهار کرد: در نظم تیمی و دفاع و کلیت تیم، بهتر از تراکتور بودیم؛ اما در گل‌زدن بی‌دقت بودیم. وی افزود: اگر می‌خواهیم جزو تیم‌های صعودکننده و بالای جدول باشیم، باید این ۳ امتیاز‌ها را در بازی‌های بزرگ به دست بیاوریم. در کل از تیم راضی هستم، اما ضعف داریم که باید در این هفته بیشتر کار کنیم. بختیاری‌زاده درباره ۴ بازی باقی‌مانده و کسب سهمیه، خاطرنشان کرد: فوتبال بخشی از زندگی است. یاد گرفته‌ام همیشه با امید بازی کنم. سعی می‌کنم این تفکر را منتقل کنم؛ هرچند می‌دانم لیگ فرسایشی شده است، اما دنبال این هستیم از نظر روانی بچه‌ها را برای بازی بعد آماده کنیم.


الهامی: بازیکنانم تمام توانشان را گذاشتند

سرمربی تراکتور گفت: این یک امتیاز در ادامه راه برای ما خوب خواهد شد؛ چون بازی‌های آینده برای ما امیدوارکننده خواهد بود. از بچه‌های خودم راضی هستم. با اینکه خسته بودند، تمام توان خود را گذاشتند. امیدوارم به هدف اولمان که کسب سهمیه بود، برسیم. الهامی همچنین درباره اینکه چقدر امیدوار برای کسب سهمیه هستید، عنوان کرد: ما بازی را خیلی خوب شروع کردیم، نیمه اول بهتر بودیم؛ اما نیمه دوم بازی متعادل بود. ترس از گل‌خوردن باعث این بازی شد. شرایط سخت است، به رقیب امتیازدادن در این شرایط یعنی از دور خارج‌شدن.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->