نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد نحوه خرید بلیت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس + لینک و قیمت انتقاد جواد خیابانی از واگذاری سرخابی‌ها در برنامه زنده تلویزیونی شمسایی: ایران-ازبکستان جذاب‌ترین بازی جام ملت‌ها است وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ
سرخط خبرها

عاقبت ‌به‌ خیری طارمی در اروپا

  • کد خبر: ۳۶۱۶۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
عاقبت ‌به‌ خیری طارمی در اروپا
پایان فصل درخشان مهدی طارمی، مهاجم تیم ملی با آقای‌گلی مشترک در لیگ برتر پرتغال
احسان سرفرازی | شهرآرانیوز؛ هفته پایانی لیگ برتر پرتغال بامداد دیروز با تاریخ‌سازی مهاجم جنوبی کشورمان همراه بود. تیم فوتبال ریوآوه که ابتدای این فصل، مهدی طارمی را از لیگ ستارگان قطر به اروپا آورده بود، در ادامه بازی‌های درخشان این بازیکن موفق شد با نتیجه ۲ بر ۱ از سد بوایستا عبور کند و لیگ داخلی این کشور را با عنوان پنجمی به اتمام برساند و جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا را کسب کند. مهدی طارمی در این بازی بازهم به درخشش خود ادامه داد و ۲ گل دیگر برای تیم کوچک شهر ویلادوکنده به ثمر رساند تا سبز‌های پرتغالی بار دیگر بهترین نتیجه تاریخ باشگاهشان در پریمیر لیگ را تکرار کنند.

این پایان هنرنمایی‌های طارمی در این فصل نبود. ستاره گل‌زن کشورمان که با حواشی بسیار زیاد ایران را ترک کرده بود، در هفته پایانی لیگ پرتغال به‌دنبال کسب یک موفقیت فردی هم بود. طارمی که تا پیش از آغاز بازی‌های این هفته با ۱۶ گل زده در رده سوم جدول گل‌زنان این لیگ قرار داشت، با دوگلی که در این بازی به ثمر رساند، هجده‌گله شد تا به‌همراه پیزی و کارلوس وینیسیوس، به‌طور‌مشترک این عنوان را به خود اختصاص بدهند. طارمی علاوه بر هجده‌گلی که در لیگ برتر پرتغال به ثمر رساند، توانست در این فصل ۲ پاس گل هم بدهد و با گرفتن ۷ پنالتی، بیشترین پنالتی را در این رقابت‌ها از مدافعان حریف بگیرد. البته سایت فدراسیون فوتبال پرتغال بعد از اتمام بازی‌های لیگ این کشور کارلوس وینیسیوس را به‌عنوان آقای گل این رقابت‌ها معرفی کرد. استدلال این سایت، دقایق کمتر حضور این بازیکن در میدان، نسبت به طارمی و پیزی است. همچنین ستاره گل‌زن تیم بنفیکا هیچ‌کدام از گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده است؛ درحالی‌که طارمی ۷ گل از ۱۸ گل خودش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است.


خیریت طارمی در پرتغال

مهدی طارمی که او را در فوتبال ایران به نام آقای حاشیه یا آقای خیریت می‌شناسند، به تیمی کوچک در فوتبال پرتغال رفت تا ضمن دوری از حاشیه‌ها، توانایی‌های فردی‌اش را به رخ فوتبال‌دوستان بکشد. در فوتبال پرتغال، بازیکنانی که توانایی درخشش در تیم‌های معمولی را داشته باشند یا باید برای بنفیکا و پورتو بازی کنند یا به‌سرعت جذب لیگ‌های اسپانیا و فرانسه می‌شوند و به نظر می‌رسد مهدی طارمی هم از این قاعده نانوشته مطلع بوده است. طارمی که این‌روز‌ها در رادار غول‌های پرتغالی قرار دارد، چند پیشنهاد خوب هم از لالیگا و لوشامپیونه در جیب دارد. البته به نظر می‌رسد ستاره بوشهری فوتبال ایران، فصل بعد لباس قرمز بنفیکا را به تن کند تا بار دیگر خاطرات شیرینش در پرسپولیس را این‌بار با یک لباس مشابه در اروپا ادامه دهد.


 

سرمربی ریوآوه: طارمی ستاره ما بود

کارلوس کارواخال، سرمربی تیم فوتبال ریوآوه، بعد از اینکه تیمش موفق به کسب جواز حضور در مرحله پلی‌آف لیگ اروپا شد، گفت: ما توانستیم ۵۵امتیاز کسب کنیم، درحالی‌که حداکثر امتیازات ریوه‌آوه در تاریخ، ۵۱امتیاز بود. پیش‌از‌این حضور در لیگ اروپا غیرممکن بود، اما توانستیم به‌خوبی این کار را انجام دهیم. فصل بسیار خوبی داشتیم و توانستیم در مسابقات داخل و خارج از خانه رکورد‌های خوبی را به ثبت برسانیم. ما ۹ بازی بدون پیروزی بودیم. ما توانستیم با عملکرد خوب بازیکنان باارزشمان در لیگ اروپا باشیم. مأموریتمان را به‌خوبی انجام دادیم. وی همچنین درباره عملکرد مهدی طارمی گفت: مهدی نشان داد یک فوتبالیست بااستعداد است. او بسیار باهوش عمل می‌کند و به‌خوبی چهارچوب دروازه را می‌شناسد. مطمئنم اگر او اینجا نبود، شاید ما نمی‌توانستیم سال بعد در اروپا بازی کنیم. او ستاره امسال تیم ما بود.


بازتاب درخشش طارمی در اروپا

سایت «Salamander Sport» انگلیس به تمجید از مهدی طارمی، مهاجم ملی‌پوش کشورمان و عضو باشگاه ریوآوه بعد از درخشش در فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ پرتغال پرداخت. این رسانه انگلیسی‌زبان درباره طارمی و دبلش برای ریوآوه نوشت: همچنان مهدی طارمی، بازیکن ملی‌پوش ایرانی، همه را در پرتغال با درخشش خود غافل‌گیر می‌کند. طارمی برای ریوآوه مقابل بواویستا دبل کرد. فصل ۲۰۱۹-۲۰۲۰ لیگ پرتغال به پایان رسید و این تیم موفق شد با درخشش مهاجم ایرانی‌اش به مرحله دوم پلی‌آف لیگ اروپا راه پیدا کند.
همچنین سایت آبولای پرتغال درباره عملکرد طارمی نوشت: این ستاره ایرانی بار دیگر نشان داد که سطح فنی بالایی دارد. فراموش نکنید طارمی با ۱۸ گل از تیم پنجم جدول آمده و وینیسیوس و پیزی از تیم دوم آمده‌اند. حالا کار ریوآوه برای حفظ طارمی سخت‌تر از همیشه شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->