نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

سردار آزمون و به توپ بستن کرملین

  • کد خبر: ۳۵۶۷۲
  • ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲
سردار آزمون و به توپ بستن کرملین
فصل رؤیایی سردار آزمون در روسیه به پایانش نزدیک می‌شود و حالا همه‌چیز روی کاغذ آماده انتقال او به یک لیگ سطح اول در فوتبال اروپاست
محمد امیرپور | شهرآرانیوز؛ زنیت، باشگاه سردار آزمون، از شهر سنت‌پترزبورگ می‌آید؛ شهر محبوب تزار‌های روسیه که پیش از انقلاب آن را به‌عنوان پایتخت انتخاب کرده بودند و کاخ‌های زمستانی و تابستانی خاندان تزار هنوز هم در این شهر وجود دارد، اما بعد از انقلاب روسیه، پایتخت به مسکو رفت و دوقطبی بین مردم مسکو و سنت‌پترزبورگ شکل گرفت. دوقطبی‌ای که در فوتبال و بین تیم‌های مطرح مسکو مانند زسکا، لوکوموتیو و اسپارتاک با نماینده سنت‌پترزبورگ، یعنی زنیت، وجود داشت، اما زنیت از روزی که سردار آزمون را جذب کرد، قهرمانی در لیگ روسیه را به هیچ تیمی نداد و مهم‌ترین دلیلش هم نمایش خیر‌ه‌کننده زوج خط حمله این تیم، یعنی جیوبا و آزمون، هستند.
 
مهاجم ایرانی زنیت که هفتمین سال حضورش در لیگ روسیه را سپری می‌کند، این فصل بهترین عملکردش را در این لیگ به نمایش گذاشت. ۱۶ گل برای پرپر کردن تیم‌های شهر مسکو، دبل قهرمانی در لیگ برتر روسیه و البته به توپ بستن کرملین کافی بود.

مهدی طارمی و سردار آزمون هردو شانس آقای گلی در لیگ‌هایشان را دارند و فقط به اندازه یک گل از این عنوان دور هستند. مهدی طارمی شانزده‌گله یک گل تا رسیدن به وینیسیوس و پیزی، مهاجمان بنفیکا فاصله دارد و سردار آزمون شانزده‌گله هم تنها یک گل از هم‌تیمی و زوجش در خط حمله زنیت، یعنی جیوبا، عقب است. هرچند سردار در چندبازی گذشته در ترکیب اصلی قرار نگرفت تا جیوبا به تنهایی گل‌های تیمش را بزند و روس‌ها تمام پنالتی‌ها را هم به او می‌سپارند تا عنوان آقای گلی به هم‌وطنشان برسد.
 
آمار گل‌های مهاجم روس بدون ضربات پنالتی خیلی کمتر از سردار است. آرتور جیوبای تنومند به‌نوعی رهبر زنیت در زمین است و گاهی مواقع حتی دستورات تاکتیکی هم به بازیکنان کناری‌اش می‌دهد. او در تمام فصل به سرمربی تیم توصیه کرد تا آزمون کنارش قرار بگیرد. چون نمی‌شد از کیفیت مهاجم ایرانی چشم‌پوشی کرد. آزمون هم جواب این اعتماد را داد و درحالی‌که مقابل اورال ۲ گل زده بود و به آقای گلی مشترک با جیوبا می‌رسید، در یک صحنه تک‌به‌تک توپ را به جیوبا پاس داد تا مهاجم روس با ۱۷ گل آقای گل بماند. طارمی و آزمون چه این فصل آقای گل بشوند و چه نه، مأموریتشان را انجام داده‌اند؛ نشان دادن کیفیت فوتبالیست‌های ما و جلب اعتماد باشگاه‌های اروپایی برای استخدام ستاره‌های دیگر فوتبال ایران.


هالک ایرانی

سردار آزمون در این فصل رکورد یکی از ستاره‌های سال‌های اخیر فوتبال روسیه و دنیا را شکست. هالک برزیلی که با قراردادی ۴۰ میلیون دلاری به زنیت آمده بود، بعد از ۴۳ مسابقه موفق شده بود به رکورد ۲۵ گل برسد. البته مهاجم برزیلی از زنیت جدا شد و سر از فوتبال چین درآورد و مدیران زنیت سراغ جذب سردار آزمون رفتند و او را بعد از جام ملت‌های آسیا با قراردادی ۱۲ میلیون دلاری خریدند. آزمون در رسیدن به رکورد گل‌زنی هالک موفق بود و زودتر از مهاجم برزیلی به رکورد ۲۵ گل رسید. آمار سردار در زنیت فوق‌العاده است؛ ۶۴/۰ گل در هر مسابقه. آماری که بهبود بخشیدن به آن برای سردار آزمون ۲۵ ساله کار دشواری نیست. او بعد از سال‌ها بازی در لیگ روسیه، تازه به ۲۵ سالگی رسیده و اخبار و شایعاتی که هرماه برای انتقال او به باشگاهی بزرگ در اروپا داغ می‌شود، به سبب سن مناسبش است.


پسر ۷۸۰ میلیارد تومانی

سهم سردار آزمون در فوتبال حرفه‌ای ایران «صفر» مسابقه بود. بله، در تمام مدتی که با سپاهان قرارداد داشت، در فهرست نفرات اصلی بازی نکرد و بدون هیچ مسابقه رسمی لیگ ایران را به مقصد روسیه ترک کرد. آن اوایل همه از آشنایی او با سرمربی روبین‌کازان و روستوف می‌گفتند؛ اینکه سرمربی ترکمن تیم، آشنای قدیمی خانواده آزمون بوده است و باعث‌وبانی باز شدن پای پسرشان به فوتبال اروپا. اما گذشت زمان همه‌چیز را ثابت کرد.
 
سردار آزمون در سال ۱۳۹۳ اولین گل ملی‌اش را مقابل کره‌جنوبی زد و تا امروز در ۵۰ مسابقه ملی، ۳۲ گل برای تیم ایران زده که آماری استثنایی است. درخشش او به اروپا هم رسید. گرفتن سهمیه لیگ قهرمانان با روستوف و رسیدن به دور گروهی این تورنمنت و گل‌زنی به مانوئل نویر، بیانیه‌ای بود که سردار آزمون برای منتقدانش آماده کرده بود. او نکاتی در فوتبالش داشت که سرمربی ترکمن روبین‌کازان آن‌ها را دیده بود، اما هیچ‌کس در فوتبال ایران ازشان اطلاعی نداشت.
 
باشگاه زنیت اعلام کرده است برای فروش سردار آزمون، همان پسری که حتی یک بازی در لیگ ایران انجام نداد، به پیشنهاد‌های کمتر از ۳۰ میلیون یورو جواب نمی‌دهد. این یعنی سردار آزمون با دلار ۲۶ هزار تومانی، ۷۸۰ میلیارد تومان ارزش پیدا می‌کند. عددی که از بودجه یک سال تمام باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم بیشتر است!


ناهار با گتوزو، شام با کلوپ

دیگر به اخبار و شایعاتی که مهاجم ایرانی فوتبال ایران را به باشگاه‌های اروپایی متصل می‌کنند، عادت کرده‌ایم. یک روز از قرارداد او با لاتزیو می‌نویسند و مدتی بعد سردار آزمون را به لیورپول می‌فرستند. کسی چه می‌داند؛ شاید اگر سیمونه اینزاگی سردار آزمون را در ژانویه خریده بود، بعد از شروع مسابقات به دلیل تعطیلی کرونا، این‌قدر دستش روی نیمکت خالی نبود و سردار آزمون می‌توانست لاتزیو را از بحران بعد از کرونا بیرون بیاورد، اما بعد از لاتزیو و لیورپول که خود سردار هم حضور در آن‌ها را تکذیب کرد، حالا پیشنهاد جدی ناپولی روی میز زنیت است. پارتنوپی فصل آینده آرکادیوش میلیک، مهاجم لهستانی‌اش، را در فهرست فروش می‌گذارد و سردار آزمون یکی از گزینه‌های جدی جنارو گتوزو برای ناپلی‌هاست.
 
ناپلی‌ها مشکلی با بند جدایی ۳۰ میلیون یورویی آزمون ندارند. از طرفی سبک بازی ناپولی و سیستم ۳-۳-۴ این تیم می‌تواند مهاجم ایرانی را به پرواز درآورد و او را به ستاره‌ای بزرگ در فوتبال اروپا تبدیل کند. با هم‌تیمی‌هایی مثل مرتنز و اینسینیه و جنارو گتوزو روی نیمکت، ناپولی یکی از جذاب‌ترین باشگاه‌های اروپا برای مهاجم بااستعداد ایرانی است. مهاجمی که خروجش از لیگ سرد روسیه و کوچش به جنوب داغ ایتالیا می‌تواند او را به بزرگ‌ترین لژیونر هزاره جدید فوتبال ایران در اروپا تبدیل کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->