یارانه نقدی مهرماه واریز شد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) با پول رهن پنت هاوس‌های لاکچری در مشهد چند آپارتمان می‌توان خرید؟ بررسی قیمت امروز خودرو‌های داخلی (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | قیمت خودرو‌ها در بلاتکلیفی قیمت زعفران روی دور گرانی | افزایش ۲۰۰ هزار تومانی قیمت گل تازه زعفران در تربت حیدریه (۲۴ مهر ۱۴۰۴) تولید روزانه نفت ایران ۴۳۰۰ بشکه افزایش یافت (۲۴ مهر ۱۴۰۴) شمش نقره ایرانی امروز چقدر قیمت دارد؟ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) رشد ۸.۶ درصدی ساخت مسکن در کشور | فاصله ۴۲ درصدی تا تحقق هدف ساخت یک میلیون مسکن قیمت امروز مرغ، گوشت و ماهی در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | ران گوسفندی ۸۹۰ هزار تومان شد وام اشتغال‌زایی افزایش یافت + جزئیات (۲۴ مهر ۱۴۰۴) توضیحات وزیر کار درخصوص عدم افزایش حق مسکن کارگران (۲۴ مهرماه ۱۴۰۴) دلار در مشهد چند قیمت خورد؟ (۲۴ مهر ۱۴۰۴) قیمت مسکن در حومه تهران ارزان شد | فروشندگان واقعی باید به کاهش قیمت تن بدهند کمبود نیروی ماهر در صنعت چرم مشهد پیگیری ایجاد مرکز جذب سرمایه مالی در  خراسان رضوی کشف ۱۴۰ تن برنج احتکارشده در مشهد رشد تقلب در بازار سکه و طلای آب‌شده | توصیه‌های مهم اتحادیه طلا برای خرید سکه و طلا قیمت طلای جهانی امروز (۲۴ مهرماه ۱۴۰۴) | طلای جهانی از ۴۲۰۰ دلار عبور کرد رشد ۵ درصدی قیمت دینار عراق در یک روز در بازار ارز مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | افغانی افغانستان، درهم امارات و لیر ترکیه چند؟ پیش فروش محصولات MVM از روز شنبه (۲۶ مهرماه ۱۴۰۴) آغاز می‌شود + جدول خودرو‌ها قیمت طلای جهانی چگونه تعیین می‌شود؟ قیمت امروز میوه و تره‌بار در مشهد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) | رطب مضافتی چند؟ خودرو‌های قدیمی دارای پلاک ملی شماره‌گذاری می‌شوند نرخ طلا امروز در مشهد اعلام شد (۲۴ مهر ۱۴۰۴) خودروهایی که موعد تحویلشان برای امسال نیست، مشمول افزایش قیمت نمی شوند پیش‌بینی قیمت دلار پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴ پیش‌‌بینی قیمت طلا و سکه در روز پنجشنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۴ پلمب مشاور املاک و رستوران متخلف در مشهد (۲۳ مهر ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

بیمه رانندگان به کجا رسید؟ | تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه رانندگان در مجلس

  • کد خبر: ۳۶۲۴۴۸
  • ۰۹ مهر ۱۴۰۴ - ۱۰:۱۱
بیمه رانندگان به کجا رسید؟ | تصویب کلیات طرح اصلاح قانون بیمه رانندگان در مجلس
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره بیمه رانندگان گفت: به خاطر اینکه هم بتوانیم مشکل ۲۰۰ هزار نفر فاقد هرگونه بیمه را حل کنیم و هم فشار زیادی بر دوش رانندگان نباشد، طرحی داده شد که براساس آن ۱۳/۵ درصد حق بیمه را راننده پرداخت کند و مابقی ۱۳/۵ درصد از محل اعمال روی بار و مسافر، در حد ۲/۵ درصد تا ۴ درصد جبران شود.

به گزارش شهرآرانیوز، احمد بیگدلی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس درباره «کلیات طرح اصلاح قانون بیمه اجتماعی رانندگان حمل و نقل بار و مسافر بین شهری» که امروز در مجلس به تصویب نمایندگان رسید توضیح داد: در حال حاضر ۷۰۰ هزار راننده حمل بار در کشور داریم که ۵۰۰ هزار نفر از آنها بیمه دارند، حدود ۲۰۰ هزار نفر هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند. با توجه به زحماتی که این گروه می‌کشند این روند درست نیست.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: بر اساس برنامه هفتم، قرار شده است حق بیمه‌ها از زیر نظر دولت خارج شود. وقتی قرار است از عهده دولت خارج شود، به راننده برای پرداخت همه ۲۷ درصد حق بیمه فشار وارد می‌شود.

او افزود: به خاطر اینکه هم بتوانیم مشکل ۲۰۰ هزار نفر فاقد هرگونه بیمه رو حل کنیم و هم فشار زیادی بر دوش رانندگان نباشد، طرحی داده شد که براساس آن ۱۳/۵ درصد حق بیمه را راننده پرداخت کند و مابقی ۱۳/۵ درصد از محل اعمال بر روی بار و مسافر، در حد ۲/۵ درصد تا ۴ درصد جبران شود.

بیگدلی درباره دسته‌های دیگر رانندگان و تکلیف بیمه آنها عنوان کرد: یک سری جزئیات وجود دارد مثل رانندگان ترانزیت، رانندگان محلی که بارنامه پرداخت نمی‌کنند، رانندگان وانت‌بار و نیسان‌بار که قرار شد اینها هم در جزئیات و آیین‌نامه‌ها حتما دیده شوند تا یک بار برای همیشه مشکل بیمه رانندگان حل شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ به این سوال که با این روش در واقع قیمت بار برای خریدار و هزینه رفت و آمد برای مسافر افزایش پیدا می‌کند، گفت: ۲/۵ درصد عدد زیادی نیست؛ مثلاً شما در نظر بگیرید اگر پول بار ۱۰ میلیون تومان پول باشد، ۲/۵ درصد حدود ۲۰۰ هزار تومان می‌شود. عدد زیادی نمی‌شود، اما بالاخره ناچار به تامین منابع مالی آن هستیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در جریان بررسی پیشنهاد‌هایی که در این زمینه مطرح بود همه راهکار‌ها را بررسی کردیم. تنها راهکاری که بین کمیسیون‌های عمران، اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی و مرکز پژوهش‌ها و جا‌هایی که باید نظر می‌دادند، بر سر آن به توافق رسیدیم این راهکار بود.

بیگدلی در ادامه با تاکید بر اینکه در بحث بیمه رانندگان تعریف کارفرما و کارگری مطرح نیست، تاکید کرد: ولی راننده‌ها برای چه کسی کار می‌کنند؟ بار چه کسی را جابه‌جا می‌کنند؟ بار صاحب‌بار را جابه‌جا می‌کنند، در نتیجه راننده در واقع به صاحب‌بار خدمت می‌دهد، صاحب‌بار هم باید بالاخره نسبت به این خدمت هزینه پرداخت کند.

۲/۵ درصد هزینه حمل به صورت برخط به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه تاکید کرد: به خاطر اینکه در ماجرای تامین منابع مالی بیمه رانندگان تنش ایجاد نشود، هزینه این خدمت ۲/۵ درصد مختص بیمه رانندگان افزایش پیدا می‌کند و به یک حساب ویژه برای بیمه می‌رود. یک حساب مشخص و بر خط در نظر گرفته و همان لحظه که بارنامه صادر می‌شود، مانند ارزش افزوده، براساس هزینه حمل ۲/۵ درصد به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز می‌شود. این عدد مختص بیمه رانندگان است و تأمین اجتماعی هم حق ندارد جای دیگری این عدد را هزینه کند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
آخرین اخبار پربازدیدها چند رسانه ای عکس
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->