بورس به مدت سه روز از فردا (یکشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تعطیل شد آغاز فعالیت عادی دستگاه‌های اجرایی از فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) | دورکاری با ابلاغ استانداران ممکن است نحوه فعالیت بانک‌ها، فردا (یکشنبه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۴) چگونه خواهد بود؟ دستور وزیر کار بر حفظ روال عادی انجام امور و خدمت‌رسانی به مردم در وزارت رفاه برگزاری جلسه کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی با محوریت بررسی وضعیت تأمین و توزیع کالا‌های اساسی (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) توقف پرواز‌ها تا ساعت ۲ بامداد روز یکشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) تمدید شد مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های مسافربری کشور: مردم نگران نباشند، تردد اتوبوس‌های بین‌شهری برقرار است برگزاری نمایشگاه الکامپ به تعویق افتاد بورس تل‌آویو و آمریکا ریخت (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) + جدول آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) | فرار گسترده از دارایی‌های ریسک‌پذیر قیمت نفت در بازار جهانی امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | نفت ۷ درصد افزایش یافت دستورالعمل فوری رئیس کل گمرک ایران (شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) قیمت طلای جهانی در بازار امروز (۲۴ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد لغو پرواز‌ها تا ساعت ۱۴ فردا (شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) تمدید شد جزئیات افزایش زمان پخت نانوایی‌ها در مشهد اعلام شد | کمبودی در تامین کالا‌های اساسی نداریم رئیس بانک مرکزی: شبکه بانکی کشور آماده خدمت‌رسانی به مردم است وضعیت حرکت قطارها پس از حمله رژیم صهیونیستی به ایران تصمیم‌گیری در خصوص نحوه فعالیت بازار سرمایه تا عصر فردا (شنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۴) خدمات‌رسانی بنادر، پایانه‌های مسافری و ایستگاه‌های راه آهن هیچ آسیبی به تأسیسات اصلی صنعت برق کشور وارد نشده است توقف خریدو‌فروش در صرافی‌های رمزارزی و پلتفرم‌های طلا تمامی زیرساخت‌های ریلی در وضعیت کاملاً ایمن قرار دارند | برقراری قطارهای فوق‌العاده در مسیر مشهد و تبریز خرید طلا در پلتفرم‌های آنلاین تا صبح یکشنبه (۲۵ خرداد ۱۴۰۴) غیرفعال شد وزارت جهاد کشاورزی: نگرانی درباره تامین کالای اساسی در کشور وجود ندارد هیچ مشکلی بابت سوخت‌رسانی در مشهد وجود ندارد | مردم بابت کمبود بنزین نگران نباشند (۲۳ خرداد ۱۴۰۴) شرکت ملی پالایش: سوخت‌رسانی به پمپ بنزین‌ها بدون وقفه ادامه دارد مقابله با گرانفروشی و کاهش وزن چانه با فروش کیلویی نان کشت فراسرزمینی ایران در اراضی قزاقستان افزایش می‌یابد قیمت خودرو‌های داخلی و خارجی در بازار امروز (۲۲ خرداد ۱۴۰۴) اعلام شد | آتش‌بازی ایران خودرو در بازار + جدول
سرخط خبرها

سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو

  • کد خبر: ۳۶۲۵۲
  • ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
سهم پایین LPG در سبد سوخت خودرو
در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

به گزارش شهرآرانیوز، یکی از سیاست‌های الزامی در حوزه مصرف سوخت و حمل و نقل، تنوع بخشی به سبد سوخت مصرفی در بخش حمل و نقل است. این تنوع بخشی به معنای جایگزینی سوختی با سوخت دیگر نیست، بلکه به معنای تنوع بخشی عادلانه است، تا متقاضیان با توجه به مؤلفه‌های مختلفی نظیر میزان پیمایش، قیمت، دسترسی و … به انتخاب سوخت مورد نظر خود بپردازند. به عبارتی این حق انتخاب عادلانه را برای متقاضیان قائل شویم که سوخت مورد نظر خود را انتخاب کنند. چرا که با دیکته کردن یک سیاست ناقص نمی‌توان، تقاضایی را کاهش یا کور کرد.

 

اکنون سالانه ۲۷ میلیون تن اتوگاز در دنیا به عنوان جایگزین بنزین و دیزل مصرف می‌شود و بسیاری از کشورهای با مصرف عمده مانند ترکیه، کره جنوبی، روسیه، لهستان، چین، ایتالیا و … حتی به فکر گسترش استفاده از آن نیز هستند.

 

در ایران سالانه ۱۸ میلیون تن LPG تولید می‌شود با توجه به بازار مصرف و شرایط صادرات فعلی، ۱۰ میلیون تن از این مقدار بدون استفاده در فلرها و خط لوله گاز طبیعی می سوزد.

 

به گفته کارشناسان بنابر گزارش انجمن جهانی ال.پی جی (WLPGA) و با استناد به تحقیقات انجام شده در کشورهای مختلف، سه عامل اصلی در ایمنی LPG نقش دارند. ۱- فشار مخزن ۲- محدودیت‌های انفجار و اشتعال پذیری ۳- دوگانه سوز کردن ایمن به صورت کارخانه‌ای یا در کارگاه‌های استاندارد. از این سه عامل دو عامل اول به دلیل ماهیت LPG، آن را به یک سوخت ایمن تبدیل کرده اند و عامل سوم به عنوان تأثیر انسان در استانداردسازی دوگانه سوز کردن خودرو و مشروط است.

 

بنابر این وزارت نفت می‌تواند با راه اندازی جایگاه رسمی و استاندارد برای تبدیل و سوخت‌گیری خودروهای LPG سوز، از استفاده غیر فنی و غیر اصولی جلوگیری نموده و باعث شود صاحبان این خودروها به جای سوخت‌گیری خطرناک یا سوخت‌گیری در جایگاه‌های غیر استاندارد داخل گاراژهای اطراف شهرها، به صورت محترمانه از جایگاه‌های رسمی ایجاد شده در سطح شهر سوخت‌گیری کنند.

 

از آن جایی که انتشار گازهای آلاینده حاصل از سوخت LPG بسیار کم‌تر از بنزین و دیزل است، مصرف LPG در خودروهای کلانشهرهایی همچون تهران، اصفهان، اراک و تبریز و … باعث کاهش آلودگی هوا خواهد شد.

 

بنابر آمار غیر رسمی حدود تعداد ۱.۵ میلیون خودرو LPG سوز در کشور وجود دارد که به صورت غیر استاندارد از اتوگاز استفاده کرده و از جایگاه‌های غیر مجاز و غیر رسمی در حاشیه شهرها سوخت‌گیری می‌کنند. در حالی که وزارت نفت می‌تواند LPG را به عنوان یک سوخت رسمی در سبد سوخت کشور تعریف کند و با استاندارد سازی این خودروها و عرضه LPG در جایگاه استاندارد و مجاز در مناطق معین شهرها، از خطرات ناشی از استفاده غیر فنی آن جلوگیری کند.

 

اینکه هر اقدامی نیاز به سرمایه گذاری دارد، امری بدیهی است؛ اما می‌توان همان طور که در توسعه سی. ان. جی اقدام به سیاست گذاری و سرمایه گذاری نمود، بخشی از ال پی جی تولیدی کشور را به عنوان سوخت به جایگاه‌ها آورد.

منبع:مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->