آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص ۴۴۷۲ میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت شاخص بورس بالاخره قرمز پوش شد| ریزش ناچیز نماگر بازار سرمایه سه شنبه (۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

پرتقاضاترین خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا چیست؟

  • کد خبر: ۲۹۲۰۳
  • ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۵
  • ۳۷
پرتقاضاترین خودرو در طرح پیش فروش ایران خودرو و سایپا چیست؟
صبح روز شنبه اولین قرعه کشی برای اجرای طرح فروش فوق‌العاده که برای خودروسازی ایران‌خودرو  برگزار می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، در این دوره بیش از ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به قوانین اعلام شده تعدادی از آن‌‎ها از فرآیند قرعه کشی حذف خواهند شد. آمار ثبت نام نسبت به چند روز گذشته تغییر چندانی نداشته است.



خودرو پارس tu۵ پرتقاضاترین خودرو

یک منبع آگاه، آمار فوق از میزان ثبت نام را تایید کرده و گفت: کماکان بیشترین مقدار تقاضا به خودرو پارس tu۵ با حدود ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار متقاضی مربوط است و بعد از آن خودرو ۲۰۶ معمولی قرار دارد. در محصولات سایپا هم تیبا و تیبا ۲ هر کدام با حدود ۳۲۰ هزار متقاضی پر متقاضی‌ترین محصولات این خودرو سازی هستند.

 

او بیان کرد: خودرو رانا در محصولات ایران‌خودرو و خودرو زامیاد دیزل در محصولات سایپا کم‌ترین میزان تقاضا را در بین مردم داشت. با این حساب متقاضیان پارس tu۵ کمترین شانس و متقاضیان زامیاد دیزل بیشترین شانس برنده شدن در قرعه کشی را خواهند داشت.

 

با احتساب تعداد افراد ثبت نام شده برای هر خودرو حدود ۲۳۰ متقاضی وجود دارد که رقم بزرگی محسوب می‌شود. اگر تنها شرکت ایران‌خودرو را در نظر بگیریم، حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نامی داشته است پس برای هر خودرو حدود ۳۰۷ متقاضی وجود دارد.

 

مراسم قرعه کشی برای تخصیص ۱۵ هزار دستگاه از چهار مدل از محصولات ایران‌خودرو در قالب طرح فروش فوق العاده با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهاد‌های ذی‌ربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می‌شود.

 

اسامی منتخبان این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهاد‌های نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودرو‌های انتخابی خود اقدام کنند.

 

ابتدا بنا بود کسانی که در قرعه کشی برنده شده و وجه خود را واریز نمی‌کنند برای مدت ۲ سال از ثبت نام خودرو محروم شوند، اما مهدی صادقی نیارکی معاون صنایع وزارت صمت در جمع خبرنگاران این خبر را تکذیب کرد و گفت: به خودروساز‌ها ابلاغ شد تا محدودیت‌ها را اصلاح کنند؛ مردم می‌توانند در طرح‌های دیگر هم مشارکت کنند. برنامه ما تحویل در موعد‌های مختلف است که اطلاع رسانی خواهد شد، اما کم‌ترین مقدار این طرح‌ها ۲۵ هزار دستگاه خودرو خواهد بود.

 

چه کسانی از ثبت نام خودرو محروم می شوند؟

او بیان کرد: کسانی که اطلاعات غلط وارد کرده‌اند، یعنی پلاک فعال داشته‌اند و این موضوع را اظهار نکرده  یا گواهینامه معتبر نداشته باشند شناسایی می‌شوند و تا ۳ سال از ثبت نام خودرو محروم خواهند شد.

 

با این حساب اگر فرد برنده پول خود را واریز نکند با مشکل مواجه نخواهد شد، اما اگر علی رغم داشتن خودرو و پلاک جاری یا بدون داشتن گواهی نامه ثبت نام کرده باشید ۳ سال محرومیت انتظار شما را می‌کشد. اگر چه برخی شنیده‌ها حاکی از لغو مجدد این قانون است، اما فعلا قانون محرومیت برای متغلبان پا بر جا است.

 

تحویل این خودرو‌ها احتمالا از روز دوشنبه آغاز شده و تا ۳ ماه ادامه خواهد داشت. اولویت تحویل هم طی همان فرآیند قرعه کشی مشخص می‌شود و متقاضیان در همان پیام اولیه زمان تحویل خودرو را هم دریافت خواهند کرد. علی رغم تقاضای دارندکان خودرو‌های فرسوده شرایط ثبت نام برای مالکان این خودرو‌ها فراهم نشد و خودرو فقط به افراد بدون پلاک جاری اختصاص پیدا کرد.

 

در این دوره خبری از خودرو گازسوز نبود و تنوع چندانی را شاهد نبوده ایم، اما خودروساز‌های کشور وعده حل این مشکل را داده اند. بنا بر اعلام  وزارت صمت حداقل ۳ مرحله فروش فوق‌العاده و ۴ مرحله فروش فوق العاده برگزار خواهد شد. اگر چه هنوز خبر قطعی درباره این موضوع منتشر نشده است، این ساختار فروش (پیش فروش) هم با انجام قرعه کشی مشخص خواهد کرد اما خبری از واریز کامل قیمت محصول نیست و طی چند مرحله پرداخت خواهد شد.

 

قرعه کشی شرکت سایپا هم روز ۱۸ خرداد و با حضور نمایندگانِ وزارت صنعت، معدن و تجارت، دادستانی کل کشور و دادستانی تهران، سازمان بازرسی کل کشور، مرکز ملی رقابت و سایر نهاد‌های نظارتی برای تخصیص ۱۰ هزار دستگاه از ۷ مدل خودرو گروه خودروسازی سایپا برگزار می‌شود.

 

در پیش فروش ۷۵ هزار خودروی آینده هم شرکت سایپا ۳۰ هزار و شرکت ایرانخودرو ۴۵ هزار محصول ارائه خواهد کرد که بنا بر گفته خودروساز‌ها تنوع بیشتری نسبت به این دوره خواهد داشت.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران 


اخبار پربازدید:

 

دستگیری مادر کودک آزار اینستاگرامی در خراسان رضوی+فیلم و عکس

 

۱۰ هزارمیلیارد برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/حداقل حقوق بازنشستگی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار

 

آغاز پیش‌فروش ۱۲ محصول ایران خودرو از یکشنبه ۱۸ خرداد+جزئیات

 

آغاز طرح پیش‌فروش سایپا از ۱۸ خرداد + شرایط ثبت‌نام

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
علی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
4
53
لعنت خدا بشرکت سایپاکه الان بیش از10ماهه حواله تکمیل وجح شدمو فاکتورنمیکنه خداازتون نگذره که زندگیموتحت فشارگذاشتم تاتونستم 53000000میلیون پول بی زبون روبحسابتون واریزکنم بجای فروش فوری این جنگولک بازیاحواله های معوق 6/98روفاکتورکنیدخداازتون نگذره که نونتون کردیدتوخون مردم
رضا دستان
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
واقعا ما ملت بدبختی هستیم ایم مدیران دو شرکت خوب ملت بی سر مردم گذاشتن بخاطر اینکه خودرو ها را گرون کنند تمام کارشون با دلالها یکی بود ماشینها را در انبارها دپو میکردن و تعداد کمی را برای خالی نبودن عریضه به مردم میدادن ولی عده ای هم بلا تکلیف موندن که چه کنند.وحالا موقع بهرهبرداری این دو شرکت ودو باره شروع شد ثبت نام ماشینی که قبلا گذاشته بود با قیمت ۳۰و۴۰ حالا با التماس وخداخدا بگیرم ۸۰ ۹۰ بازار هم که الا ماشالا شده ۱۰۰ملیون به بالا که پول ما هم نمیرسه خلاصه ماها مردم شده ایم گوشت دم سیخ تا کباب بشیم و یه عده بخورن وپلوار بشن
احمد
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
6
56
پس تلکیف خودرو های 6 ماه معوق چی میشه؟ که روز یکشنبه هم قراره فروش یکساله تعهد کنید. ای حقه باز های کثیف
یحیی
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
سند ماشین به نامم هست ولی پلاک نه ایا از قرکشی محروم میشم
فافا
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
2
پر از غلط های نگارشی متنتون
رضا پرکاری
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
شهریور سال ۹۸ نیز تکمیل وجه جهت تیبا نموده ام

که تاکنون فاکتور نشده است آنوقت سایپا با چه
روحی مجددا امُسال طرح پیش فروش را انجام
داده است ..
Sh
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
2
من از فروردین 97 منتظرم که از شرکت بی خدای سایپا دعوتنامه ام بیاد واسه برلیانس.از بس که کفر میگیم خسته شدیم.زور هیچکس هم به اینا نمیرسه.این رسمش نیست که حق مردمو بخورن.این نامردیه.
اويس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
من مرداد ماه تکميل وجه کردم اون هفته تحويل گرفتم
میثم
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
3
یارو هنوز قرعه کشی انجام نشده امتیازشو تو سایت دیوار به فروش گذاشته .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
زمان واریز وجه راه به یک هفته یا حداقل ۷۲ ساعت افرایش دهند
حیدری
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
1
سلام تکلیف افرادی که خوددوی فرسوده دارند از سال ۸۵ چی میشه لطفا طرحی هم برای این افراد بگذارید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
2
متنتونو اصلاح کنید
مصطفی
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
3
تو زیمباوه هم اینطوری ماشین به مردمشون نمیدن. ابن بود لیاقت مردم ایران!
میلاد
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
3
تو بیا تیبای تکمیل وجه شده ی برج 7 98 من رو تحویل بده به قول خودتون فروش فوق العاده پیشکش
روزبه
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
0
توی یه خبر اینهمه غلط
(با این حساب متقاضیان پارس tu۵ کمترین شانس و متقاضیان زامیاد دیزل کمترین شانس برنده شدن در قرعه کشی )
اويس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
انشالله تيرماه تحويلت ميده
من مرداد بودم تحويل گرفتم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
0
متغلب شمایید که مثل آب خوردن سر مردم کلاه میزارید
نه امثال آدمهایی مثل من که یه پراید ۸۶ دارم میخام عوضش کنم نمیتونم تو بازار آزاد ماشین بخرم تو ثبت نامتونم گزینه ای برای ما که خودرو فرسوده داریم نداره.اون قسمت که نوشته پلاک فعال ندارم
من تیکشو نزدم ولی ثبت نام انجام نمیشد
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
چرابه فکرمردم نیستید.چراکردم به این کارهی انجام میدیدروانی گردید.تمام زندگی شده یک وراید سال 97بگیرم کارکنم چراتعهدکه مگیدعمل نکردید
شما که ماشین داشتیدچراسال 98تحویل ندادید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
0
ماشینای مردم نمیدن که از چند ماه پیش ثبت نام کردن ااان دارن جیب خالی میکنن چقد ساده ایم ما
صالح کعب
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
شرکتهای سایپا وماشنهای دیگه شده چوپان دروغگو

اخرتشه معلوم پپ
ل ع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
0
الان اشغال خودرو که ده میلیونم نمی ارزه قرعه کشی شد !!!!!!!وااااااای
ل ع
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
2
اینا همش سیاست کثیفه
دولت پول نداره دست کرده تو جیب مردم
اول نمایش و التهاب
بعدیت سوزن زده بهش
ماشین اسباب بازیشونو به بالاترین قیمت میفروشن به مردم بیچاره
داریم به کجا می ریم خدا میدونه
اون از بورس
اینم ثبت نام ماشین
لگن خودرو خوب از بدبختی مردم سود برد
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
2
0
آقا غلت املایی داری
نوشتی پارس کمترین شانس و زامیاد دیزل هم کمترین شانس برنده شدن دارن. باید مینوشتی زامیاد دیزل بیشترین شانس را برا خودرو کم کیفیت را دارن.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
1
0
خدا لعنت کنه این مسئولین بی عرضه ودزدو که پول مارو سال 97گرفتن قرار بود 5/98بهمون ماشین بدن امروز 17/99هست میگن هنوز خبری نیست اینا همه دزدن پول مارو خوردن الان کم آوردن نوبت یه سری بدبخت مثل من هستن که پولشونو بکشن بالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
3
خدا لعنت کنه این مسئولین بی عرضه ودزدو که پول مارو سال 97گرفتن قرار بود 5/98بهمون ماشین بدن امروز 17/99هست میگن هنوز خبری نیست اینا همه دزدن پول مارو خوردن الان کم آوردن نوبت یه سری بدبخت مثل من هستن که پولشونو بکشن بالا
مجیدنجف پور
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
2
خواهش میکنم فعلاکه خودروکمه به هرسرپرست خانواریک خودروبدیدچون اینجوری هرج ومرج میشه وخودروبه به دست مصرف کننده واقعی نمیرسه‌.تازه خوددولت میدونه تویک خوانواده چندنفرشون ماشین دارند.ولی یکی مثل من وخیلی ها مدتی هست که نمتونیم خودروبخریم لطفا رسیدگی کنید
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
دوست عزیز
هدف دولت داغ نگه داشتن بازار خودروست نه فروش خودرو به مصرف کننده‌ی واقعی...چون مصرف کنندگان واقعی بسیار کمتر از دلالان هستند و در عوض دلالان فقط قیمت ها رو بالا میبرند
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۷
0
1
اسامی رزرو قرعه کشی چه زمانی اعلام میشود
بارون
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
سلام دوست عزیز فکر نمیکنم رزروی در کار باشه!!!!! متاسفانه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
1
خیلیا از تحریم ها سود زیادی میبرن از جمله این دوتا لگن ساز ایرانی با ارابه های مرگشون که خودم چوب شونو خوردم....
نا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
1
فکر نکنم که از ما ملت ایران بدبخت تر کسی باشه که دو خودرو ساز :لجن ساز بیشتر بهشون میاد بگم این همه کلاه گشاد بزاره .شما یک سرچ تو اینترنت بزنید ببیند کجا دنیا تو قرن ۲۱ میاد برای فروش خودرو قرعه کشی راه میندازه ای ول داره هر چه سرمون میاد حقمونه چون تفکر ازمون گرفتن
نا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
0
0
فکر نکنم که از ما ملت ایران بدبخت تر کسی باشه که دو خودرو ساز :لجن ساز بیشتر بهشون میاد بگم این همه کلاه گشاد بزاره .شما یک سرچ تو اینترنت بزنید ببیند کجا دنیا تو قرن ۲۱ میاد برای فروش خودرو قرعه کشی راه میندازه ای ول داره هر چه سرمون میاد حقمونه چون تفکر ازمون گرفتن
نا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۸
1
1
فکر نکنم که از ما ملت ایران بدبخت تر کسی باشه که دو خودرو ساز :لجن ساز بیشتر بهشون میاد بگم این همه کلاه گشاد بزاره .شما یک سرچ تو اینترنت بزنید ببیند کجا دنیا تو قرن ۲۱ میاد برای فروش خودرو قرعه کشی راه میندازه ای ول داره هر چه سرمون میاد حقمونه چون تفکر ازمون گرفتن
یک برده ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
ضمن عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات خدمت
کثیف ترین و منفور ترین موجودات روی زمین مدیران عامل شرکت های سایپا و ایران خودروی عزیز
ضمن عرض خسته نباشید در راستای قتل عام ملت فهیم ایران
از خداوند یگانه خواستار یک جو شعور مرام و معرفت برایتان می باشیم
همچنین برای آن دسته از عزیزانی که شما را حمایت و هدایت کرده و می کنند
باشد که رستگار شوید
بارون
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۹
0
0
سلام دوستان کسی میدونه تا حالا تعداد ثبت نامیها ب چه تعدادی رسیدن؟؟ یا کلا باید از کجا پیگیر باشیم تعداد ثبت نامیهارو. میخوام بدونم دوباره بی نصیب میشیم یا دلالها بهمون اجازه میفرمایند!!!!
بهروز
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۰
0
0
هدف دولت داغ نگه داشتن بازار خودروست نه فروش خودرو به مصرف کننده‌ی واقعی...چون مصرف کنندگان واقعی بسیار کمتر از دلالان هستند و در عوض دلالان فقط قیمت ها رو بالا میبرند...پس بنابراین به این زودی‌ها قانون به هر خانواده یک خودرو داده میشه اونم در صورت نداشتن پلاک فعال ، عملی نخواهد شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
0
0
عدالت وارزونی زمانی هست که واردات آزاد بشه
اونم به ظررمسعولین هست نمیشه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->