اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ دستگیری بازرس قلابی رانندگان اتوبوس‌رانی در مشهد اختصاص ۴۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به بافت فرسوده مشهد و ادامه خط ۳ مترو مروری بر ورود رشته روان‌شناسی به مشهد و ایجاد نخستین مراکز رسیدگی به بیماری‌های روحی استاندار خراسان‌رضوی: شورا‌ها نماد حضور مردم در مدیریت کشور هستند وضعیت دیزدر، باز هم پیچیده‌تر | حق و حقوق بهره‌بردار هم به ابهامات پرونده معدن دیزدر اضافه شد نژادحسین: توسعه ورزش حاشیه شهر، در دستور‌کار شورای اسلامی است رئیس شورای اسلامی شهر مشهد: کار شورا یک فضیلت انسانی است + فیلم نائب رئیس شورای عالی استان‌ها: باید نگاه ساختار سیاسی ما به شورا‌ها تغییر کند اعمال قانون ۱۸۵۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۱ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری سی‌وسومین نشست مدیران عامل سازمان‌های سیما و منظر کلانشهر‌های کشور در مشهد راهبرد‌های شورای ششم با تمرکز بر مردم پیش‌بینی بهره‌برداری از بوستان بانوان طرق تا پایان سال ۱۴۰۳ کیفیت هوای کلانشهر مشهد در آستانه وضعیت هشدار قرار گرفت (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) انتخاب شورا‌ها گامی به سوی تحقق کامل قانون اساسی است نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد
سرخط خبرها

قرمز را رد کردیم به حاد رسیدیم

  • کد خبر: ۳۶۳۲۹
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
قرمز را رد کردیم به حاد رسیدیم
رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرده است که در حال حاضر در میانه فصل دوم بیماری کرونا هستیم و ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز هستند که در بین این استان‌ها، وضعیت خراسان رضوی اکنون حادتر است.
به گزارش شهرآرانیوز،وضعیت در خراسان رضوی آن‌قدر بد است که هر کدام از مسئولان به نوعی در مورد افزایش رو به رشد بیماری کرونا سخن می‌گویند، تا جایی که حالا دکتر کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، اعلام کرده است که در حال حاضر در میانه فصل دوم بیماری کرونا هستیم و ۲۵ استان کشور در وضعیت قرمز هستند که در بین این استان‌ها، وضعیت خراسان رضوی اکنون حادتر است.

همین ۴ روز قبل بود که ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت طی سفری به مشهد اعلام کرد آمار مبتلایان به کرونا در این شهر با افزایش ۳۰۰ درصدی روبه‌رو شده است. از مدت‌ها قبل نیز خراسان‌رضوی در میان بالانشینان فهرست استان‌های دارای وضعیت قرمز قرار داشت. طبق آنچه مسئولان استانی اعلام کرده‌اند حداقل ۲۰ درصد از آمار بستری‌های ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ را مسافران تشکیل می‌دهند، مسافرانی که متأسفانه هنوز هم باوجود هشدار‌های بسیار، زیارت و حضور در مشهد را به زمان دیگری موکول نکرده‌اند. با این اوصاف متأسفانه امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که خراسان رضوی در صدر استان‌های کرونایی کشور قرار دارد و با رویه موجود افزایش ابتلا و فوت در این استان، چشم انداز روشنی نیز برای خروج از این وضعیت وجود ندارد.

موفقیت دیگر مشهد در راه مبارزه با کرونا

بعد از تولید انبوه دستگاه استراتژیک «ونتیلاتور» در مشهد و حتی صادرات آن به آلمان، اسپانیا و برخی دیگر از کشورها، حالا خبر رسیده است که پژوهشگران مشهدی به موفقیت دیگری دست یافته و توانسته‌اند کیت تشخیص کرونا را به تولید انبوه برسانند.

گفته می‌شود این کیت با کیفیتی مشابه نمونه خارجی‌اش، با نام تجاری Simbiolab و توسط یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری مشهد تولید شده است، ضمن اینکه از مزایای مهم دیگری همچون ۵۰ درصد قیمت پایین‌تر در مقایسه با نمونه کره‌ای و ۸۰ درصد کمتر در مقایسه با نمونه آمریکایی و اروپایی‌اش برخوردار است. به گزارش ایرنا و به گفته دکتر مجید ممیزان، مدیر مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، قرار است زمینه برای صادرات این محصول نیز به‌زودی فراهم شود.
مشهدی‌ها دست پیش را برای اثبات همراهی خود با مردم کشور گرفته‌اند و اکنون ۵۰۰۰ کیت از نمونه‌های تولیدی را به اماکن مختلف کشور صادر کرده‌اند.

افزایش ۴ برابری آزمایشگاه‌های کرونا

با افزایش رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در مشهد و برای پاسخ‌گویی به مراجعات افراد مبتلا و مشکوک، بنا بر اعلام دکتر محمود محمودی، مسئول هماهنگی امور آزمایشگاهی بیماران کرونایی دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، تعداد آزمایشگاه‌های کرونا در مشهد ۴ برابر افزایش یافته است.
بنا بر اعلام همین خبر، اکنون ۱۲ آزمایشگاه دولتی، غیردولتی و خصوصی در حوزه نمونه‌گیری‌های بیماری کووید ۱۹ در مشهد فعال است.


برخورد با هیئت‌های متخلف در دستور کار

با رویه موجود شیوع کرونا، اگر قرار باشد برگزاری مراسم عزاداری در ماه محرم بدون رعایت پروتکل‌ها و به شیوه سال‌های گذشته باشد، بی‌تردید باز هم شاهد سرعت بیشتر ابتلا به کرونا در مشهد و در کشور خواهیم بود. بر همین‌اساس، حجت‌الاسلام مصطفی جلالی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی، اعلام کرده است که با هیئت‌های متخلف از چارچوب‌های اعلام شده، برخورد خواهد شد.

روزانه ۲۰۰ بیمار در مشهد بستری می‌شوند

اهالی ۲۴ شهر استان با کرونا درگیرند و در وضعیت قرمز قرار دارند. در شرایط کنونی ظرفیت بیمارستان‌های اختصاصی بیماران کرونا شامل بیمارستان ۶۱۰ تخت‌خوابی امام رضا (ع) و بیمارستان شریعتی در مشهد رو به تکمیل است و باید بیمارستان‌های جدیدی برای تعداد مبتلایان جدید پیش‌بینی کرد. دکتر حمیدرضا رحیمی، دبیر کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد، نیز اعلام کرد که اکنون روزانه به طور میانگین ۲۰۰ بیمار جدید بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری می‌شوند.

در این میان تنها جوین، جغتای و داورزن در استان وضعیت سفید دارند و شهرستان‌های باخرز، خلیل‌آباد و بردسکن در وضعیت زرد و ۲ شهرستان بینالود و درگز هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.
گفته می‌شود حدود ۱۲۰۰ بیمار کرونایی در مراکز تحت نظارت دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد بستری هستند که از این تعداد ۲۰ درصد در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند؛ ضمن اینکه اعلام شده است که موج دوم شیوع کرونا هیچ محدودیت سنی‌ای ندارد و همه افراد را از جوان و سالمند درگیر کرده است.

۲۱۲ مرگ دیگر

همچنین طبق اعلام وزارت بهداشت، طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۱۲ نفر دیگر به جمع قربانیان کرونا و ۲۴۳۴ نفر دیگر نیز به شمار مبتلایان به کرونا افزوده شده است.
همچنین به گزارش وبدا و براساس اعلام دکتر مهدی قلیان اول، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در نشست قرارگاه دانشگاهی مبارزه با کرونا، روزانه از ابتدای اسفندماه تا ماه گذشته بیش از ۸۵ هزار نفر به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کردند که از این تعداد ۲۳ هزار نفر توسط پزشک ویزیت شدند و ۲۳۸۵ نفر درمان‌های سرپایی دریافت کردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->