اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود فیلم‌های سینمایی آخر هقته تلویزیون (۳۰ و ۳۱ فروردین ماه ۱۴۰۳) + زمان پخش و خلاصه داستان
سرخط خبرها

محمد امین کریم پور، دیروز شاخ اینستاگرام امروز کارگردان سینما

  • کد خبر: ۳۶۳۴۴
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
محمد امین کریم پور، دیروز شاخ اینستاگرام امروز کارگردان سینما
صدور پروانه ساخت فیلم سینمایی برای محمد امین کریم پور که یک اینفلوئنسر یا همان شاخ اینستاگرامی است با سیلی از نقد و حاشیه همراه شده است.
محبوبه عظیم‌زاده | شهرآرانیوز - او حدود یک سال پیش بعد از ورود به عرصه بازیگری در گفت وگویی، بادی به غبغب انداخت و با خنده هایی که جنبه تمسخرآمیزی داشت که اتفاقا مصاحبه گیرنده هم همراهی اش می کرد، درباره هجمه‌هایی که علیه او به راه افتاده بود، گفت: «هرکی هر حرفی دلش می خواد بزنه. هنر ذاتیه. هنرمندا حرف مفت زیاد می زنن. هیچ اهمیتی واسم نداره.» کریم پور که به ظاهر جایزه گرفتن برایش ملاکی برای برتربودن بود، در ادامه اضافه کرد: «یارو اومده می گه چرا اینو به تلویزیون راه دادی؟ مگه مال باباته که چرا راه دادی؟ این قدر در این سینما جایزه می گیرم که روزی به همشون ثابت می شه که کی چی بوده.» حالا بعد از این ماجرا وارد دنیای کارگردانی شده و همچنان بعد گذشت چند روز از اصل ماجرا خیلی ها به او می تازند.
 
 
دیروز شاخ اینستاگرام امروز کارگردان سینما

 
محمدامین کریم پور یکی از جوانان دهه هفتادی است (متولد سال ۷۳) که سال‌هاست به واسطه اینستاگرام و ویدئو‌های طنزی که ساخته، برای خودش شهرتی دست وپا کرده است. به واسطه همین شهرت مجازی و داشتن ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دنبال کننده، دست اندرکاران تلویزیون به روال جدیدی که در مدت‌های گذشته در پیش گرفته اند، او را به برنامه‌های گفت وگومحور «من و شما» و «ایرانیوم» هم دعوت کردند. کریم پور در سال ۹۷ هم در فیلمی به نام «سرکوفت» در شبکه نمایش خانگی حضور داشت.
 
او حالا چند روزی می‌شود که موفق شده است از سازمان سینمایی مجوز کارگردانی دریافت کند و همین اتفاق باعث شده است تا عام و خاص و هنرمند و غیرهنرمند به او و به کارگردان شدنش واکنش‌های شدیدی نشان بدهند. اتفاقی که البته خود مدیرکل نظارت بر تولید فیلم و عضو شورای صدور پروانه ساخت از آن دفاع کرده و گفته است: «کریم پور کارشناسی ارشد سینما دارد و فیلم هم ساخته است. تمام فیلم‌های کوتاه او هم بررسی شده است و صلاحیت کارگردانی فیلم اول را دارد.» او همچنین‌این را هم گفت که «اینکه می‌گویند ایشان شاخ اینستاگرام است، دلیل نمی‌شود که ممنوعیت قضایی و کاری برای کسی تلقی شود. من که امین پور را نمی‌شناختم و نمی‌دانستم در اینستاگرام است. ۴ نمونه کار از ایشان دیدیم و بعد صلاحیتش را تأیید کردیم.»

دیروز شاخ اینستاگرام امروز کارگردان سینما
 

جای بزرگان خالی

واکنش ها خیلی سریع علیه او و اقدام شورای پروانه ساخت شروع شد. واکنش هایی که البته بیشتر قیاسی بود بین جای خالی بزرگان سینما و تمام تلاش و تقلاهایی که برای دوباره بودن آن ها انجام می شود و حضور جوان هایی از این دست. سامان سالور، کارگردان سینما، یکی از افرادی بود که به این ماجرا واکنش نشان داد: «از سرزمینی که بیضایی ها را مجبور به ترک وطن و تقوایی ها را سال ها خانه نشین می کند و استعدادهای جوانش را به دلیل نداشتن روابط و نشناختن سرمایه گذار و معروف نبودن در فضای لجن مال مجازی سال ها پشت دیوار بلند مجوز معطل نگه‌می دارد، هیچ بعید نبود که به شاخ های اینستاگرام و دلقک های مزاجی و مجازی مجوز فیلم سازی دهد تا از سفره پهن بی صاحب و بلبشوی پرسروصدا لقمه ای چرب بگیرند.» در ادامه مردم هم وارد گود شدند. کاربری بعد از بازنشر ویدئوی تکراری او از ادبیات زننده کریم پور انتقاد کرده بود و نوشت: «تنها کسی بودین که به شخصه دنبال می کردم، انتظار توهین نداشتم ازتون (هنری ها حرف مفت می زنن؟) واقعا چرا همه هنرمندا رو در یک قاب قرار دادین؟ چرا توهین؟ در عجبم.» کاربر دیگری کاملا مثبت به این اتفاق نگاه کرده بود و گفت: «اتفاقا اینا با تلاششون خودشونو مطرح کردند، وگرنه بیشتر بازیگرایی که به عنوان مشهور اسمشونو می بری با زدوبند و روابط خانوادگی سر کار اومدند، ولی اینا با هنرشون خودشونو مطرح کردند، پس باید بهشون تبریک گفت.»


ضعیف کشی مرام ترسوهاست

در بین سیل واکنش های منفی علیه کریم پور، هادی حجازی فر، بازیگر سینما، یکی از افرادی بوده که در اینستاگرام خود متنی را منتشر کرده است که به دفاع از او می پرداخت: «ضعیف کشی مرام ترسوهاست.» او در بخشی از متنش نوشته است: «همه فریاد وافرهنگا سر می دن چون یه نفر مجوز کارگردانی گرفته. ابتذال از اعتراضمون هم بالا می ره چه برسه به خودمون. کسی نمی گه اصلا به شوراها چه ربطی داره یکی می خواد کارگردان بشه یا نشه؟ گیر دادیم به آبرو و شخصیت یک فرد که می خواد فیلم بسازه.» احسان ظلی پور، مجری تلویزیون، هم به اصل قضیه ایراد گرفته و نوشته است: «اصلا چرا باید سدی به نام وزارت ارشاد وجود داشته باشد تا مثلا بر اساس ظرفیت از پیش تعیین شده برای متقاضیان فیلم سازی در طول سال مجوز صادر شود؟ کارگردان اول اگر تهیه کننده و سرمایه گذار داشت و فیلم نامه اش در شورای پروانه ساخت تأیید شد، باید مجوز کارگردانی بگیرد. از این به بعد به توان و استعدادش برمی گردد که می تواند در این سینما موفق باشد یا نه.»


شاخ نشین های دربار اینستاگرام

دنیای مجازی، شبکه‌های مجازی و به ویژه اینستاگرام به چهره‌های زیادی شهرت بخشیده است. امپراطور کوزکو را به خاطر دارید. همان دختری که بدون اینکه چهره اش دیده شود، قصه‌های شاهنامه را با اغراق و غلو تعریف می‌کرد و با لهجه و بیان طنزی که به آن اضافه می‌کرد، مشهور و به جنگ‌های شادی دعوت شد؟ یا جواد خواجوی که برای دوبله‌های طنزش با لهجه مشهدی در سریال «سرباز» بازی کرد. همچنین علی صبوری که به جرگه بازیگران پیوست و قرارداد ده ساله‌ای را با صداوسیما امضا کرد. البته که همچنان می‌شود به این فهرست اسم اضافه کرد. محمدامین کریم پور هم حالا که ۲ روز از اصل اتفاق گذشته است، برخی کلیپ‌هایی را که در صفحه شخصی اش در چند سال حضور خود در اینستاگرام به اشتراک گذاشته بود، حذف کرده و استوری جدیدی گذاشته است که به نظر می‌رسد پاسخ غیرمستقیمی به تمام هجمه‌هایی است که علیه او راه افتاده است: «خدا در ۲ جا به بندگانش می‌خندد. یکی زمانی که دست به دست هم می‌دهند تا یکی را ذلیل کنند و خدا نمی‌خواهد و زمانی که همه دست به دست هم می‌دهند تا کسی را عزیز کنند و خدا نمی‌خواهد.» خودش هم به این حدیث این جمله را اضافه کرده است که: «خیلی به این اعتقاد دارم. مرسی از دوستان.» به نظر فعلا باید به انتظار نشست و دید آیا او که حرف باتجربه‌ها را مفت تلقی می‌کرده و حالا در قامت یک کارگردان چه گلی به سر سینما و تلویزیون خواهد زد. به هر حال، زمان همیشه در چنین مواقعی بهترین قاضی است. رسانه‌ها هم چه مجازی و چه حقیقی شاید افراد زیادی را در کوتاه مدت مطرح کرده اند، مثل همین شاخ‌های مجازی که در اینستاگرام پرمخاطب اند، اما در تلویزیون مخاطبی پیدا نکرده اند. این را هم باید گفت که بدون شک ماندگارشدن یا نشدنشان را چیزی به جز استعداد و توانایی شان تعیین نمی‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->