«بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید طرح یک ایرانی برای لوگوی نوروزی گوگل + عکس
سرخط خبرها

ارزان‌ترین خودرو برقی اروپا، میراث مدیرعامل فراری

  • کد خبر: ۳۶۳۶۳
  • ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
ارزان‌ترین خودرو برقی اروپا، میراث مدیرعامل فراری
اکنون پس از ۲ سال، شرکت رنو قصد دارد میراث به‌جامانده از مدیرعامل فراری خود یعنی کارلوس غصن را توسعه دهد و ارزان‌ترین خودرو برقی اروپا را راهی بازار کند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ اسم کارلوس غصن، مدیرعامل لبنانی‌تبار سابق شرکت‌های نیسان و رنو، را بیشتر با ماجرای فرار جنجالی‌اش از ژاپن می‌شناسیم. او که سال ۲۰۱۸ به جرم تخلفات مالی بازداشت و منتظر رأی دادگاه بود، توانست در جعبه‌ای بزرگ در قسمت بار یک هواپیمای مسافربری به لبنان فرار کند.
اکنون پس از ۲ سال، شرکت رنو قصد دارد میراث به‌جامانده از مدیرعامل فراری خود را توسعه دهد و ارزان‌ترین خودرو برقی اروپا را راهی بازار کند.

وقتی غصن به دنبال یک خودرو الکتریکی کوچک و ارزان‌قیمت برای عرضه در سراسر دنیا بود، شرکت رنو با توسعه K-ZE City به این درخواست پاسخ داد. این خودرو شهری از پک باتری ۸/۲۶ کیلووات ساعتی سود می‌برد و توانایی پیمایش ۲۷۱ کیلومتر مسافت را با یک بار شارژ باتری دارد.
اطلاعاتی که به‌تازگی منتشر شده است حکایت از آن دارد که گروه رنونیسان با توسعه خودرو برقی قبلی خود، به دنبال عرضه یک خودرو برقی ارزان‌قیمت دیگر این بار با نشان «داچیا» ست. این خودرو «اسپرینگ» نام‌گذاری شده است و به احتمال زیاد از سال آینده راهی بازار خواهد شد.
مثل K-ZE City، داچیا اسپرینگ هم از بدنه‌ای مشترک با «رنو کوئید» برخوردار است. از لحاظ ابعاد، این خودرو دقیقا مشابه K-ZE City است و طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری مشابهی با خودرو برقی سابق این خودروساز دارد.

رنو K-ZE City که از سال گذشته در بازار چین به فروش می‌رسد، وزنی برابر با ۹۲۱ کیلوگرم دارد و فضای بار آن ۳۰۰ لیتر است. گران‌ترین نسخه این خودرو قیمتی معادل ۱۰ هزار و ۲۴۶ دلار دارد. در مقابل، ارزان‌ترین نسخه از K-ZE City را می‌توان با پرداخت مبلغی معادل ۸۸۱۹ دلار خریداری کرد.
حال این سؤال پیش می‌آید که قیمت داچیا اسپرینگ در اروپا چقدر خواهد بود. از آنجایی که داچیا یک برند اقتصادی است، باید گفت اسپرینگ قطعا قیمت کمی خواهد داشت. اگر این شرکت موفق شود قیمت نهایی اسپرینگ را حوالی ۱۰ هزار یورو حفظ کند، با احتساب مشوق‌های مخصوص مدل‌های الکتریکی، این خودرو می‌تواند ارزان‌تر از همه رقبای بنزینی و دیزلی باشد. به عبارت دیگر، اسپرینگ ظرفیت این را دارد که به ارزان‌قیمت‌ترین خودرو موجود در قاره سبز تبدیل شود.

در ایالات متحده مشوق‌های مالیاتی برای خودرو‌های برقی ۷۵۰۰ دلار است. مشوق‌های موجود در بعضی کشور‌های اروپایی مثل فرانسه و آلمان نیز تقریبا به همین مقدار است.
آن‌طور که اطلاعات منتشرشده نشان می‌دهند، از لحاظ نمای ظاهری، اسپرینگ تا حد زیادی به کانسپت معرفی‌شده در اسفندماه وفادار باقی خواهد ماند. البته با خفیف‌تر شدن برخی المان‌ها می‌توان این خودرو را در واقع همان رنو K-ZE City با لوگوی داچیا توصیف کرد. با توجه به اینکه از نظر ایمنی، اروپایی‌ها قوانین سخت‌گیرانه‌تری دارند، انتظار می‌رود بهبود‌هایی در داچیا اسپرینگ اعمال شود. به نظر می‌رسد اسپرینگ با قیمت بسیار کم و پیش‌رانه سبز خود، به یکی از وسوسه‌انگیزترین گزینه‌های موجود برای علاقه‌مندان به خودرو‌های برقی تبدیل شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->