ویدئو | تا زدن تیشرت توسط ربات انسان‌نمای تسلا چند درصد آدرس‌های اینترنتی دنیا برای کاربران ایرانی فیلتر است؟ چند درصد اینترنت کشور از فیلترشکن‌ها و VPNها می‌گذرد؟ جریمه ۱۵ میلیون دلاری «چت جی پی تی» در ایتالیا حسگر مینیاتوری برای تشخیص گاز آلاینده دی‌اکسید نیتروژن ساخته شد مشهد میزبان طرح رسانه‌ای رایانو | گامی برای تربیت نسل جدید کنشگران رسانه‌ای + فیلم ماه ممکن است ۱۰۰ میلیون سال پیرتر از چیزی باشد که تصور می‌کردیم گوشی جدید ریلمی با بالارفتن و پایین‌آمدن دما تغییررنگ می‌دهد! + ویدئو بعد از گذشت دوماه از آزادسازی رجیستری آیفون، هنوز این محصول به شیوه تجاری وارد کشور نشده است! بسته‌های ویژه همراه اول به مناسبت شب یلدا ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بسته‌های هدیه ایرانسل به مناسبت یلدای ۱۴۰۳ + روش فعالسازی بهترین و پرطرفدارترین بازی‌‌های اپ استور در سال ۲۰۲۴ + فهرست در One UI 7 می‌توان حین پخش موسیقی، فیلم‌برداری کرد چرا شب ۳۰ آذر تنها شب یلدای ۱۴۰۳ نیست؟! در بازی Elden Ring: Nightreign دشمنانی از بازی‌های قبلی «فرام سافتور» هم حضور خواهند داشت + تریلر اسنپ به صورت هوشمند بر انحراف از مسیر و طولانی‌شدن غیرعادی سفر نظارت می‌کند نظرات مدیرعامل اینستاگرام درباره هوش مصنوعی و بحران اعتماد به شبکه‌های اجتماعی اسنپ‌فود از دسترس خارج شد (۲۶ آذر ۱۴۰۳) [به‌روزرسانی: اختلال برطرف شد] شیائومی ۱۵ اولترا احتمالا قوی‌ترین باتری تاریخ این برند را داشته باشد آیا بورس فردا، دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳، تعطیل است؟
سرخط خبرها

طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۳۳۸۹۵
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد
یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می‌برد، حمایت مالی گروهی از شرکت‌های ژاپنی را جلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترود‌های فلزی و الکترولیت‌های مایع می‌کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده‌ای است که در حال حاضر در ساخت باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود.

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاق‌های پاک پرهزینه‌ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطری‌های لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزی‌ها مربوط به باطری‌های لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستی‌های ایمنی نسبت داده شد که مدل‌های باطری‌های لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تست‌های مشابه مدل‌های باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیت‌های نیروی رایج خواهد شد که در باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود و عامل داغی بیش از حد این باطری‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطری‌های لیتیوم یونی را ندارد، اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->