شرکت «نوکیا» درباره جعل گوشی‌هایش در ایران بیانیه صادر کرد + سند زمان عرضه عینک هوش مصنوعی شیائومی مشخص شد برندگان و بازندگان انتخاب ترامپ | از ماسک تا انرژی سبز سقوط یکی از ماهواره‌های استارلینک در آمریکا + فیلم اولین عکس‌ها از رابط کاربری One UI 7 منتشر شد پاسخ پازل امروز میجر (چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۳) چگونه از زمان قطعی برق هر مشترک در مشهد مطلع شویم؟ + آموزش تصویری کار با سایت مالک «فرام‌سافتور»: درحال توسعه و ساخت ۲۶ بازی جدید هستیم اپل گویا در باریک‌کردن آیفون ۱۷ ایر به مشکلاتی خورده است هنگام تماشای فیلم چه اتفاقی در مغز ما می‌افتد؟ | محققان پاسخ می‌دهند ورود سازمان ملی هوش مصنوعی به پروژه‌های فضایی اینستاگرام دیگر بعد از ورود شما به برنامه به صورت خودکار به‌روز نمی‌شود طبق تحقیقی جدید تأثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان بسیار کم است شرکت Xpeng چین رباتی انسان‌نمای با ۶۰ مفصل معرفی کرد + ویدئو پاسخ پازل امروز میجر (دوشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۳) ایجاد معاونت هوش مصنوعی ذیل سازمان فاوا شهرداری مشهد جواب پازل امروز میجر (یکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳) آهنگ گروه «بیتلز» با کمک هوش مصنوعی نامزد جایزه گرمی شد روایت مدیرعامل تپسی از تهدید یک نانوایی مشهد توسط اسنپ: رستوران‌ها را هم از همکاری با ما می‌ترسانند معرفی پلتفرم «استعدادهای غزه»، راهی برای ارتباط با فریلنسرهای غزه + فیلم
سرخط خبرها

طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد

  • کد خبر: ۳۳۸۹۵
  • ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد
یک شرکت APB Corp برای طراحی نوع جدیدی از باطری که هزینه‌های تولید را به میزان قابل توجهی کاهش داده و ایمنی را بالا می‌برد، حمایت مالی گروهی از شرکت‌های ژاپنی را جلب کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، این باطری یک ماده رزین را جایگزین قطعات پیچیده باطری مانند الکترود‌های فلزی و الکترولیت‌های مایع می‌کند و شبیه تولید انبوه فولاد به جای فرآیند تولید پیچیده‌ای است که در حال حاضر در ساخت باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود.

این فرآیند پیچیده مستلزم اتاق‌های پاک پرهزینه‌ای است که تنها شماری از بازیگران بزرگ صنعت از عهده تامین هزینه آن برمی آیند.

بعلاوه این باطری مبتنی بر رزین حتی زمانی که سوراخ شود، در برابر آتش سوزی مقاوم خواهد بود. مسئله ایمنی در برابر آتش گرفتن سالهاست که دامن گیر باطری‌های لیتیوم یونی بوده و چند مورد مشکل آتش گرفتن باطری توجهات عمومی را به خود جلب کرده است. یک مورد این آتش سوزی‌ها مربوط به باطری‌های لیتیوم یونی کامیون فدکس در سال ۲۰۱۶ بود که کامیون و محتویات آن را به طور کامل از بین برد و به کاستی‌های ایمنی نسبت داده شد که مدل‌های باطری‌های لیتیوم یونی با تولید اندک را مستلزم پشت سر گذاشتن تست‌های مشابه مدل‌های باطری تولید انبوه نکرده بود.

اتفاق دیگری که توجهات بیشتری را جلب کرد، آتش گرفتن باطری خودروی تسلا بود که آگاهی بیشتری را نسبت به ایمنی باطری برانگیخت.

طراحی باطری دو قطبی شرکت APB Corp مانع از محدودیت‌های نیروی رایج خواهد شد که در باطری‌های لیتیوم یونی مشاهده می‌شود و عامل داغی بیش از حد این باطری‌ها است.

بر اساس گزارش اویل پرایس، هیدکی هوری، موسس شرکت APB Corp تاکنون حدود ۸۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده که برای راه اندازی یک کارخانه تولید انبوه در ژاپن کافی است. تولید از سال میلادی آینده آغاز می‌شود و تا سال ۲۰۲۳ به ظرفیت یک گیگاوات در ساعت خواهد رسید.

در حالی که این باطری مشکل ایمنی و هزینه بالای تولید مشابه باطری‌های لیتیوم یونی را ندارد، اما ماده رزین آن رسانایی کمتری داشته و در نتیجه گنجایش شارژ آن کاهش پیدا خواهد کرد.
منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->