بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی رئال مادرید و منچسترسیتی در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین نتیجه و ویدیو خلاصه بازی سپاهان و ذوب آهن در لیگ برتر (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | طلایی‌پوشان پیروز دربی اصفهان پخش زنده بازی الهلال و العین در لیگ قهرمانان آسیا (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

تقویم فشرده فوتبال ایران در ۳ ماه آینده

  • کد خبر: ۳۶۵۲۵
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
تقویم فشرده فوتبال ایران در ۳ ماه آینده
کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ادامه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را اعلام کرده است و نمایندگان ایران باید اولین دیدار خود را در تاریخ ۲۵ و ۲۴ شهریور برگزار کنند و ۳ دیدار دیگر خود را با فاصله زمانی کوتاه تا سوم مهرماه به پایان برسانند.
به گزارش شهرآرانیوز؛ کنفدراسیون فوتبال آسیا برنامه ادامه مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را که از تاریخ ۲۴ شهریورماه به‌صورت متمرکز در کشور قطر آغاز می‌شود و تا مرحله نیمه‌نهایی و معرفی فینالیست رقابت‌ها در مورخه ۱۳ مهر ادامه خواهد یافت، اعلام کرده است و نمایندگان ایران باید اولین دیدار خود را در تاریخ ۲۵ و ۲۴ شهریور برگزار کنند و ۳ دیدار دیگر خود را با فاصله زمانی کوتاه تا سوم مهرماه به پایان برسانند.

برگزاری ۴ دیدار سنگین در گرمای کشور قطر در مدت ۱۰ روز برای نمایندگان تمامی کشور‌های منطقه غرب آسیا سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود و تیم‌هایی در این مرحله موفق خواهند بود که قوای جسمانی خود را در طول تورنمنت تقسیم کنند و با آمادگی مطلوب وارد رقابت‌ها شوند.

۴ نماینده ایران که اوضاع مناسبی در جدول رقابت‌ها ندارند، در صورت صعود از این مرحله و در فاصله زمانی هر ۳ روز یک‌بار باید رقابت‌ها را تا معرفی تیم فینالیست ادامه دهند و سریعا آماده آغاز رقابت‌های لیگ سال آینده شوند که بر اساس اعلام سازمان لیگ، قرار است از نیمه مهرماه شروع شود.

با هم شرایط ۳ ماه آینده برنامه‌های فوتبال ایران را مرور می‌کنیم:

براساس اعلام سازمان لیگ، مسابقات لیگ برتر تا ۳۰ مرداد ادامه خواهد داشت و ۳ تیم استقلال، سپاهان و شهرخودرو که نمایندگان ایران در رقابت‌های فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا هستند، به‌همراه پرسپولیس از ۲۴ شهریور در قطر باید به میدان بروند. این تیم‌ها به جز پرسپولیس که قهرمانی‌اش مسجل شده است، برای کسب سهمیه دوره آتی لیگ قهرمانان آسیا ۴ دیدار مهم و حیاتی را رودرروی خود می‌بینند و راهی جز حضور با تمام قوا در این رقابت‌ها ندارند.

برنامه دیدار معوقه استقلال و سپاهان در مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی نیز ازسوی سازمان لیگ اعلام شد و براین اساس قرار است این دیدار روز دوشنبه ۲۰ مرداد در ورزشگاه آزادی برگزار شود که فشردگی بیشتری را برای تیم صعود‌کننده و برنده در ادامه راه خواهد داشت.

بر اساس اعلام باشگاه پرسپولیس، شایعات مطرح‌شده مبنی بر انصراف پرسپولیس از ادامه رقابت‌های حذفی صحیح نبوده و این تیم برنامه‌ای برای کناره‌گیری از این رقابت‌ها به جهت آمادگی بیشتر در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ندارد و آن‌ها نیز در این رقابت‌ها باقی خواهند ماند؛ هرچند تیم یحیی که ۴ هفته زودتر قهرمان شده است، شاید به‌منظور ریکاوری تیمش رقابت‌های لیگ را با تیم اصلی ادامه ندهد و به فکر رکوردشکنی در لیگ برتر نباشد و بردن جام حذفی و حضوری مقتدر در لیگ قهرمانان آسیا را به رکوردشکنی ترجیح دهد.

در صورت حذف یکی از ۲ تیم استقلال و سپاهان، مرحله نیمه‌نهایی و شاید فینال جام حذفی با حضور ۲ نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا می‌بایست در نیمه اول شهریور برگزار شود که به نظر می‌رسد مرحله نیمه‌نهایی با فاصله چهارروزه با آخرین روز لیگ برتر در یکی از روز‌های سوم یا چهارم شهریور برگزار شود. با توجه به ایام ماه محرم، شرایط برای برگزاری فینال رقابت‌ها در روز‌های ۷ شهریور که شب تاسوعای حسینی است تا شب سوم شهادت امام حسین که ۱۱ شهریور خواهد بود، فراهم نیست و سازمان لیگ می‌تواند فینال جام حذفی را در روز ۱۲ یا ۱۳ شهریور برگزار کند که فاصله زمانی آن تا آغاز ادامه مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۱۲ روز خواهد بود.

فرض دوم برگزاری فشرده این مسابقات با پیش‌بینی برگزاری مرحله نیمه‌نهایی در تاریخ سوم شهریور و برگزاری فینال در روز ششم شهریور است که ترکیب فینالیست‌ها در نوع تصمیم‌گیری آن می‌تواند مؤثر باشد. باتوجه به حضور ۴ تیم پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجد‌سلیمان و یکی از ۲ تیم استقلال و سپاهان در این مرحله، نوع چینش و برنامه‌ریزی آن با توجه به مشخص‌شدن فینالیست‌ها متغیر خواهد بود و همین موضوع باعث شده است تا سازمان لیگ تا قبل از قرعه‌کشی مرحله نیمه‌نهایی، اظهارنظری در رابطه با تاریخ دقیق دیدار‌ها در مرحله نیمه‌نهایی و فینال مسابقات نداشته باشد.

شرایط برای شهرخودرو و یکی از ۲ تیم حذف‌شده استقلال و سپاهان به جهت حذف‌شدن از رقابت‌های جام حذفی مهیاتر از ۲ نماینده دیگر ایران در لیگ قهرمانان آسیاست و آن‌ها از ۳۰ مرداد تا ۲۴ شهریور، ۲۶ روز فرصت ریکاوری مناسب و آماده‌شدن برای ادامه رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را خواهند داشت.

بر اساس اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، تیم‌های استقلال و شهرخودرو تا نهم شهریور و تیم‌های سپاهان و پرسپولیس تا دهم شهریور و ۱۵ روز قبل از اولین بازی خود وقت دارند اسامی بازیکنانشان را که می‌تواند شامل بازیکنان جدید باشد، به مسئولان برگزاری رقابت‌ها اعلام کنند؛ این مهم درحالی خواهد بود که دست‌کم ۲ تیم از این ۴ تیم در این بازه زمانی درگیر رقابت‌های حذفی هستند و هنوز زمان فصل نقل‌و‌انتقالات ازسوی سازمان لیگ به‌صورت رسمی اعلام نشده و بازیکنان جدید شاید فرصت برگزاری دیدار تدارکاتی را نیز در کنار بازیکنان قبلی باشگاه نداشته باشند.

براساس اعلام سازمان لیگ، آغاز رقابت‌های فصل بیستم لیگ برتر از نیمه مهرماه پیش‌بینی شده است که تقریبا هم‌زمان با روز آخر رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا تا پایان مرحله نیمه‌نهایی است، ضمن اینکه تیم ملی ایران نیز باید در روز‌های ۱۷ مهر و ۲۲ مهر ۲ دیدار هرچند‌آسان، ولی مهم از لحاظ نتیجه‌گیری را برابر هنگ‌کنگ و لائوس برگزار کند تا آماده ۲ نبرد حیاتی برابر بحرین و عراق در تهران و در روز‌های ۲۲ و ۲۷ آبان شود.

فوتبال ایران تاکنون چنین برنامه فشرده و حیاتی برای باشگاه‌هایش را به یاد نداشته و هیچ‌گاه تیم‌ها و بازیکنان شرایط سخت این‌روز‌ها را تجربه نکرده‌اند. اوضاع به‌قدری پیچیده و سنگین است که تعامل سازمان لیگ با باشگاه‌ها باید دو‌طرفه باشد و در آن سلامتی بازیکنان، روح برنامه‌ریزی و مسابقات، اجحاف‌نکردن به هیچ‌یک از تیم‌ها و ایجاد بستر مناسب برای تیم ملی فراهم شود و این شاید مهم‌ترین آزمون تاریخ سازمان لیگ باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->