کارمندان و تیم های پایه پرسپولیس منتظر پول سورپرایز مورایس برای هواداران سپاهان: مسلمان شدم! عبدالکریم گلر پرسپولیس را راهی بیمارستان کرد بیرانوند دوشنبه تصمیم می گیرد احتمال حضور گل محمدی مقابل استقلال ویدیو ضربات پنالتی بازی پرسپولیس و آلومینیوم در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی+ ویدیو گل‌ها| جذاب ترین بازی فصل! سپاهان منتظر اوکی نویدکیا ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و آلومینیوم اراک در جام حذفی(۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و ازبکستان| فینالیست شدیم! اعلام ترکیب پرسپولیس برای دیدار برابر آلومینیوم سقوط اعتبار فوتبال ایران در آسیا با کاهش سهمیه لیگ نخبگان| فقدان زیر ساخت و مشکلات عدیده بازگشت بیرو به ترکیب سرخ‌پوشان؟ برنامه ریزی عجیب سازمان لیگ برای هفته آخر | استقلال خارج از تهران مهمان پیکان می‌شود؟ محرومیت حسینی بخشیده نشد! تعیین سهمیه کشور‌ها در فصل آینده | ایران با ۱+۲ سهمیه در آسیا رسانه پتروشیمی جدایی خطیر را تایید کرد استقلال و پرسپولیس چقدر دارایی دارند؟+ ویدیو نتیجه بازی مس و پیکان در جام حذفی+ ویدئو ضربات پنالتی| برد بزرگ نویدکیا قایدی – استقلال؛ جدی شد ژاوی رسما در بارسا ماندنی شد
سرخط خبرها

ماست‌‌مالی یک کری‌خوانی لوس

  • کد خبر: ۳۶۵۳۰
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
  • ۱
ماست‌‌مالی یک کری‌خوانی لوس
باشگاه پرسپولیس پس از گفته‌های مجری تلویزیون، صداوسیما را تحریم و لغو آن را به عذرخواهی رسمی منوط کرد.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ سطح کری خوانی‌های طرف داران، پیش کسوتان و فن پیج‌های تیم‌های لیگ برتری پس از چهارمین قهرمانی پیاپی پرسپولیس، کار را به جا‌های باریکی کشانده است. اگر درگیری لفظی و کل کل‌های سال‌های پیش در استادیوم‌ها و در چند سال گذشته در نظر‌های مردم و طرف داران عادی و زیر پست‌های اینستاگرامی بود، این روز‌ها کار به فوتبالیست‌های قدیمی و به اصطلاح پیش کسوت رسیده است که حالا کم کم به شاخ‌های فوتبالی اینستاگرامی تبدیل شده اند.
 
واژه‌ای جدید که برازنده خیلی از فوتبالیست‌های قدیمی است که برای درچشم ماندن و ازیادنرفتن به سخیف‌ترین کری خوانی‌ها و استفاده از رکیک‌ترین الفاظ تن می‌دهند. استقلالی و پرسپولیسی هم ندارد، از سمتی یک پیش کسوت استقلال در استوری جملات توهین آمیز می‌نویسد. از سمتی پیش کسوت پرسپولیس، استقلالی‌ها را به علت موفق نشدن در این سال‌ها به باد تمسخر‌های زشت می‌گیرد که حتی امکان بازگوکردن ندارد. کار به جایی رسیده است که به طور رسمی به یکدیگر می‌گویند دهانت را ببند و خفه شو و...، اما اگر از این دوستان هم انتظاری نداشته باشیم، از رسانه ملی و مجری‌هایی که جدا از گرایش رنگی باید شأن حضور مقابل مردم را رعایت کنند، انتظار داریم. انتظاری که این روز‌ها با ویدئویی عجیب زیرورو شد و کار به تحریم تلویزیون از سمت باشگاه پرسپولیس رسید. اتفاقاتی نادر که برای اولین بار می‌بینیم. اما ماجرا چیست و احتمالا کار به کجا خواهد رسید؟


بابا مسعود!

عبدالرضا امیراحمدی، مجری با سابقه تلویزیون، که چند باری پیش از این درباره استقلالی بودنش حرف زده بود و در حد کل کل‌های دوستانه به گرم شدن برنامه هم کمک می‌کرد، این بار در برنامه صبحگاهی تلویزیون رو به مجری مقابلش از لزوم تقدیر و تشکر از پدر‌ها گفت و گفت که قدیم‌ها پدر‌ها پولی به صاحب کار می‌دادند و پسران را برای کار پیش او می‌فرستادند تا پسر وقتی آن پول را می‌گیرد، فکر کند که خودش کار کرده است و از این پدر‌ها باید تشکر کرد. بعد هم با بیان مثال دیگری گفت دست بابا‌ها درد نکنه، هشتگ بابا مسعود!


 

بابا‌های دل سوز، بابا‌های مهربان، بابا مسعود!

واژه بابا مسعود که اشاره مستقیمی به مسعود‌سلطانی فر، وزیر ورزش و جوانان، داشت، یکی از عمیق‌ترین کری‌های چرک و زشت فوتبالی در برنامه‌ای تلویزیونی بود که تا حالا ندیده بودیم، چیزی که انتظار تماشایش را در نظر‌های توهین آمیز اینستاگرام یا روی سکو‌ها داشتیم نه آنتن زنده تلویزیون ملی. البته که امیراحمدی بلافاصله با انتشار ویدئویی و سپس در برنامه روز بعد به صورت رسمی از حرفش عذرخواهی کرد. هر چند در صحبت‌هایش باز هم شیطنت‌هایی را داشت و گفت: تمام مشکلات کشور حل شده و یک شبه همه چیز به فوتبال مربوط شده است. در ادامه هم حرف‌های تکراری از قبیل شیطنت رسانه‌ای و بزرگ نمایی هم گفت که مقبول نبود. اما این کنایه در تلویزیون با واکنش پرسپولیسی‌ها همراه بود، واکنشی که در حد حرف نماند و خیلی زود عملی شد.


تحریم!

باشگاه پرسپولیس بلافاصله بیانیه‌ای رسمی علیه صداوسیما داد و از حاضرنشدن تمام بازیکنان و کارکنان و اعضای باشگاه پرسپولیس در تلویزیون گفت و حتی تهدید کرد که اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه را نخواهد داد و شرط لغو این تحریم سفت وسخت را عذرخواهی کتبی و رسمی سازمان صداوسیما از باشگاه و هواداران پرسپولیس دانست. یحیی گل محمدی، سرمربی بی حاشیه و کم حرف پرسپولیس، هم در یکی از معدود دفعاتی که وارد حاشیه شد، به این اتفاق در صداوسیما واکنشی به شدت منفی نشان داد و در استوری اینستاگرامش نوشت: «به ظاهر برنامه‌های بی ارزش و بی محتوای صداوسیما تمومی نداره. اراجیف مجریان همچنان ادامه داره. اگه نمی‌تونید برخورد کنید، بسپارید به پرسپولیسی ها.»

البته که این تهدید‌ها و انتقاد‌ها فقط در حد حرف نماند و دوشنبه شب که قرار بود سیدجلال حسینی در برنامه فوتبال برتر حاضر شود، از این کار سر باز زد و به برنامه محمدحسین‌میثاقی نرفت. اتفاقی که محمدحسین میثاقی نه چندان مستقیم به آن واکنش نشان داد و در برنامه گفت: «ای کاش دوستان رسانه‌ای ما برای دیده شدن در اینستاگرام و وایرال شدن حرف هایشان به گفتن هر حرفی تن ندهند و چه فوتبالی‌ها و چه رسانه ای‌ها وقتی تیمی موفق می‌شود، به جای حمله آن‌ها را تشویق کنند، زیرا روزی خود آن تیم‌ها و افراد قرار است موفق شوند و شاید پس از موفقیت آنان هم تیم رقیب از این حرف‌ها برایشان دربیاورد.»


عذرخواهی

با این حال دوشنبه شب شبکه یک سیما نسبت به عمل کرد مجری خود عذرخواهی کرد: «با تبریک چهارمین قهرمانی پیاپی تیم فوتبال پرسپولیس به کادر حرفه‌ای و هواداران پرشور این تیم بزرگ به آگاهی می‌رساند شبکه یک سیما که شعارش شبکه هر ایرانی است خود را متعلق به تمامی مردم شریف ایران می‌داند. اخلاق و رفتار محترمانه سرلوحه تمامی برنامه سازان این شبکه است. اتفاق رخ داده در برنامه صبحگاهی برخلاف دیدگاه شبکه و صرفاً اشتباه شخصی مجری برنامه بوده است و با وجود عذرخواهی مجری، بلافاصله بعداز بیان آن به مجری و گروه برنامه ساز تذکر جدی داده شده است. روابط عمومی شبکه یک سیما به دلیل این اتفاق نادرست توسط مجری برنامه صبحگاهی، از هواداران و بازیکنان باشگاه بزرگ پرسپولیس پوزش و دلجویی می‌کند.»
 
سیر بی ارزش کردن موفقیت‌ها و حمله که خیلی وقت‌ها با واکنش بد طرف داران ۲ طرف و درگیری لفظی و گاهی فراتر از لفظی همراه است، نه تنها رسالت اصلی فوتبال را که تولید نشاط است، زیر سؤال می‌برد که ورزش را به یک جایگاه سطحی برای عقده گشایی و تخریب و توهین ۲ طرف ماجرا تبدیل می‌کند. جایی که فوتبال به ضد خودش تبدیل می‌شود؛ لذت به رنج!

درمیان کاربران فضای مجازی هم یک نفر گفته بود: «استقلالی ام. همین بچه بازیا باعث شده تیم به این روز بیفته. استقلال یه پیش کسوت امتحان پس داده نداره؟ همین قلعه نویی رو جای فرهاد می‌آوردن. استقلال شده باند و باندبازی اون وقت حرفای چرت می‌زنن. سال بعد هم پرسپولیس قهرمانه، چون واقعا تیمه.»
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۸
0
0
باعث خجالتید صداوسیما فوتبال وباشگاه ها ی لوس دولتی کهبعدازنام همه تان باید نفت گذاشت که یادتان نرود فقط باپول نفت این مردم دردنیای کوچکتان بی رقیب روزگارسپری میکنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->