جزئیات برنامه‌های تلویزیون در شب‌های قدر واکنش معین به انتشار اخباری درباره رفت و آمد پنهانی‌اش به ایران قسمت آخر فصل چهارم «زیرخاکی» امشب پخش می‌شود (۸ فروردین ۱۴۰۳) احسان علیخانی از آغاز تولید فصل دوم جوکر خبر داد دفتر واشنگتن «ایران اینترنشنال» تعطیل شد + عکس ضرغامی: ایران، ارزان‌ترین بلیط اماکن گردشگری را دارد اسکارلت جوهانسون وارد «دنیای ژوراسیک» می‌شود؟ سعید راد در بیمارستان بستری شد فروش ۷ میلیارد تومانی سینما‌های خراسان رضوی در هفته اول ۱۴۰۳ برنامه تعطیلی سینما‌های کشور در شب‌های قدر شعرخوانی شاعران در محضر رهبر انقلاب + فیلم و متن برگزاری نشست علمی و فرهنگی «حسنه ماندگار» در مشهد واکنش قاضی شهریاری به اظهارات یکتا ناصر در اینستاگرام چه بود؟ قسمت چهاردهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۶ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر انتشار اولین تصاویر از «اریک»، سریال جدید نتفلیکس | عروسک‌گردانیِ بندیکت کامبربچ یکتا ناصر و منوچهر هادی در دادسرای جنایی + عکس آمار پرفروش‌ترین فیلم‌ها در سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۵ فروردین ۱۴۰۳) قسمت سیزدهم ویژه‌برنامه افطار «هلال» امشب پخش می‌شود (۵ فروردین ۱۴۰۳) + تیزر فیلم های پر فروش اکران نوروز ۱۴۰۳ تا ۴ فروردین + میزان فروش | تمساح خونی در صدر
سرخط خبرها

وقتی میثاقی نظرسنجی‌های صداوسیما را قبول ندارد!

  • کد خبر: ۴۰۵۴۶
  • ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶
  • ۱
وقتی میثاقی نظرسنجی‌های صداوسیما را قبول ندارد!
محمدحسین ‌میثاقی مجری فوتبال برتر روی آنتن زنده آمار مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی را بدون اعتبار دانست.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ درباره محمدحسین‌میثاقی و فوتبال برتر و عادل ‌فردوسی ‌پور و نود آن ‌قدر گفته‌اند و نوشته‌اند و آن ‌قدر شنیده‌ایم و خوانده‌ایم که تقریبا همه ما به نتیجه‌گیری خاصی از ماجرا رسیده‌ایم. نتیجه‌ای که شاید شکل و غلظتش با نتیجه آدم‌های دیگر فرق کند، اما احتمالا ۲ سال بعد از دوره اوج حواشی رفتن عادل و تکیه‌زدن میثاقی روی صندلی استادش، همه تصمیم و تکلیفشان را با فوتبال برتر و تماشای دوشنبه‌شبی میثاقی مشخص کرده باشند یا تحریم و بی‌توجهی یا تماشای فوتبال برتر، بی‌توجه به اینکه آیا مجری این برنامه صلاحیت و قابلیت تکیه‌زدن به این صندلی را دارد یا نه. پس این یادداشت نه درباره تاریخچه این دعوا و نه درباره دادن حق به هیچ‌کدام از ۲ طرف است.
 
این یادداشت درباره اظهارنظری است که دوشنبه گذشته محمدحسین میثاقی در برنامه فوتبال برتر کرد. او که درباره اتفاقات و آمار‌های عجیب‌وغریب لیگ دسته ۲ صحبت می‌کرد و به‌شکل ضمنی از مشکوک‌بودن و احتمال تبانی در این بازی‌ها حرف می‌زد، با تکیه بر عادت همیشگی‌اش یعنی ساختن شوخی لحظه‌ای با ربط‌دادن ۲ چیز به‌ظاهر بی‌ربط، گفت که این آمار‌ها از آمار تلویزیون در تعداد مخاطبان برنامه‌های تلویزیونی هم عجیب‌تر است! اشاره میثاقی به آماری است که ماهانه درباره تعداد مخاطب برنامه‌های تلویزیونی بیرون می‌آید. در این فهرست همیشه فوتبال برتر جزو کم‌بیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون و شبکه ۳ بوده که تعداد مخاطبانش از برنامه کودک عموپورنگ، محله گل‌وبلبل و برنامه حیات‌وحش شبکه مستند و برنامه طبیب شبکه ۳ هم کمتر است.
 
بحث در صحت این آمار و کم‌بیننده و پربیننده‌بودن این برنامه نیست. بحث اصل اظهارنظر محمدحسین میثاقی است که برای اولین‌بار یک مجری آمار رسمی سازمان صداوسیما را روی آنتن زنده تلویزیون زیر سؤال می‌برد! برای کم‌مخاطب‌بودن برنامه میثاقی دلایلی غیر از آمار رسمی تلویزیون هم وجود دارد، مثلا حذف کامل بخش نظرسنجی پیامکی تا احتمالا اختلاف پیامک‌های نود با فوتبال برتر مشخص نشود یا بینندگان به نشانه اعتراض هر شب به یک گزینه خاص رأی ندهند یا تعداد مخاطبان شبکه‌های اجتماعی برنامه یا محتوای نظر‌ها زیر پست‌های برنامه و صفحه خود میثاقی (البته در صورتی که نظرهایش باز باشد).

اما بحث حتی کم‌بیننده‌بودن این برنامه هم نیست. محمدحسین‌میثاقی به‌عنوان کسی که همیشه از تصمیم بزرگ سازمان برای تعطیلی یک برنامه پرطرف‌دار دفاع کرده و خود را تابع سازمانی که در آن کار می‌کند دانسته است، حالا که آمار‌ها علیه خود اوست، زیر میز بازی می‌زند و این آمار‌ها را روی آنتن زنده زیر سؤال می‌برد. البته این اولین‌بار نیست که میثاقی در چند ماه گذشته چنین واکنشی نشان می‌دهد، او پس از یک سال سکوت و کنایه‌شنیدن از آدم‌های مختلف روی آنتن و در شبکه‌های اجتماعی، چند ماهی است که انگار دیگر طاقتش تمام شده و بی‌محابا از خودش و برنامه دفاع می‌کند و به منتقدانش با کنایه‌های نیش‌دار حمله می‌کند.
 
او حتی در گفت‌وگوی چالشی‌اش با مهدی‌تاج، رئیس سابق فدراسیون ‌فوتبال، به ‌تلویح عادل را سدی رسانه‌ای در حمایت از فساد فدراسیون و ناکارآمدی تاج قلمداد کرد. شاید شما جزو دسته‌ای باشید که اعتقاد دارید در صورت گرفتن تصمیمی دیگر، میثاقی هنوز برای مخاطب همان جوان دوست‌ داشتنی و باهوش عاشق فوتبال بود یا شاید تصمیمش در پشت‌کردن به عادل را در زندگی حرفه‌ای او کار درستی بدانید، اما جدا از این قضاوت‌ها، حالا که او تا جایی با سازمان صداوسیما جلو آمده است که دیگر نمی‌تواند بعضی جا‌ها زیر میز بازی بزند، یکی به نعل و یکی به میخ کوبیدن کاری درست نیست!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
0
0
به نظرم وقتی کسی رو زیر مشت و لگد گرفتی و داری لهش میکنی
نمیتونی ازش انتظار حرفای منطقی داشته باشی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->