کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

حسینی بای امسال می‌تواند در کنکور شرکت کند؟

  • کد خبر: ۳۶۷۰۷
  • ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰
حسینی بای امسال می‌تواند در کنکور شرکت کند؟
حسینی بای خبرنگاری میدانی بود که از سیل تا زلزله و تا همین اواخر در همه‌گیری کرونا به دل ماجرا می‌رفت. این به دل ماجرا رفتن‌ها یک‌بار در سیل سال ۹۸ که او تا نیمه در آب رفته بود، باعث شد که تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها باشد و در این روز‌ها نیز باعث ابتلایش به کرونا شده است.
محمدناصر حق‌خواه | شهرآرانیوز؛ سلبریتی‌شدن در عالم خبرنگاری کار سختی است، آن هم اگر گزارشگر بخش‌های خبری تلویزیون باشی و به‌ویژه اگر در بخش‌های خبری صداوسیما فعال باشی. دلیلش هم مشخص است. در تلویزیون‌های تمام دنیا به‌علت گستردگی مخاطب و امکان نشستن طیف‌های گوناگون سنی و نژادی و مذهبی پای تلویزیون، امکان پرداختن به موضوعات خیلی جنجالی یا خاص که مخاطب را میخ‌کوب و خبرنگار را مطرح کند، وجود ندارد.
 
حالا در تلویزیون ایران که همه منتظرند چیزی به آن‌ها بربخورد یا چیزی از خطوط قرمز، گاهی بی‌دلیل، عبور کند تا هجمه را شروع کنند، کار از این هم سخت‌تر می‌شود. برای همین هم خبرنگارانی که علاقه‌مند به کارکردن روی مسائل حساس و خاص هستند، معمولا از بخش خبری بیرون می‌آیند و به اجرای برنامه‌های چالشی تلویزیونی می‌پردازند یا مستندسازی در بیرون از سازمان صداوسیما را پی می‌گیرند. نمونه بارز و موفقش محمد دلاوری است که با مجموعه مستند‌های انقلاب جنسی و اجرای برنامه تهران‌بیست به چهره‌ای سرشناس تبدیل شده است.
 
اما کسانی هم هستند که با وجود همه این محدودیت‌ها و در حالی که همه این اتفاقات پیرامون آن‌ها وجود دارد، باز هم می‌توانند بین مردم به چهره‌ای معروف تبدیل شوند که مخاطب تلویزیون بین بالاپایین‌کردن شبکه‌های تلویزیونی، با دیدن آن‌ها کمی روی آن شبکه توقف کند تا حرفشان را بشنود. یکی از آن افراد محمدرضا حسینی بای است، خبرنگاری که به‌دلیل ایده‌های خاص و البته بعضی کار‌های عادی که به بخشی از شخصیت کاری او تبدیل شده، معروف است.

از گزارشی که بای برای سربازان گرفت و خودش رفت و موی سرش را تراشید و لباس سربازی پوشید و در آسایشگاه با سربازان نشست و برخاست و در کار‌ها با آنان همراه شد تا روزی که در مانور‌های ارتش خیلی جدی از بالای بلندی خود را پایین انداخت و طوری نشان داد که اتفاقی بوده است تا هیجانش به مخاطب منتقل شود تا حضورش در مناطق جنگی سوریه که نه به شکل گزارشگران همیشگی و با فاصله که خیلی درگیر و نزدیک به جنگ بود، همیشه حسینی بای با ایده‌های نو و متفاوتش از همکارانش متمایز می‌شد.
 
حسینی بای امسال می‌تواند در کنکور شرکت کند؟
 
او خبرنگاری میدانی بود که از سیل تا زلزله و تا همین اواخر در همه‌گیری کرونا به دل ماجرا می‌رفت. این به دل ماجرا رفتن‌ها یک‌بار در سیل سال ۹۸ که او تا نیمه در آب رفته بود، باعث شد که تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها باشد و در این روز‌ها نیز باعث ابتلایش به کرونا شده است. محمدرضا حسینی بای سال‌ها بی‌وقفه در تمام آزمون‌های سراسری و جشن ورودی دانشگاه‌ها با گزارش‌های جالبش معروف شده بود و حتی یک‌بار وزارت علوم از او برای همین گزارش‌ها تقدیر کرد.
 
امسال و درحالی که برگزارشدن یا نشدن کنکور در این روز‌ها محل مناقشه و بحث است، شاید او در صورت برگزاری نتواند صبح کنکور به‌علت بیماری بین داوطلبان باشد، شاید اصلا به همین دلیل بهتر باشد که کنکور برگزار نشود تا سال بعد که آقای بای سلامت شده است!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->