علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

بروز ۹۸ علائم مختلف از ویروس کرونا در بدن انسان

  • کد خبر: ۳۶۹۶۵
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
بروز ۹۸ علائم مختلف از ویروس کرونا در بدن انسان
جدیدترین تحقیقات دانشمندان دانشگاه ایندیانا نشان داده است مبتلایان به کووید ۱۹ در طول بیماری ۹۸ علامت مختلف را از خود نشان داده اند.
به گزارش شهرآرانیوز، جدیدترین یافته‌های محققان نشان می‌دهد علائم ابتلا به ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی در بدن بیماران باقی بماند. همچنین علائم این بیماری بسیار متنوع‌تر از آن چیزی است که پیش‌تر تصور می‌شد.

بر این اساس، جدیدترین تحقیقات نشان می‌دهد از درد مفاصل تا تب و از ریزش مو تا دو بینی، می‌تواند از علائم ابتلا به کووید ۱۹ باشد. در تحقیقات دانشمندان دانشگاه علوم پزشکی ایندیانای آمریکا مبتلایان به ویروس کرونا ۹۸ علائم مختلف را در زمانی که به این بیماری مبتلا بودند از خود نشان داده اند.

ناتالی لامبرت، یکی از محققان در این رابطه گفت: یک هزار و ۵۰۰ فردی که در این آزمایش مورد مطالعه قرار گرفتند در بیمارستان بستری نشدند، اما در زمان ابتلا به کووید ۱۹ علائم بسیار شدیدی را برای مدت طولانی از خود نشان دادند.

در این تحقیق از این افراد خواسته شد که علائمی که در زمان ابتلا به ویروس کرونا داشتند، تشریح کنند. این افراد ۹۸ علامت مختلف را که در زمان ابتلا به کرونا تجربه کرده بودند، اعلام کردند. برخی از این علائم شامل مواردی همچون سرگیجه، اضطراب، سردرد، جوش، درد مفاصل، تنگی نفس، سوزش معده، اسهال و تب می‌شد آن‌ها همچنین از موارد مرتبط با کارکرد مغز مانند مشکل در حافظه، تفکر کردن، خواب و بینایی شکایت داشتند.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا در این باره گفت: زمانی که افراد به کرونا مبتلا و بستری می‌شوند، ما شاهد آن هستیم که آن‌ها به طور کامل سلامتی خود را بدست نمی‌آورند و عوارض بیماری تا مدتی با آ‌ها خواهد بود. سوالی که مطرح می‌شود این است که چقدر طول می‌کشد افراد به شرایط عادی بازگردند؟ این سوالی است که در زمان حاضر نمی‌توان به آن پاسخ داد، زیرا تنها ۶ ماه از همه گیری این ویروس در جهان می‌گذرد و پاسخ به این سوال نیازمند تحقیقات بیشتر است.

مقامات بهداشتی در آمریکا می‌کوشند با آگاهی بخشی به مردم درباره علائم ابتلا به ویروس کرونا، روند شیوع این ویروس در جامعه را قطع کنند. تشخیص به موقع بیماری در افراد و قرنطینه کردن بیمار می‌تواند نقش مهم و بسزایی در قطع زنجیره انتشار کووید ۱۹ داشته باشد.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->