شش مرزبان ایرانی آزاد شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) یک سوم ارزآوری کشور توسط مناطق آزاد و ویژه انجام می‌شود  مناطق آزاد و ویژه از ارکان اقتصاد مقاومتی کشور هستند تحریم‌‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا علیه ایران سردار رادان: حجاب و عفاف موضوع امنیتی و انتظامی نیست استقرار ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه مشهد  نشست کمیته اقتصادی مشترک ولایت هرات و استان خراسان رضوی برگزار می‌شود وزیر کشور در مشهد: طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است کابینه جنگ اسرائیل برای حمله احتمالی به رفح نشست برگزار کرد وزیر خارجه چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود احمد وحیدی، وزیر کشور وارد مشهد شد (۶ اردیبهشت) اجرای نمایش «تمام نا تمام» در منطقه پدافند هوایی شمال شرق امام رضا (ع) عملیات «وعده صادق» و آینده نظم منطقه‌ای صباح زنگنه: اسرائیل به‌دنبال تنش در منطقه است| نیاز به فهم بهتر روابط بین‌الملل داریم صهیونیست‌ها برای سومین روز متوالی به مسجدالاقصی یورش بردند یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه به شهادت رسید همسر شهید سید مصطفی خمینی درگذشت (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) افکار عمومی جهان مصمم به متوقف‌کردن جنایات جنگی در نوار ‎غزه و کرانه باختری است تأکید فرمانده ارتش بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
سرخط خبرها

خبر خوش مجلسی‌ها برای انبوه سازان

  • کد خبر: ۳۷۳۲۴
  • ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
خبر خوش مجلسی‌ها برای انبوه سازان
عضو کمیسیون عمران مجلس از معافیت انبوه‌سازان از پرداخت مالیات در اولین نقل و انتقال پس از تولید مسکن خبر داد. در همین حال معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد از بساز و بفروش‌هایی که ابتدای فروردین ۹۵ مجوز ساخت گرفته و ساختمان خود را به فروش رسانده‌اند مالیات گرفته می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، علی نیکزاد با اشاره به محور‌های فصل ششم طرح جهش تولید و عرضه مسکن درباره اخذ مالیات از عایدی سرمایه مسکن و مالیات بر نقل و انتقالات مسکن، اظهار کرد: بر اساس این طرح انبوه سازان و تولیدکنندگان مسکن در اولین نقل و انتقالات پس از ساخت و ساز از پرداخت مالیات معاف هستند.

وی افزود: مدیریت بازار مسکن نیازمند قوانین بازدارنده برای فعالیت سوداگرانه است، از این رو تا وقتی قوانین لازم تصویب و اجرایی نشود، اگر به هر میزانی نیز مسکن تولید کنیم، مشکلات حل نخواهد شد.
 


وصول مالیات از بساز و بفروش‌ها

 
در همین حال معاون سازمان امور مالیاتی خبر داد از بساز و بفروش‌هایی که ابتدای فروردین ۹۵ مجوز ساخت گرفته و ساختمان خود را به فروش رسانده‌اند مالیات گرفته می‌شود.

محمد مسیحی اجرای ماده ۷۷ قانون مالیات‌های مستقیم را از رویکرد‌های سازمان مالیاتی دانست و افزود:این ماده مربوط به مالیات بساز و بفروش‌ها است که از تاریخ ۱ فروردین ۹۵ جواز ساخت گرفته و ساختمان را ساخته و به فروش رساندند.

ماده قانون مالیات‌های مستقیم تاکید دارد: درآمد اشخاص حقیقی و حقوقی ناشی از ساخت و فروش هر نوع ساختمان حسب مورد مشمول مقررات مالیات بر درآمد موضوع فصول چهارم و پنجم باب سوم این قانون خواهد بود. بر مبنای این فصول اشخاص حقیقی بسته به طبقه درآمدی ۱۵ تا ۲۵ درصد از درآمد را مالیات می‌دهند و اشخاص حقوقی مقطوع ۲۵ درصد مالیات می‌دهند.

مسیحی با تاکید بر اینکه سازندگان باید اظهارنامه‌مالیاتی بدهند گفت:در غیر این صورت اطلاعات سازندگان را دریافت خواهیم کرد و در این صورت سازمان از آن‌ها مطالبه خواهد کرد که علاوه بر مالیات بخشی از جرایم، به خصوص جریمه عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی که غیر قابل بخشودگی است از آنان اخذ می‌شود.

معاون سازمان امور مالیاتی با تاکید بر اینکه به طور جدی پیگیر این موضوع هستیم، یادآور شد: طبق مفاد ماده ۱۶۹ مکرر اطلاعات سازندگان از سازمان ثبت اسناد و املاک و شهرداری‌ها اطلاعات دریافت خواهد شد.

به گفته این مقام مالیاتی موضوع شامل مجوز‌های ساخت قبل از سال ۹۵ نمی‌شود.

سازندگان قبل از این سال مشمول ۱۰ درصد مالیات مقطوع هستند. اما سازندگان بعد از سال ۹۵ ابتدا سود و زیانشان محاسبه می‌شود پس از مشخص شدن میزان سود بسته به حجم آن مشمول پرداخت مالیات می‌شوند.


منبع: فارس
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->