سازمان ملل: هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه زخمی می‌شود یا می‌میرد آمریکا موشک‌های پدافندی اسرائیل را شارژ کرد راهپیمایی مردم ایران در حمایت از عملیات «وعده صادق» آیت‌الله علم‌الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است | سه خطای محاسباتی در سنجش توفیق عملیات «وعده صادق» رئیسی: عملیات «وعده صادق» نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به رفح فرمانده نیروی زمینی ارتش به حادثه اصفهان واکنش نشان داد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) عضو دفتر رهبر انقلاب: برخی مسئولان بدلیل کار‌های بی‌قاعده در زمینه حجاب تذکر گرفتند تجاوز جدید رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات پدافند هوایی در جنوب سوریه طعنه وزیر امنیت داخلی اسرائیل به گزارش‌ها درباره حادثه اصفهان نتانیاهو دست به دامن انگلیس و آلمان شد واکنش فرمانده کل ارتش به حادثه اصفهان| تیراندازی به چند شی پرنده انجام شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز رای گیری برای بزرگ‌ترین انتخابات جهان در هند روایت امیرعبداللهیان از رایزنی‌های دیپلماتیک در نیویورک آژانس اتمی: آسیبی به سایت‌های هسته‌ای ایران وارد نشده است آمریکا قطع‌نامه عضویت فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد تکذیب پرواز ریزپرنده در اصفهان | پدافند به شیء مشکوک شلیک کرد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) برگزاری جلسه اضطراری شورای عالی امنیت کشور تکذیب شد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت شهر اصفهان عادی است| ادامه پرواز هواپیما‌ها در فرودگاه شهید بهشتی بازگشت وضعیت عادی پروازها به تمامی فرودگاه‌های کشور شهر اصفهان در امنیت و آرامش است + فیلم
سرخط خبرها

راه‌اندازی مراکز تبادلی در مبادی شهر‌ها

  • کد خبر: ۳۷۹۹۷
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
راه‌اندازی مراکز تبادلی در مبادی شهر‌ها
ایجاد مراکز اتصال راه‌آهن، مترو، پایانه‌های اتوبوسرانی و تاکسی در دستورکار وزارت راه قرار دارد.
به گزارش شهرآرانیوز؛ وزیر راه‌وشهرسازی که دیروز راهی اصفهان شده بود تا دستور آغازبه‌کار ۸۰ دستگاه اتوبوس جدیدالورود به ناوگان شهری این شهر را بدهد، از راه‌اندازی مراکز تبادلی به‌منظور تجمیع پایانه‌های قطار شهری، راه‌آهن سراسری، اتوبوس‌های درون‌شهری و برون‌شهری و تاکسی خبر داد.

به‌گزارش ایرنا، محمد اسلامی با اشاره به‌ضرورت راه‌اندازی این مراکز (TOD) در مبادی شهر‌ها و در دستورکار قرارگرفتن این مراکز تبادلی در وزارت راه‌وشهرسازی، گفت: در این مراکز اتصال راه‌آهن سراسری، قطار شهری، پایانه اتوبوس‌های مسافری برون‌شهری و درون‌شهری و همچنین ایستگاه تاکسی در دستورکار قرار دارد.

او اضافه کرد: همچنین تلاش می‌کنیم در این مجتمع‌ها مراکز تجاری، اداری و خدمات مدیریتی تعبیه شود تا مردم در صورت مسافرت برای امور اداری بتوانند بسیاری از خدمات را از این مراکز دریافت کنند و تلاش می‌کنیم این ایده را از طریق رایزنی با وزارت کشور و شهرداری‌ها در کلان‌شهر‌ها دنبال کنیم.

اسلامی ادامه داد: مراکز تبادلی این امکان را فراهم می‌کند که رفت‌وآمد‌های شهری کاهش یابد و در مصرف انرژی و زمان بهینه‌سازی صورت گیرد و به‌حداقل‌رساندن مسافرت‌های درون‌شهری و برون‌شهری از دیگر مزایای این طرح است.
به‌گفته وی، امسال با توجه به رویکرد دولت و منابعی که در تبصره۱۸ پیش‌بینی شد، برای حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری مصوباتی را در دولت داشتیم.


یورو۵ وارد چرخه سوخت کشور می‌شود

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین با اشاره به دو اقدام موازی دولت در راستای اجرای قانون هوای پاک، اظهار کرد: از جمله این اقدامات ارتقای سوخت تولیدی پالایشگاه کشور از یورو۲ و۳ به یورو۴ بوده است.

وی اضافه کرد: این مژده را به‌مردم کشورمان می‌دهم که از آخر مهر امسال تولید سوخت یورو۵ در کشور آغاز می‌شود و در این راستا خودرو‌های کشور نیز با استاندارد‌های یورو۴ و۵ و نصب فیلتر دوده تولید خواهد شد.

وزیر راه‌وشهرسازی تأکید کرد: ارتقای سوخت یورو و تولید خودرو‌های متناسب تأثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت مورد نیاز اتومبیل دارد و عملکرد خودرو‌ها نیز با این نوع سوخت افزایش پیدا می‌کند.


آغاز طرح نوسازی ناوگان برون‌شهری کشور

وی با اشاره به آغاز طرح نوسازی ناوگان برون‌شهری گفت: در این راستا در بخش بار از ۳۴۰هزار کامیون باید ۵۵هزار مورد نوسازی شود که طرح نوسازی ناوگان آغاز شده و نوسازی اتوبوس‌های برون‌شهری نیز در دستورکار قرار گرفته است.


بازآفرینی ۲۷۰۰محله شهری در کشور

اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به بازآفرینی شهری ۲هزارو۷۰۰ محله در کشور اشاره کرد و گفت: صدور پروانه ساخت در این محلات بر اساس قانون رایگان است و دولت ۵۰درصد تسهیلات بانکی را به‌صورت یارانه پرداخت خواهد کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->