اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

۳ گام بلند مواسات

  • کد خبر: ۳۸۱۶۶
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۰
۳ گام بلند مواسات
امام جمعه مشهد گفت: شخصیت جهادی و احسانی حضرت‌علی (ع) تمام زندگی ایشان را در برگرفته بود و بر همین مبنا عالی‌ترین نوع تشیع، اقتدای عملی به سیره حضرت علی (ع) است.
لیلی رحمانی | شهرآرانیوز؛ در دومین مرحله از رزمایش بزرگ مواسات که از عید قربان و با هدف حمایت از محرومان آغاز شده است، علاوه بر اهداف دوره اول این رزمایش برای توزیع بسته‌های معیشتی و غذای گرم، تهیه جهیزیه، اشتغال، تأمین و ساخت مسکن محرومان و نیازمندان نیز در دستور کار قرار دارد. در آیین رسمی آغاز دومین مرحله از این رزمایش که دیروز با حضورآیت ا... علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان، و سید محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد، آغاز شد کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل اوقاف و امور خیریه، سپاه امام رضا (ع) و مرکز رسیدگی به امور مساجد استان با هدف تسریع در امور یادشده مشارکت می‌کنند. پس از صدور فرمان رهبر معظم انقلاب در نیمه شعبان مبنی بر حمایت از افراد آسیب دیده از کرونا در سراسر کشور، گام آغازین رزمایش مواسات برداشته شد و در دومین گام حالا قرار است اقداماتی اساسی‌تر برای کاهش محرومیت‌ها برداشته شود.

در این مراسم نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه مشهد درباره اقدامات صورت گرفته گفت: پس از اقدامات گسترده گام اول این رزمایش که در ماه مبارک رمضان برگزار شد، در گام دوم نیز که از عید قربان آغاز شده، یک میلیون و ۱۰۰ هزار فقره اطعام و همچنین ۲۰۰۰ نذر قربانی انجام شده است. همچنین طرح‌های دیگری نیز به همین مناسبت انجام می‌شود که با توجه به افزایش سرسام آور قیمت مسکن و مشکل بیکاری جوانان به توزیع بسته‌های معیشتی محدود نمی‌شود و شامل تهیه جهیزیه، افتتاح طرح اشتغال و ساخت مسکن برای آسیب دیدگان است.


از تولید مسکن تا ایجاد اشتغال

آیت ا... سید احمد علم الهدی دراین باره ادامه داد: در کنار توزیع ۲۰۰ هزار سبد مواد غذایی ویژه اقشار نیازمند، ۱۱۰ سری جهیزیه، ۱۱۰ طرح اشتغال، ۱۱۰ واحد مسکونی و همچنین کلنگ زنی ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر در شهرستان صالح آباد در گام دوم این رزمایش رقم خورده است. وی رزمایش مواسات را اقدامی بزرگ و ارزشی در کمک به نیازمندان و در همکاری نهاد‌های مختلف با یکدیگر دانست و بیان کرد: شخصیت جهادی و احسانی حضرت‌علی (ع) تمام زندگی ایشان را در برگرفته بود و بر همین مبنا عالی‌ترین نوع تشیع، اقتدای عملی به سیره حضرت علی (ع) است.


ادامه مواسات در محرم

او با تأکید بر اینکه امید می‌رود رزمایش مواسات بتواند باعث آرامش خاطر و رفع دغدغه از خانواده‌های آسیب پذیر شود، افزود: حسب فرمان رهبری، این رزمایش در یک یا ۲ مرحله خلاصه نمی‌شود و با تشکیل یک قرارگاه باید به پشتوانه‌ای برای اقشار آسیب پذیر تبدیل شود. آیت ا... علم الهدی آغاز گام دوم این رزمایش را با رمز «یا امیر المؤمنین» اعلام کرد و همچنین از تداوم این اقدام در ماه محرم خبر داد.


۲.۵ میلیون اطعام در ماه رمضان

حبیب ا... آسوده، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان نیز در حاشیه این مراسم گفت: در گام آغازین رزمایش مواسات و همدلی در ماه مبارک رمضان ۱۷۵ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان تحت پوشش و دیگرنیازمندان توزیع شد که این میزان در گام دوم به ۲۰۰ هزار بسته افزایش یافته است.
او افزود: در بحث اطعام نیز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار اطعام انجام و در دهه ولایت و امامت نیز با کمک خیران و دیگرنهاد‌ها نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار مورد اطعام انجام شده است. علاوه بر ۱۱۰ واحد مسکونی که با محوریت ایتام تحویل داده شد، مجموعه‌ای ۲۴ واحدی در صالح آباد کلنگ زنی شده است که با افتتاح این واحد‌ها هیچ مددجوی بدون مسکنی در این شهرستان باقی نخواهد ماند.

آسوده همچنین با اشاره به ایجاد ۱۱۰ مورد اشتغال در شهرستان قوچان و تهیه ۱۱۰ مورد جهیزیه برای زوج‌های نیازمند گفت: با وجود اینکه امیدواریم شرایط کنونی در اثر بروز کرونا بهتر شود، اما برنامه‌هایی از جمله اطعام در ماه محرم نیز در مرحله سوم ادامه خواهد داشت. او همچنین با تأکید بر اینکه این اقدامات انجام شده طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب کاملا مردمی بوده است، افزود: از مردم و خیران درخواست می‌کنیم در این اقدامات خیرخواهانه همراهی کنند تا بتوانیم از محرومان بیشتری دستگیری کنیم.

۲۰ هزار بسته معیشتی برای گام دوم مواسات

حجت الاسلام محمد احمدزاده، مدیرکل اوقاف استان، نیز دراین باره با اعلام اینکه این مجموعه نیز در ادامه لبیک گویی به فرمان رهبر معظم انقلاب اقدام به همراهی با دیگرنهاد‌ها کرده است، افزود: از محل عواید وقف و بقاع متبرکه در مرحله اول رزمایش در ۵ نوبت به توزیع ۶۰ هزار بسته معیشتی و ۵۰۰ هزار اطعام اقدام کرده ایم و در مرحله دوم نیز ۲۰ هزار بسته معیشتی توزیع خواهدشد. در مرحله سوم نیز موارد مشابهی را در دست اقدام داریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->