حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

بانوی کوهنورد فوت‌شده در اشترانکوه، اهل مشهد نیست

  • کد خبر: ۳۸۱۷۴
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۵
بانوی کوهنورد فوت‌شده در اشترانکوه، اهل مشهد نیست
روز جمعه خبری ازسوی خبرگزاری تسنیم منتشر شد که در آن این رسانه مدعی شد یک بانوی کوهنورد مشهدی به‌ علت سقوط از دیواره کول‌جنون منطقه اشترانکوه، جان باخته است.
مژده رنگیان | شهرآرانیوز؛ در این گزارش آمده که زهره شاکری، کوهنورد سی‌ساله مشهدی، روز جمعه اقدام به صعود از دیواره کاملا فنی و سخت اشترانکوه کرده که متأسفانه سقوط می‌کند و جان می‌بازد. در بیان علت حادثه، این رسانه آورده است که با توجه به سخت‌بودن و فنی‌بودن مسیر، این بانوی کوهنورد دچار تخلیه بدنی و اشتباه در گذر از مسیر شده و حدود ۴۵ متر از تیغه کول‌جنون سقوط کرده است. درپی اعلام این خبر، تیم‌های گروه امداد‌و‌نجات هلال‌احمر، ۲ تیم از هیئت کوهنوردی ازنا، یک تیم دونفره از خوزستان و هیئت‌های کوهنوردی دورود و الیگودرز به منطقه می‌رو‌ند و درنهایت با جسد بی‌جان این کوهنورد مواجه می‌شوند. ساعت ۹ صبح روز ۱۸ مردادماه پیکر این کوهنورد پیدا و تا ساعت ۱۱ به زیر تیغه کول‌جنون انتقال داده می‌شود؛ اما ۸ ساعت زمان می‌برد تا پیکر شاکری به پایین کوه منتقل شود. ظاهرا به دلیل صعب‌العبور‌بودن منطقه، بالگرد توانایی انجام عملیات را نداشته و حمل جسد که مشکل‌ترین مرحله امداد‌و‌نجات است، به‌مدت ۸ ساعت طول می‌کشد. در عملیات کشف پیکر این بانوی کوهنورد، گروه‌هایی از لرستان و خوزستان حضور داشتند و خبری از مشهدی‌ها نبود. این‌همه درحالی است که خبرگزاری‌ها این بانوی کوهنورد را مشهدی می‌دانستند، اما نکته اینجاست که نام زهره شاکری در هیچ‌کدام از باشگاه‌های کوهنوردی خراسان رضوی وجود ندارد و اعزام او در استان ثبت نشده است.


بی‌اطلاعی خراسان رضوی از این صعود

رئیس هیئت کوهنوردی خراسان رضوی از مشهدی یا ساکن‌مشهد‌بودن زهره شاکری که در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده است، اظهار بی‌اطلاعی کرد. احمد زحمتکش به شهرآرا گفت: ما هم خبر درگذشت این بانوی کوهنورد و ارتباطش با مشهد را در رسانه‌های غرب کشور خواندیم و از این طریق اطلاع پیدا کردیم و تا‌این‌لحظه هیچ مدرکی مبنی‌بر مشهدی‌بودن این کوهنورد به دست ما نرسیده است. او ادامه داد: درصورتی‌که مرحوم شاکری از مشهد برای این صعود اعزام می‌شد، باید به هیئت استان اعلام می‌شد. او باید عضو یکی از باشگاه‌های خراسان رضوی می‌بود، اما تاکنون هیچ کدام از این باشگاه‌ها عضویت او را اعلام یا تأیید نکرده‌اند. درصورتی‌که ازسوی باشگاه نیز برای صعود به کول‌جنون می‌رفت، باید ازسوی باشگاه اعزام‌ها اعلام می‌شد؛ درحالی‌که هیچ خبری مبنی‌بر حضور کوهنوردان استان در آن منطقه نداشته‌ایم. زحمتکش تأکید کرد: من فکر می‌کنم او اهوازی بوده است، زیرا در گروه نجات و پشتیبانی که به محل اعزام شدند، ۲ نفر از خوزستان حضور داشته‌اند. ازسوی‌دیگر با توجه به حادثه بزرگی که چند سال پیش برای کوهنوردان مشهدی در اشترانکوه رقم خورد، قطعا در صورت مشهدی‌بودن کوهنورد سقوط‌کرده، هلال‌احمر یا فدراسیون در این دوسه روز به هیئت استان اعلام می‌کرد تا گروهی را برای رسیدگی به این حادثه اعزام کنیم.


اتفاقی مشابه درست ۵ روز قبل!

«کول‌جنون» یا «کول‌جنو» به‌معنی کوه صدادار، یکی از قلل زاگرس است که ارتفاع آن به ۳۸۵۰ متر می‌رسد و قله‌ای حادثه‌خیز محسوب می‌شود که در نزدیکی یکی از روستا‌های شهرستان ازنا واقع شده است. درست ۵ روز قبل از این حادثه نیز وضعیت مشابهی برای یک بانوی کوهنورد تهرانی و هم‌نوردش در همین منطقه رخ می‌دهد و دچار افت شدید فشار و گرفتار‌شدن در مسیر اشتباه قله کول‌جنو می‌شوند که با حضور امدادو‌نجات کوهستان هلال‌احمر ازنا، نجات پیدا می‌کنند. آذرماه ۱۳۹۶ نیز یکی از غم‌انگیزترین روز‌های ورزش خراسان رقم خورد و ۹ کوهنورد مشهدی در اثر ریزش بهمن، جان خود را از دست دادند. در این اتفاق ناگوار نیز ۲ بانوی کوهنورد مشهدی به نام‌های مهشید جان‌محمدی و اکرم حقانی درگذشتند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->