نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

رأی نهایی دعوای فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس پنجشنبه صادر می‌شود

  • کد خبر: ۳۸۳۵۳
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
رأی نهایی دعوای فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس پنجشنبه صادر می‌شود
پنجشنبه همین هفته فیفا رأی نهایی پرونده ایران و ویلموتس را مشخص می‌کند. این رأی که حداکثر تا روز جمعه اعلام خواهد شد، پایانی است بر چند ماه استرس فدراسیون فوتبال بابت غرامت سنگینی که مرد بلژیکی طلب کرده بود.
به گزارش شهرآرانیوز؛ صبح دیروز خبر اعتراض رسمی فدراسیون فوتبال به فیفا درخصوص انتخاب قاضی پرونده مارک ویلموتس منتشر شد. فدراسیون از انتخاب روی ورمر هلندی نگران است، اما این خبر می‌تواند خوش‌حال‌کننده نیز باشد. در ادامه زوایای مثبت و منفی انتخاب تنها یک قاضی برای پرونده شکایت مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران را بررسی می‌کنیم.

دعوای فدراسیون فوتبال ایران و مارک ویلموتس یک پرونده پیچیده بود. از‌همین‌رو فدراسیون فوتبال توقع داشت که کمیته تعیین‌وضعیت طبق روال همیشگی خود ۳ قاضی برای این پرونده تعیین کند. این کمیته ۲۳ عضو دارد. این ۲۳ عضو شامل یک رئیس، ۱۱ قاضی یا نماینده بازیکن و مربی و ۱۱ قاضی یا نماینده حافظ منافع باشگاه و فدراسیون است. معمولا رئیس کمیته به‌همراه یک قاضی به نمایندگی از بازیکن یا مربی و یک قاضی به نمایندگی از باشگاه یا فدراسیون هیئت سه‌نفره برای بررسی نهایی را تشکیل می‌دهند و رأی نهایی با تصمیم‌گیری ۳ قاضی اعلام می‌شود. انتخاب تنها یک قاضی برای این پرونده می‌تواند یک پیام داشته باشد؛ تکلیف پرونده به قدری روشن است که نیاز به حضور ۳ قاضی نیست!


نگاه منفی | روی ورمر، قاضی حافظ منافع بازیکن و مربی است

روی ورمر، یکی از قاضیان حامی بازیکن و مربی در کمیته تعیین وضعیت فیفاست. بررسی‌ها نشان می‌دهد در بیش از ٩٠درصد پرونده‌هایى که از‌سوی این قاضى تصمیم‌گیرى شده، به نفع بازیکن و مربى رأى صادر شده است و انتخاب این قاضى براى پرونده به این مهمى از طرف فیفا مورد‌سؤال است. پرونده برانکو ایوانکوویچ نیز زیر دست همین قاضی بود. روی ورمر در پرونده میان پرسپولیس و برانکو ایوانکوویچ به نفع برانکو رأی داد. این موضوع نگرانی و اعتراض رسمی فدراسیون را در‌پی داشته است، اما نکته این است که در پرونده برانکو ایوانکوویچ همه‌چیز کاملا مشخص بود و باشگاه باید مطالبات برانکو را پرداخت می‌کرد. وضعیت پرونده پرسپولیس و برانکو با پرونده فدراسیون و ویلموتس، بسیار متفاوت است.


نگاه مثبت | تکلیف پرونده فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس مشخص است

فیفا زمانی تنها یک قاضی برای پرونده انتخاب می‌کند که تکلیف آن پرونده مشخص است. مارک ویلموتس بعد از فسخ اولیه، ۲ میلیون دلار از فدراسیون فوتبال ایران دریافتی داشت و روی نیمکت نشست. طبق شرط فسخ سه‌ماهه مرد بلژیکی نمی‌تواند مدعی دریافت ۳ سال غرامت باشد. احتمالا نتیجه پرونده به‌قدری محرز بوده که فیفا نیازی به استفاده از ۳ قاضی برای تصمیم‌گیری نهایی ندیده است. پنجشنبه همین هفته با صدور حکم نهایی و ابلاغ آن به دوطرف، مشخص می‌شود نگاه منفی درست بود یا نگاه مثبت.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->