حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

شاید تیم بسکتبال پارسا هم نباشد!

  • کد خبر: ۳۸۳۵۵
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
شاید تیم بسکتبال پارسا هم نباشد!
کرونا حضور تیم پارسا تنها نماینده استان در لیگ برتر بسکتبال را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بلاتکلیفی کرونایی کم‌نظیری که این‌روز‌ها بر ورزش کشور سایه انداخته است، فقط مختص یک رشته نیست و شامل‌حال اهالی بسکتبال نیز شده است. لیگ برتر هندبال، کشتی، جودو و بسیاری از رشته‌های دیگر بلاتکلیف هستند و به نظر می‌رسد شیب افزایش یا کاهش ویروس مرگ‌بار بیش از هر تصمیم دیگری، تعیین‌کننده آینده لیگ‌های این رشته‌های ورزشی باشد. در‌این‌میان بسکتبال نیز وضع خوبی ندارد و با اینکه قرار است این مسابقات حدود ۴۰ روز دیگر آغاز شود، تکلیف لیگ مشخص نیست. فدراسیون بسکتبال چندی‌پیش از شروع رقابت‌های لیگ برتر از ۲۴ مهرماه خبر داد. بر اساس نظر اعضای شورای برنامه‌ریزی، تاریخ شروع لیگ برتر مردان ۲۴ مهر و لیگ برتر بانوان ۳ مهر و لیگ دسته‌یک مردان ۴ مهر اعلام شده است؛ تاریخ‌هایی که اگرچه اهالی بسکتبال را به تماشای دوباره هیجان توپ و سبد امیدوار کرد، اما هر چه از جلسه هشتم مرداد سالن کنفرانس فدراسیون بسکتبال می‌گذرد، به نظر می‌رسد شروع لیگ در تاریخ‌های مشخص غیرممکن‌تر باشد.


استارت آویژه برای لیگ معلق

تیم بسکتبال آویژه‌صنعت پارسا مشهد که سال گذشته توانست نمایش فوق‌العاده‌ای را در لیگ برتر داشته باشد و نظر همه کارشناسان را به خود جلب کند، با بدشانسی اسیر همه‌گیری ویروس منحوس در خاک ایران شد. نیمه تمام‌ماندن رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال فصل گذشته بیش از هر تیمی به ضرر پارسا بود؛ چراکه تیم اوج‌گرفته مشهدی بعد از دور گروهی یک ستاره خارجی صرب به ترکیبش اضافه کرده و با آمادگی بالای سایر بازیکنان و انگیزه‌های کادر فنی، در‌پی صعود به نیمه‌نهایی بود. باوجود‌این لیگ تعطیل شد و دست تیم مشهد از افتخارآفرینی که نزدیک به نظر می‌رسید، کوتاه ماند.
 
حالا بعد از ماه‌ها تعطیلی، چشم همه دوستداران بسکتبال به وضعیت این تیم است تا ببیند در فصل جدید هم این تیم همچون سال گذشته با قدرت در مسابقات حاضر می‌شود یا خیر. باشگاه آویژه‌صنعت پارسا، نماینده مشهد در لیگ برتر بسکتبال، فصل گذشته در دور گروهی توانست در رتبه ششم قرار بگیرد و به مرحله پلی‌آف صعود کند. آویژه‌ای‌ها در پلی‌آف باید با شیمیدر قم بازی می‌کردند که کرونا رقابت‌ها را نیمه‌تمام باقی گذاشت. آویژه فصل قبل در دور گروهی توانست حریفان گردن‌کلفتی مثل پتروشیمی، شیمیدر، مهرام و نفت آبادان را شکست دهد و نشان داد تیمی متفاوت با انگیزه‌های رستگاری در لیگ برتر بسکتبال است.


بلاتکلیفی به‌خاطرکرونا

تمرینات تیم آویژه‌صنعت پارسا هنوز آغاز نشده و این‌همه در‌حالی است که حداکثر ۲ ماه تا شروع مسابقات باقی مانده است و این تیم اگر می‌خواهد حضور پر‌قدرتی در بازی‌ها داشته باشد، باید اندک‌اندک بازیکنان خود را سر‌جمع کرده و تمریناتش را آغاز کند؛ کاری که مدیر‌عامل این باشگاه می‌گوید به‌دلیل کرونا هنوز انجام نشده است!
 
جعفر فلاح درباره حضور نماینده مشهد در لیگ برتر فصل جدید اظهار کرد: سلامتی برای ما خیلی مهم است. اگر قرار باشد روشی مناسب و سازگار برای مقابله با کرونا در تصمیمات فدراسیون نباشد، شاید از لیگ کناره‌گیری کنیم. وی تصریح کرد: به‌هر‌حال پای جان بازیکنان و عوامل در میان است و به نظرم باید فدراسیون برنامه مدون و درستی برای رعایت پروتکل‌ها و شرایط برگزاری مسابقات داشته باشد. وی یادآور شد: الان نمی‌توانم چیزی را به قطع و یقین بگویم، اما پروتکل‌ها و شرایط برگزاری مسابقات بسیار مهم است و باید به آن‌ها نگاه کنیم و بعد تصمیم بگیریم. درحال‌حاضر هنوز نه پروتکلی برای برگزاری رقابت‌ها تدوین شده و نه وضعیت برگزاری معلوم است.
 
یکی از علامت‌سؤال‌های بزرگ پیش‌روی جامعه بسکتبال ایران در روز‌هایی که کرونا تمام برنامه‌ریزی‌ها را معطوف به خود کرده است، مسئله برگزاری متمرکز یا غیرمتمرکز رقابت‌های فصل آتی خواهد بود. فلاح دراین‌باره گفت: این ماجرا بستگی به تعداد تیم‌های شرکت کننده دارد. فدراسیون می‌گوید تعداد تیم‌های متقاضی شرکت در لیگ برتر زیاد است و اگر این‌گونه باشد، برگزاری متمرکز مسابقات سخت است. به‌هر‌حال باید برای برگزاری متمرکز مسابقات، منطقه‌ای در نظر گرفته شود که اولا از نظر کرونایی در وضعیت سفید باشد و همچنین آن منطقه قدرت اسکان، غذا، سالن تمرین و بسیاری از موارد دیگر را داشته باشد. این‌موضوع کمی کار را سخت می‌کند. از طرفی الان خراسان، خوزستان، تهران و بسیاری از استان‌های صاحب‌امکانات ما در وضعیت قرمز هستند و سؤال این است که اصلا می‌خواهند مسابقات را کجا متمرکز برگزار کنند.
 
مدیرعامل باشگاه آویژه‌صنعت پارسا افزود: خیلی‌ها می‌گویند بازی‌ها در کیش برگزار شود، اما باید وضعیت آنجا هم سنجیده شود و ببینند آیا کیش ظرفیت برگزاری متمرکز لیگ را دارد یا خیر.
 
فلاح با اشاره به مسئله حضور تماشاگر در مسابقات اظهار کرد: شاید در رشته‌ای مثل فوتبال که اسپانسر و تبلیغات گسترده دارد، بتوان بازی‌ها را بدون تماشاگر برگزار کرد، اما در بسکتبال و رشته‌های این‌گونه اگر قرار باشد تماشاگر هم به سالن نیاید، دیگر انگیزه‌ای برای اسپانسر باقی نمی‌ماند. معتقدم دراین‌زمینه هم باید فدراسیون به فکر یک بسته حمایتی ویژه برای دیده‌شدن اسپانسر‌ها باشد.
 
مدیرعامل پارسا مشهد با اشاره به اینکه صحبت‌های اولیه را با سرمربی صرب فصل پیش خود انجام دادند، گفت: صحبتی با سرجان داشتیم و اولویت اول ما هم برای قبول هدایت تیممان در فصل آتی، سرجان ایوانوویچ است؛ اما واقعیت این است که هنوز همه بلاتکلیف هستیم. نمی‌دانیم اگر امروز سرجان به مشهد بیاید، تکلیف چه می‌شود. شاید باید فدراسیون‌نشینان هر چه‌سریع‌تر تصمیمات نهایی خود را بگیرند و برنامه‌شان را به باشگاه‌ها اعلام کنند. وی افزود: البته قرار است ظرف یکی‌دو هفته آینده، جلسه‌ای با حضور مدیران‌عامل باشگاه‌ها برگزار شده و تصمیمات نهایی اتخاذ شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->