سرخط خبرها
سخن‌گوی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد:

جشنواره «فرهنگ، هنر و غذا» در شهر گسترش می‌یابد

  • کد خبر: ۳۸۵۰
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۰
جشنواره «فرهنگ، هنر و غذا» در شهر گسترش می‌یابد

هانیه فیاض - سخن‌گو و رئیس اداره روابط‌عمومی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در حاشیه‌ برگزاری جشنواره «فرهنگ، هنر و غذا»
در منطقه‌یک از گسترش آن در شهر پس از ایام ماه محرم و صفر خبر داد.محمد جاویدیار درباره برپایی جشنواره «فرهنگ، هنر و غذا» در منطقه اظهار کرد: این جشنواره با هدف ایجاد پویایی، نشاط، رونق اقتصادی و حمایت از تولیدات هنری داخلی در خیابان خیام جنوبی در حال برگزاری است. توسعه نشاط اجتماعی، ایجاد بستر مناسب برای تفریح خانوادگی، خرید راحت و مقرون به صرفه از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی با بیان اینکه جشنواره از 7مرداد امسال آغاز شده است، گفت: جشنواره «فرهنگ، هنر و غذا» از ماه مبارک رمضان زیر نظر معاونت فرهنگی‌اجتماعی شهرداری منطقه یک مشهد آغاز به کار کرد و سپس با توجه به تجارب موفق سازمان سامان‌دهی مشاغل‌شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد در امر سامان‌دهی از جمله پیاده‌روها و بازارها به این سازمان واگذار شد.
جاویدیار ادامه داد: اجرای برنامه‌های رادیویی، موسیقی‌های سنتی و مسابقات فرهنگی‌ورزشی مانند شوت و دروازه، مسابقه خوانندگی و بازی‌های گوناگون با اهدای جوایز از جمله برنامه‌های جانبی این جشنواره است که به سبب بالابردن روحیه نشاط و مشارکت شهروندان برگزار می‌شود. ساعات برپایی جشنواره از ساعت 20:00 تا 01:00 بامداد است که البته برنامه‌های فرهنگی مجموعه فقط تا ساعت23:00 شب برای حفظ آرامش شهروندان اجرا می‌شود.وی درباره شیوه اطلاع‌رسانی به شهروندان بیان کرد: برای تبلیغات سعی کرده‌ایم
برگزاری جشنواره را از طریق بیلبورد و بنرهای آویز در شهر و برنامه‌های رادیویی به شهروندان اطلاع‌رسانی کنیم و آن‌ها را از برگزاری چنین جشنواره‌ای باخبر سازیم که خوشبختانه با استقبال چشمگیری هم مواجه شده‌ایم، به‌طوری‌که تاکنون میزان مشارکت شهروندان و استقبال مردم نسبت به دو جشنواره غذای قبلی در شهر بسیار خوب و قابل تحسین بوده است.رئیس اداره روابط‌عمومی سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد به تعداد غرفه‌های موجود در جشنواره و مشخصات آن‌ها اشاره کرد و افزود: این جشنواره دارای ۲۸غرفه مواد‌غذایی هرکدام به مساحت 12متر،۱۰غرفه خوراکی سبک ۶متری و ۳۰غرفه هنری با مساحت 4متر است که به‌طور کلی ۳۹۶مترمربع مساحت غرفه‌های مواد غذایی و خوراکی و ۱۲۰مترمربع مساحت غرفه‌های هنری است.وی درباره نوع غرفه‌ها توضیح داد: غرفه‌های مواد غذایی به ارائه انواع غذاهای سنتی نظیر کباب‌ها، کتلت‌ها و غذاهای فست‌فودی می‌پردازند و همچنین بستنی‌‌های متنوع و طبخ خاصی از شیربلال هم در این غرفه‌ها ارائه می‌شود. قلم‌زنی، خوش‌نویسی، چوب، طراحی و ساخت زیورآلات، نگارگری و مینیاتور، سفال، نقاشی، سرامیک، فَرَت‌بافی، صحافی سنتی و سوزن‌دوزی‌های سنتی هم غرفه‌هایی هستند که در اختیار هنرمندان جشنواره قرار دارند.
جاویدیار ابراز کرد: غرفه‌ها به‌طور کلی به پیمانکار و واحدهای صنفی که دارای صلاحیت بهداشتی هستند به‌طور توافقی واگذار شده است. لازم به ذکر است که غرفه‌های فرهنگی رایگان به نهادهای بهزیستی، کمیته امداد، مؤسسه باران و تولیدکنندگان مشاغل خانگی واگذار شده است.
وی گسترش نشاط اجتماعی را امری ضروری دانست و گفت: وجود غرفه‌های متنوع در این جشنواره سبب حضور خانواده‌ها در کنار یکدیگر شده است که این امر لذت حرکت دسته‌جمعی برای مشارکت‌های همگانی بعدی را در پی دارد.
جاویدیار ادامه داد: جشنواره در دوره گذشته مصادف با ماه مبارک رمضان برگزار شد و درنتیجه برنامه‌های فرهنگی درخور همان مناسبت اجرا ‌شدند اما در این دوره با توجه به وجود اعیاد مذهبی، برنامه‌های شادتری اجرا می‌شود.
وی در پایان اعلام کرد: طبق دستور مسئولان مربوطه بناست که این جشنواره کماکان ادامه داشته باشد، اما گویا ادامه‌ آن به بعد از ایام ماه محرم و صفر موکول خواهد شد. همچنین در حال شناسایی نقاط شهری دیگری هستیم تا در آینده این جشنواره در آن مناطق نیز برگزار شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->