تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است  پرسپولیس در جستجوی جام حذفی| جمعه شب حساس سرخ‌ها در اراک واکنش درویش به برکناری از پرسپولیس حذف ستاره‌های لوگوی سرخابی در آئین واگذاری شمسایی: به اولین هدفمان که صعود به جام جهانی بود، رسیدیم یزدانی: حضور ورزشکارانی مثل تیلور اعتبار کشتی المپیک را بالا می‌برد نتیجه و ویدئو خلاصه بازی فوتسال ایران و قرقیزستان در جام ملت‌های آسیا | سلام یوزهای ایرانی به جام جهانی خطیر: حق امضای استقلال همچنان با من است
سرخط خبرها

هر گل دیاباته ۲۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد

  • کد خبر: ۳۸۶۸۸
  • ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
هر گل دیاباته ۲۰۰ میلیون تومان آب می‌خورد
از آپشن‌های قرارداد ۱۱ میلیاردی مهاجم اهل مالی استقلال رونمایی شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ باشگاه استقلال باید سالانه برای قرارداد بدون آپشن شیخ دیاباته، رقمی بیش از ۱۱ میلیارد به این بازیکن پرداخت کند؛ اما این موضوع وقتی عجیب می‌شود که آپشن‌های آن را بدانید.
مسئولان استقلال کار تمدید قرارداد بازیکنان این تیم را آغاز کرده‌اند و قصد دارند قرارداد نفراتی، چون علی کریمی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، فرشید اسماعیلی، فرشید باقری و... را تمدید کنند. از طرفی شیخ دیاباته با استقلال قرارداد دارد و برای سال دوم در جمع آبی‌پوشان باقی خواهد ماند. این بازیکن با‌وجود داشتن قرارداد با استقلال، چند روز پیش در گفتگو با یکی از برنامه‌های تلویزیونی مدعی شد الان نمی‌تواند بگوید می‌ماند یا خیر. ظاهرا دیاباته منتظر است تا مسئولان به تمامی تعهداتشان در قبال قرارداد و آپشن‌های وی عمل کنند. قرارداد اولیه این بازیکن ۵۲۵ هزار دلار (با احتساب دلار به قیمت ۲۱ هزار تومان) برای هر فصل است؛ یعنی دیاباته برای فصل جاری این رقم را دریافت خواهد کرد و برای فصل آینده نیز رقم پایه پا‌بر‌جا خواهد بود. آپشن‌های قرارداد دیاباته با استقلال را در ادامه آورده‌ایم؛ آپشن‌هایی همچون:
 
دریافت ۱۰ هزار دلار برای هر گل و ۵ هزار دلار برای هر پاس گل!
حقوق ماهیانه ۳۵ هزار دلار (این رقم باید در تاریخ دهم هر ماه پرداخت شود)
آپشن قهرمانی لیگ برتر: ۸۰ هزار دلار
پیروزی در بازی‌های بین‌المللی، ۵۰ هزار دلار
صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۵۰ هزار دلار
صعود به یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۶۰ هزار دلار
صعود به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۷۰ هزار دلار
حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا ۱۰۰ هزار دلار
به‌ثمر‌رساندن هر گل در بازی‌ها ۱۰ هزار دلار (در این آپشن پنالتی‌ها حساب نمی‌شود، اما در صورت آقای‌گلی این بازیکن پاداش جداگانه‌ای دریافت خواهد کرد)
مشارکت در گل یا پاس گل در جریان بازی‌ها (هر ۵ پاس، ۲۵ هزار دلار)
در هر بازی که بیش از ۱۵ دقیقه به میدان برود، ۱۰۰۰ دلار دریافت خواهد کرد
این بازیکن معاف از پرداخت مالیات است
در‌صورتی‌که حقوق ماهیانه این بازیکن بیش از ۶۰ روز به تعویق بیفتد، شامل ۱۰ هزار دلار جریمه می‌شود. این موضوع جدا از حق فسخ قرارداد این بازیکن است. در صورت پرداخت‌نشدن مطالبات، این بازیکن می‌تواند از طریق فیفا اقدام کرده و قراردادش را فسخ کند.
در صورت غیبت در هر تمرین، ۵ هزار دلار و در صورت غیبت غیرموجه در بازی‌ها، ۲۰ هزار دلار جریمه خواهد شد.
 
 

یک‌میلیون دلار، دریافتی احتمالی دیاباته از استقلال

استقلالی‌ها باید با احتساب آپشن‌های قرارداد، رقمی سنگین را به دیاباته پرداخت کنند که البته چاره‌ای جز این کار ندارند. تقریبا همه می‌دانند که اگر اعتبار استراماچونی نبود، دیاباته هرگز حاضر نمی‌شد پیشنهاد استقلال را آن‌هم با دستمزد پایه ۵۵۰ هزار دلار که قیمت یک بازیکن معمولی خارجی در فوتبال ایران است، قبول کند. به‌همین‌دلیل، مدیران استقلال مجبور شدند بند‌هایی در قرارداد او قرار بدهند تا این بازیکن راضی به عقد قرارداد شود. سؤال اصلی این است که قرارداد این بازیکن با این آپشن‌ها چقدر می‌شود؟ دیاباته تا بدین‌جای‌کار ۱۰ گل (بدون احتساب پنالتی‌ها) در لیگ برتر زده و تا حالا ۱۰۰ هزار دلار آپشن خود را فعال کرده است. دیاباته ۲ پیروزی آسیایی نیز با استقلال کسب کرده و ۱۰۰ هزار دلار دیگر هم به جیب زده است. با این شرایط حتی اگر استقلال بتواند ۴ بازی دیگر باقی‌مانده از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیای خود را هم ببرد، در بهترین حالت ۲۰۰ هزار دلار دیگر نصیبش می‌شود و حداقل سایر آپشن‌ها در این فصل به او تعلق نخواهد گرفت.
 
یک جمع‌و‌تفریق ساده نشان می‌دهد قیمت دیاباته در این فصل به یک‌میلیون دلار خواهد رسید. این درحالی است که کی‌روش استنلی که در فوتبال ایران جواب داده، برای فصل جدید با سپاهان بدون آپشن و بدون هیچ پیش‌شرطی قرارداد ۸۰۰ هزاردلاری امضا کرده است. بااین‌وصف اگرچه دیاباته بازی‌های خوبی برای استقلال کرده، اما پول خوبی هم گرفته است. حالا بهتر می‌توان اصرار دیاباته برای زدن پنالتی‌های استقلال را فهمید یا اینکه چگونه در اوج ایام کرونا به‌سختی به ایران برگشت و در تمرینات این تیم شرکت کرد!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->