تاریخ و ساعت بازی ایتالیا و سوئیس در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ | ایتالیا در قامت مدعی ظاهر می‌شود؟ گاریدو مجوز فعالیت در ایران ندارد! زمان بازی‌های تیم ملی در انتخابی جام جهانی + برنامه کامل حذف ستاره سابق استقلال از فهرست تیم ملی قوت گرفت قلعه نویی: کادرفنی هیچ کمکی به قلعه‌نویی نمی‌کند| تیم ملی پا به سن گذاشته است حسینی در انتظار مجوز بازگشت به استقلال| مغضوب دیروز، محبوب امروز! حضور پرشور جامعه ورزش خراسان‌رضوی در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری + فیلم آقایی پور بعداز پیشنهاد ۶۰ میلیاردی به استقلال لژیونر شد وزیر ورزش رای خود را به صندوق انداخت + ویدیو گل‌محمدی به دنبال دروازه‌بان پرسپولیسی یک شایعه عجیب حول باشگاه پرسپولیس| عمر السوما در تهران علی نعمتی به تراکتور نه گفت؟ پرسپولیس اسلامی را نمی‌خواهد رقابت داغ سپاهان و پرسپولیس برای جذب پدیده لیگ تلاش فنایی برای رسیدن به نیمکت پرسپولیس دعوت جامعه ورزش از مردم برای شرکت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری + فیلم پیغام عبدالکریم به باشگاه پرسپولیس: نمی‌توانم برگردم تلاش بی نتیجه امیری برای برگرداندن سه سرخپوش معاون سلامت و تربیت بدنی شهرداری مشهد: حضور مردم، مسئله اصلی انتخابات است
سرخط خبرها

رسول خطیبی: آلومینیوم اراک می‌تواند بین ۸ تیم اول لیگ باشد!

  • کد خبر: ۳۹۳۹۹
  • ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
رسول خطیبی: آلومینیوم اراک می‌تواند بین ۸ تیم اول لیگ باشد!
رسول خطیبی موفق شد برای سومین‌مرتبه با یک تیم دسته‌یکی به رقابت‌های لیگ برتر صعود کند. او پس از گسترش‌فولاد و ماشین‌سازی تبریز، حالا نماینده اراک را برای اولین مرتبه در تاریخش به لیگ برتر رسانده است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ خطیبی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم، درباره این صعود این‌طور حرف‌هایش را آغاز کرد: تبریک می‌گویم به مردم خوب استان مرکزی و اراک. من خودم دیده‌ام که چقدر زجر کشیده‌اند و ۱۸ سال منتظر این اتفاق بوده‌اند. از روز اول که آمدم، گفتم برای تفریح نیامدم. گفتم برای انجام یک کار بزرگ و ماندگار اینجا هستیم. لطف خدا و اهل‌بیت کمک کرد و این اتفاق افتاد و باید اینجا از تمام ارکان باشگاه و شرکت آلومینیوم و مسئولان استانی تشکر کنم.


امیدوارم در کنار بازیکنانم لیگ برتر را شروع کنم

خطیبی با اشاره به کیفیت بازیکنانش درباره فصل آینده گفت: باید تشکر ویژه‌ای از غیرت آن‌ها داشته باشم. امیدوارم در کنار همدیگر لیگ برتر را شروع کنیم. همیشه در قلب من بوده‌اند و خواهند بود. یک شانسی که من امسال آوردم، این بود که بازیکنان ۲ تیم ماشین‌سازی و آلومینیوم اراک از لحاظ فنی و اخلاقی نمونه بودند و کار من را برای هماهنگی ساده کردند.


مردم آذربایجان می‌خواستند این اتفاق برای یک بچه آذربایجان بیفتد

سرمربی آلومینیوم با تمجید از علم‌و‌ادب اضافه کرد: از بچه‌های علم و‌ادب تشکر می‌کنم که غیرت آذربایجانی را نشان دادند. مردم آذربایجان می‌خواستند این اتفاق برای یک بچه آذربایجان بیفتد. از بچه‌های علم‌و‌ادب تشکر می‌کنم. خودم فکر نمی‌کردم آن‌ها این‌طور بازی کنند. در نیمه دوم، اما شرایط تغییر کرد. چند توپ ما نرفت و ۶ دقیقه وقت اضافه ما تمام شد. من خودم با تبریز تماس گرفتم. سخت‌ترین لحظات زندگی‌ام همان لحظات بود. دمشان گرم که نتیجه آن بازی را حفظ کردند و غیرت خودشان را نشان دادند تا فوتبال سالمی را شاهد باشیم. از رسول خطیبی درباره بیم تکرار اتفاقات بازی تراکتور و نفت تهران در ورزشگاه امام خمینی اراک پرسیدیم. او در واکنش به این سؤال گفت: من خودم به یاد آن بازی افتادم. من به بچه‌ها می‌گفتم نتیجه دقیق بدهید. فکر می‌کردم می‌خواهند به من روحیه بدهند و نتیجه را درست نمی‌گویند. لحظات خیلی سختی بود.


کمتر مربی‌ای می‌تواند کار من را تکرار کند

سرمربی آلومینیوم درباره صعود با سومین تیم به رقابت‌های لیگ برتر افزود: در مدت شش‌هفت‌سال کمترمربی‌ای می‌تواند ۳ تیم را بالا بیاورد. در تراکتور هم قهرمان نیم‌فصل شدم و در پایان فصل، همان تیم دوم شد و حتی می‌توانست قهرمان شود. این تجربه سوم من بود، ولی خیلی سخت گذشت؛ به‌ویژه در ۵ دقیقه پایانی که دیگر نمی‌توانستیم کاری برای تغییرنتیجه انجام دهیم. آن چهارپنج‌دقیقه برایم ۱۰ سال گذشت. خدارا‌شکر به نفع ما و مردم اراک تمام شد.


با ماشین‌سازی می‌توانستم قهرمان لیگ شوم!

خطیبی در ادامه درباره برنامه‌هایش برای حضور در لیگ برتر و اینکه آیا به قهرمانی در لیگ برتر هم فکر می‌کند یا خیر، این‌طور جواب داد: من با ماشین‌سازی می‌توانستم قهرمان شوم. ما صدرنشین جدول بازی‌های خانگی بودیم؛ آن‌هم با بودجه ۱۰ میلیاردی. بازیکن نمی‌توانستیم بگیریم. سخت‌ترین جدایی فوتبالی‌ام از ماشین‌سازی بود. تیم ما خیلی شرایط خوبی داشت و می‌توانست مدعی آسیا شود و حداقل بین ۶ تیم شود. این جدایی به این خاطر بود که نمی‌خواستم به‌خاطر فوتبال، رفاقت‌هایم را از دست بدهم. با این همه الان هم نگران ماشین‌سازی هستم و یکی از آرزو‌های این هفته‌ام این است که ماشین‌سازی در لیگ برتر بماند و سهمیه آذربایجان حفظ شود و تراکتور هم سهمیه آسیا بگیرد.


آلومینیوم می‌تواند بین ۸ تیم اول لیگ برتر باشد

رسول خطیبی درباره اینکه تا چه زمانی با آلومینیوم قرارداد دارد، بیان کرد: اگر تیم صعود می‌کرد، قرارداد من یک‌سال تمدید می‌شد و این اتفاق الان افتاده است؛ ولی من به مدیران باشگاه گفته‌ام که برای حضور در لیگ برتر و آماده‌شدن، یک ساعت نباید از دست برود. ایراد‌هایی وجود دارد که باید برطرف شود و بودجه تیم باید افزایش پیدا کند. قرارداد بازیکنان باید تمدید شود و باید این اتفاقات زودتر رخ بدهد، چون سال بعد نمی‌خواهم شرمنده این مردم شویم و حسرت بخوریم. به نظرم این تیم پتانسیل این را دارد که در میان ۸ تیم لیگ برتر باشد. ساختار و امکانات بسیار بهتری نسبت به برخی تیم‌های لیگ‌برتری در اراک وجود دارد؛ ولی باید برخی مشکلات برطرف شود تا در لیگ برتر به مشکل نخوریم.


هنوز ۳۰ درصد قرارداد بازیکنانم پرداخت نشده است

حرف‌های پایانی رسول خطیبی پس از صعود با آلومینیوم این‌طور به زبان آمد: این صعود خدمت به فوتبال ایران بود و لازم بود که این تیم بالا بیاید. آلومینیوم امکانات خوبی دارد. تیم‌هایی را در لیگ برتر می‌بینیم که امکانات خوبی ندارند و مشکلات مالی زیادی دارند. صعود این تیم ازاین‌حیث خدمت به لیگ برتر بود. او سپس درخواست‌هایش را از هیئت‌مدیره باشگاه مطرح کرد و افزود: کار ماندگاری در استان انجام شده است و امیدوارم مسئولان زودتر حق‌و‌حقوق بازیکنان را بدهند. ۳۰ درصد مبلغ باقی‌مانده قراردادشان هنوز پرداخت نشده و پاداش‌هایی هم قرار بوده است که به آن‌ها داده شود. امیدوارم بازیکنان با خوش‌حالی به خانه‌هایشان بازگردند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->