پرسپولیس در فکر تمدید قرارداد فرجی یک بازیکن ۳۰ میلیاردی در لیست استقلال! بازگشت اسماعیلی‌فر به پرسپولیس؟ سفر امیر قلعه‌نویی به ترکیه انتقاد سرمربی اسبق استقلال از سیستم بازی ایتالیا آژیر قرمز برای بدمینتون خراسان‌رضوی خداداد عزیزی: مربیان ما فکر می‌کنند از ساوتگیت و کومان بزرگتر هستند! + فیلم غلامپور در آستانه برکناری از استقلال مدافع استقلال در لیست گل‌محمدی مهاجم سابق پرسپولیس، جدیدترین گزینه تراکتور مهدی عبدی در رادار نکونام ۲۰ تیر، جلسه رسیدگی به شکایت پرسپولیس از بیرانوند سرمربی جدید پرسپولیس ایرانی است یا خارجی؟ برنامه اوسمار در پرسپولیس اجرا نشد نتیجه بازی آلمان و دانمارک در یورو۲۰۲۴+ ویدیو گل‌ها و خلاصه بازی| میزبان پیش‌ می‌رود علت توقف بازی آلمان و دانمارک در یک هشتم نهایی یورو ۲۰۲۴ چیست؟ + عکس و فیلم نیازمند چراغ خاموش در راه پرسپولیس سکوت عجیب نکونام در مورد اتفاقات غیرمنتظره استقلال ماجرای اخراج معاون حقوقی پرسپولیس چه بود؟
سرخط خبرها

کدام تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود خواهد کرد؟

  • کد خبر: ۳۹۰۵۳
  • ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
  • ۱
کدام تیم از لیگ دسته اول به لیگ برتر صعود خواهد کرد؟
جدال مس کرمان، آلومینیوم اراک و خوشه‌طلایی ساوه برای صعود به لیگ برتر فوتبال ایران به اوج خود می رسد
به گزارش شهرآرانیوز؛ هفته پایانی رقابت‌های فوتبال لیگ دسته‌اول فوتبال کشور عصر امروز به‌صورت هم‌زمان برگزار می‌شود. مس رفسنجان با سرمربیگری محمد ربیعی هفته گذشته هم صعودش به لیگ برتر و هم قهرمانی‌اش در این مسابقات را قطعی کرد، به‌این‌ترتیب مس رفسنجان یک بازی تشریفاتی با بادران تهران برگزار خواهد کرد و بعد از آن جام قهرمانی مسابقات را بالای‌سر خواهد برد. نتیجه این بازی تأثیری در سرنوشت تیم‌های بالانشین جدول ندارد. با‌این‌حال ۳ مسابقه دیگر هفته بسیار حساس و هیجان‌انگیز دنبال خواهد شد. آلومینیوم اراک در‌حال‌حاضر با ۶۰ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به مس کرمان در رده دوم جدول لیگ قرار دارد. اراکی‌ها این هفته به‌مصاف تیم داماش گیلان خواهند رفت که دغدغه سقوط ندارد و در رده دوازدهم جدول است. داماش اگر از آلومینیوم امتیاز بگیرد، شاید باعث صعود‌نکردن این تیم به لیگ برتر شود. درحال‌حاضر تفاضل گل نیز برای شاگردان رسول خطیبی مهم است؛ زیرا ممکن است کار صعود به تفاضل گل بکشد؛ بنابراین شاگردان خطیبی با تمام توان، حمله خواهند کرد تا در آخرین هفته صعودشان به لیگ برتر را جشن بگیرند.
 
در تبریز، اما مس کرمان مقابل تیم سقوط‌کرده علم و‌ادب تبریز بازی دارد و به نظر می‌رسد که کار راحتی برای مس باشد که هم تفاضل‌گلش را بهتر از آلومینیوم کند و هم به یک پیروزی شیرین برسد و به‌عنوان دومین تیم کرمانی به لیگ برتر صعود کند. این ظاهر ماجراست، اما وقتی بدانیم علم‌و‌ادب یا همان شهرداری تبریز خانه رسول خطیبی، سرمربی آلومینیوم است، آن‌وقت متوجه خواهیم شد که کار مس خیلی هم در تبریز راحت نیست. خوشه‌طلایی ساوه، دیگرتیم استان مرکزی، نیز بخت اندکی برای صعود به لیگ برتر دارد و اگر ۲ تیم آلومینیوم و مس کرمان شکست بخورند و این تیم بتواند تیم هوادار را شکست دهد، درآن‌صورت در عین ناباوری خوشه‌طلایی به‌همراه مس رفسنجان فصل آینده در لیگ برتر خواهند بود.


میهمان برای میزبان ورزشگاه می‌گیرد!

مس کرمان که در‌حال‌حاضر با ۶۰ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به آلومینیوم اراک در رده سوم جدول قرار دارد، در هفته پایانی میهمان تیم سقوط‌کرده علم‌و‌ادب تبریز (شهرداری تبریز) است. مس در صورتی شانس صعود به لیگ برتر را خواهد داشت که بتواند با یک برد پرگل، علم‌و‌ادب را شکست بدهد. تا اینجا هیچ اتفاق غیر‌معمولی رخ نداده، اما موضوع وقتی جالب می‌شود که بدانیم باشگاه مس کرمان که میهمان است، به تیم میزبان پیشنهاد داده ورزشگاهی را که آن‌ها مدنظرشان است، برای این بازی انتخاب کنند! باشگاه مس کرمان پیشنهاد داده به‌دلیل وضعیت نوری نامناسب ورزشگاه اختصاصی شهرداری تبریز، این بازی در ورزشگاه سردار سلیمانی (بنیان‌دیزل) برگزار شود. جالب اینکه باشگاه میزبان نیز با این پیشنهاد موافقت می‌کند، اما درنهایت بعد از اعتراض تیم‌های ذی‌نفع، این موضوع منتفی شده و قرار می‌شود بازی امروز مثل همه بازی‌های شهرداری در زمین چمن مصنوعی مرکز رفاهی شهرداری تبریز برگزار شود.


معادلات سقوط

پس از قطعی‌شدن سقوط علم‌و‌ادب تبریز و سپیدرود، حالا یک تیم دیگر باید سهمیه سوم سقوط به لیگ دسته‌دوم را کامل کند. درحالی رقابت‌های لیگ‌یک امروز در هفته پایانی دنبال خواهد شد که ۳ تیم همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کنند؛ سه‌تیمی که به‌ترتیب نیروی زمینی با ۳۲ امتیاز و رایکا و ملوان بندرانزلی با ۳۴ امتیاز هستند.

نکته جالب‌توجه اینکه رقبای این ۳ تیم هیچ‌کدام شانسی برای رسیدن به لیگ برتر یا خطری بابت سقوط احساس نمی‌کنند، چراکه رایکا باید در خانه مقابل آرمان‌گهر بازی کند و ملوان هم در شیراز مقابل قشقایی؛ دوتیمی که جایگاهشان در میانه جدول تثبیت‌شده است و در‌نهایت تیم نیروی زمینی در ورزشگاه غدیر با گل‌ریحان بازی خواهد کرد.

یکی از حالت‌های جدول رده‌بندی می‌تواند با توجه به پیروزی ۲ تیم ملوان و رایکا شکل بگیرد و در‌این‌صورت حتی اگر نیروی زمینی مقابل گل‌ریحان به برتری برسد، باز هم تیم سقوط‌کننده، سوم خواهد بود.
در صورتی نیروی زمینی می‌تواند از سقوط رهایی پیدا کند که یکی از تیم‌های ملوان یا رایکا یا هردوی این تیم‌ها بازنده بازی‌های خودشان لقب بگیرند و در سوی دیگر تیم نیروی زمینی بازی خود با گل‌ریحان را با پیروزی تمام کند.

حالتی که می‌تواند تا حد زیادی جدول را پیچیده کند، تساوی ملوان و رایکا و پیروزی نیروی زمینی است؛ البته در این حالت با توجه به اینکه هر ۳ تیم ۳۵ امتیازی می‌شوند، تفاضل گل پایین نیروی زمینی باعث می‌شود که باز هم شاگردان امید روانخواه، سقوط‌کننده لقب بگیرند؛ مگر اینکه با اختلافی بیشتر از ۵ گل موفق به شکست گل‌ریحان شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۰
0
0
باسلام به مردم ایرن من مس کرمان راانتخاب میکنم
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->