بازی قلعه‌نویی با اسم قطبی| سرگیجه در تیم ملی حمایت عجیب صادقی از نکونام+ ویدیو| ۵ سال بماند قهرمان آسیا می‌شویم! آغازبه‌کار استقلال ب!| برنامه‌های جدید خلیج فارس برای آبی‌ها بیانیه باشگاه پرسپولیس درباره توهین به بانوان در بازی مقابل سپاهان آتیلا حجازی: به خاطر استقلال به ایران برگشتم زردکانلو: رئیس هیئت فوتبال هیچ دستاوری جز نابودی در فوتبال خراسان نداشته است | وای به حال فوتبال ایران با چنین مدیرانی! سوپرگل شهاب زاهدی از فاصله ۷۰ متری + فیلم حجازی سرپرست استقلال شد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رم و لورکوزن در یورولیگ| تکلیف آزمون مشخص شد؟ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و تاتنهام| برد بزرگ در دربی لندن بیاتلو: خوشه‌طلایی می‌توانست پیروز بازی باشد سرمربی خوشه طلایی: به جدول توجهی نداریم | ۳ امتیاز کسر شده قطعا بازمی‌گردد نتیجه و ویدیو بازی خوشه طلایی و آریو اسلامشهر در لیگ آزادگان | تساوی بی‌ثمر خوشه در مشهد پخش زنده بازی چلسی و تاتنهام در لیگ برتر انگلیس (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین بررسی بازی‌های باقیمانده پرسپولیس و استقلال تا پایان لیگ برتر | مسیر ساده‌تر نکونام نسبت به اوسمار صعود تیم ملی والیبال ساحلی ایران با درخشش بازیکن مشهدی دوندگان مشهدی در جاده ولایت + فیلم ادامه رقابت میلیمتری استقلال و پرسپولیس| نگو کی قهرمان می‌شود رفتار نامناسب مورایس با خبرنگاران در نشست خبری بدمینتون‌باز المپیکی ایران به دوره‌های جهانی مربیگری دعوت شد
سرخط خبرها

همه چیز درباره تیم هوادارِ عنایتی

  • کد خبر: ۳۹۵۸۶
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۶
  • ۱
همه چیز درباره تیم هوادارِ عنایتی
تیم فوتبال هوادار با هدایت رضا عنایتی، سرمربی‌مالک مشهدی، یک نیم‌فصل رؤیایی در لیگ دسته‌اول را سپری کرد؛ نیم‌فصلی که اگر فقط چند هفته زودتر شروع می‌شد، شاید امروز آن‌ها می‌توانستند لیگ برتری باشند و رؤیا‌های بزرگ در سر بپرورانند.
مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ بنفش‌پوشان امید را به اردوگاه سرمربی مشهدی آوردند. آن‌ها نتوانستند رستگار شوند و در‌نهایت به رتبه ششمی لیگ دسته‌یک فوتبال کشور بسنده کردند، اما با عملکردشان و با عنوان قهرمانی نیم‌فصل دوم، حالا همه را به ظهور یک باشگاه قوی در فوتبال ایران امیدوار کردند. اگرچه مردان «هوادار» به‌خوبی می‌دانند که شرایط فوتبال در لیگ‌های داخلی درست به‌اندازه نوسانات بازار ارز پیش‌بینی‌نشدنی است. تیم فوتبال هوادار با هدایت رضا عنایتی، سرمربی‌مالک مشهدی، یک نیم‌فصل رؤیایی در لیگ دسته‌اول را سپری کرد؛ نیم‌فصلی که اگر فقط چند هفته زودتر شروع می‌شد، شاید امروز آن‌ها می‌توانستند لیگ برتری باشند و رؤیا‌های بزرگ در سر بپرورانند. اما تیم هوادار از کجا آمد و رضا عنایتی چگونه اوضاع این باشگاه را سامان بخشید؟


بلوغ مربیگری با «هوادار»

سرمربی مشهدی هوادار پیش از نشستن روی نیمکت این تیم کارنامه موفقی در عرصه مربیگری نداشت. رضا عنایتی که مربیگری را از صبای قم شروع کرد، تا رسیدن به نیمکت هوادار در تیم‌های سیاه‌جامگان، پاس همدان، استقلال‌ب و قشقایی کار کرد؛ دورانی که اصلا موفقیت‌‎‌آمیز نبود و شکست روی شکست، دستاورد حضور او تلقی می‌شد. اما داستان عنایتی در هوادار متفاوت بود. او سرمربیگری سرخپوشان پاکدشت را همراه با خرید بخشی از امتیاز تیم به عهده گرفت و همین شاید برگ‌برنده‌اش برای چیدن تیمی مستحکم با سلیقه خودش بود. عنایتی با نتایج درخشانش در هوادار نشان داد اگر نباشد دخالت‌های برخی مدیران غیرفوتبالی، شاید مربیان راحت‌تر بتوانند تیم باب‌میلشان را بسازند و خروجی‌اش برای باشگاه بهتر باشد.


تمام آمار‌های تیم رضا

قهرمان نیم فصل عنوانی است که شاگردان رضا عنایتی بعد از پایان رقابت‌های لیگ دسته‌اول فوتبال کشور به دست آوردند؛ عنوانی که با دشت ۳۶ امتیاز برای این تیم حاصل شد. تیمی که در نیم‌فصل اول و با نام سرخپوشان پاکدشت فقط ۱۹ امتیاز گرفته بود. هوادار از ۱۷ بازی نیم‌فصل دوم ۱۰ پیروزی، ۶ تساوی و فقط یک شکست ناپلئونی با نتیجه ۱ بر ۰ برابر استقلال خوزستان را در کارنامه دارد. آمار خیره‌کننده تیم عنایتی وقتی تکمیل می‌شود که بدانید هوادار در ۱۷ بازی دور برگشت، ۲۴ بار دروازه حریفان را باز کرده و ۱۳ گل دریافت کرده است. تفاضل گل ۱۱+ برای تیم عنایتی نشان می‌دهد که میل به هجوم بنفش‌پوشان تا چه میزان بوده است.


وقتی هوادار تیم شد

رضا عنایتی بعد از حضور در این باشگاه ابتدا تیمی از دستیاران منتخب را با خود به تهران برد که شاید بتوان از آن بین به محمدحسن رجب‌زاده، دوست و یار دیرینه‌اش به‌عنوان دستیار یاد کرد. فرزاد مجیدی سرپرست تیم است و سعید عزیزیان مربی گلر‌های عنایتی. او در بُعد باشگاه‌داری هم بلافاصله با تشکیل یک تیم رسانه‌ای حرفه‌ای در کنارش به اوضاع سامان داد. گفته می‌شود مربی مشهدی جوان در بُعد اسپانسرینگ هم به سراغ تیمی رفته است که سال‌ها در عرصه رسانه کار کردند و با یکی از شرکت‌های مخابراتی برای پرداخت بخشی از هزینه‌های تیم در قبال حضور فعال، توافقات سازنده‌ای داشته‌اند؛ اسپانسری که علاوه بر تأمین نیاز‌های باشگاه برای یک تیم‌داری اصولی و حرفه‌ای در عرصه رسانه هم کار را برای عنایتی در‌آورد.


آقای گل، آقای گل پرورش داد

آقای گل تاریخ ادوار لیگ برتر فوتبال نیم‌فصل دوم تیمی هجومی را روانه لیگ دسته‌اول فوتبال کشور کرد. او در رأس خط آتش تیمش هم ستاره‌ای به نام «حمید کاظمی» را برای فتح عنوان آقای‌گلی لیگ پرورش داد. حمید کاظمی، مهاجم هوادار، با ۱۶ گل آقای گل رقابت‌های این فصل لیگ دسته‌اول فوتبال کشور شد. او پیش‌از‌این ۴ سال قبل هم با پیراهن نساجی ۱۵ گل زد و در همین لیگ، همین عنوان را به دست آورد. باوجود‌این نقش عنایتی در ظهور دوباره کاظمی در فوتبال کشور انکارناپذیر است.


آینده هوادار، نیازمند مراقبت

عنایتی و تیمش اگرچه نیم‌فصلی رؤیایی را سپری کردند و به فصل بعد امیدوارند، اما نباید این را فراموش کنند که قصر آرزوهایشان ممکن است به‌سادگی فرو بپاشد. فوتبال ایران پیش‌بینی‌ناپذیر است و همان‌طور که کسی این فصل فکرش را نمی‌کرد، خوشه‌طلایی تازه‌لیگ‌یکی‌شده با مربی بی‌ادعایش کاندیدای صعود شود، شاید فصل بعد هم چرخ روزگار به کام عنایتی و تیمش نچرخد. کافی است اسپانسر تیم از حیث مالی غفلت کند و این غفلت به بحران در تیمی که نوپاست، بدل شود. تیم‌های تازه‌تأسیس و تازه‌وارد معمولا شروع خوبی دارند، اما تداوم و استمرار این موفقیت کار دشواری است که باید دید عنایتی و دار‌و دسته‌اش از پسِ آن برمی‌آیند یا نه. عنایتی خودش درباره هدف‌گذاری هوادار گفته که برنامه‌ای سه‌ساله برای صعود به لیگ برتر دارند و نباید فراموششان شود که این موفقیت نیم‌فصلی می‌تواند آن‌ها را به دام توهم بیندازد و فصل بعد ترمزشان را بکشد. پس هوادار امروز بیش از گذشته نیازمند مراقبت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
چیروونچی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
0
0
احسن آقا رضا عنایتی الحق یکی از‌بهترین مربی دسته یکی به حساب میاد ،انشاالله در لیگ برتر ببینیمتان من خودم یه استقلالی هستم وآقا رضا از بازیهای خوبی که در استقلال بودند
شناخت دارم البته بنده حقیر ازلحاظ سنی هفت سال از آقا رضا بزرگترم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->