قطع ۶۵۰ فقره انشعاب غیر مجاز در طرقبه - شاندیز خراسان رضوی دل پردرد بازنشستگان تأمین‌اجتماعی از اجرای حداقل‌های قانونی | حداقل‌هایی که با هزینه‌های مسکن و درمان هم‌خوانی ندارد قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بهار سرسبز به بورس بازگشت | جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص کل (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شبکه برق ایران، روسیه و آذربایجان به‌زودی به یکدیگر متصل می‌شود سازمان هواپیمایی: خرید جت‌های خصوصی برای عموم آزاد است حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد چهارساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود افزایش ۳۲ درصدی صادرات خراسان رضوی طی سال گذشته نگاهی به وضعیت ردیف بودجه پروژه‌های آبی مشهد در سال ۱۴۰۳ | ۲۲۷ میلیارد تومان روی کاغذ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست
سرخط خبرها

آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال

  • کد خبر: ۳۹۵۰۹
  • ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال
در طی حدود دو دهه حضور پژو پارس در خط تولید ایران خودرو، نسخه‌های مختلفی از این خودرو با اسامی گوناگون و پیشرانه‌های رنگارنگ به بازار عرضه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو پارس سال، پژو پارس ELX، پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک اشاره کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، حدود دو دهه است که پژو پارس به عنوان موفق‌ترین فیس لیفت اجرا شده بر روی پژو ۴۰۵، توسط ایران خودرو تولید شده و به بازار عرضه می‌شود. این سدان خانوادگی ایرانی – فرانسوی از ابتدای حضورش در بازار تاکنون توجهات مختلفی را به خود جلب کرده و به آمار فروش موفقی دست یافته است.
 
آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال

در طی حدود دو دهه حضور پژو پارس در خط تولید ایران خودرو، نسخه‌های مختلفی از این خودرو با اسامی گوناگون و پیشرانه‌های رنگارنگ به بازار عرضه شد که از جمله آن‌ها می‌توان به پژو پارس سال، پژو پارس ELX، پژو پارس LX و پژو پارس اتوماتیک اشاره کرد.

پژو پارس سال که از پیشرانه‌ای مشترک با پژو ۴۰۵ استفاده می‌کند، در حال حاضر ارزان‌ترین نمونه از پژو پارس در بازار بوده و بیشتر از دیگر نسخه‌ها در سطح شهر دیده می‌شود. به همین دلیل عده زیادی از مشتریان تمایل به خرید پژو پارس دارند یا آن‌که به طور دائم قیمت پژو پارس را مورد بررسی قرار می‌دهند.

به همین دلیل تصمیم داریم تا در مطلب امروز، مزایا و معایب پژو پارس سال را مورد بررسی قرار دهیم. با توجه به شرایط خاص بازار خودرو ایران و نبود گزینه‌های متعدد برای خرید خودرو، سعی شده است تا لیست مزایا و معایب پژو پارس متعادل تنظیم شود. شما را به مطالعه ادامه متن دعوت می‌نمائیم:


نگاهی به معایب پژو پارس سال

پژو پارس سال همانند هر خودرو دیگری معایب خود را دارد. این خودرو از طراحی قدیمی رنج می‌برد، مصرف سوخت بالایی دارد و کیفیت ساخت آن نیز چندان رضایت‌بخش نیست. این موارد در کنار افزایش شدید قیمت خودرو طی دو سال اخیر موجب شده‌اند تا میزان رضایت مصرف‌کنندگان از خرید پژو پارس کاهش یابد. در ادامه به بررسی بیشتر این موارد خواهیم پرداخت.

آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال

مصرف سوخت بالا

شکی نیست که پیشرانه ۱.۸ لیتری مورد استفاده در پژو پارس سال، پژو ۴۰۵ و سمند یکی از قدیمی‌ترین موتور‌های مورد استفاده در خودروسازی ایران است. این پیشرانه که قدمت آن به دهه هشتاد میلادی باز می‌گردد، براساس تکنولوژی قدیمی توسعه یافته و پاسخگوی نیاز‌های امروزی نیست.

پژو پارس


البته نباید از یاد برد در شرایط فعلی کشور و مشکلاتی که پیشرانه‌های مدرن با سوخت داخلی دارند، تعمیر و نگهداری این پیشرانه ۱.۸ لیتری در مقایسه با موتور‌های دیگر فشار چندانی به جیب مالک وارد نخواهد کرد. با این وجود مصرف سوخت بالای این پیشرانه همواره به عنوان یکی از معایب پژو پارس سال از گذشته تا به حال شناخته شده است.


آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال

افت کیفیت ساخت در سال‌های اخیر

افت کیفی خودرو‌های تولید داخل از ابتدای دهه نود تاکنون، حس مشترک بین تمامی مشتریان بازار خودرو بوده است. پژو پارس سال نیز از این افت کیفی بی‌نصیب نمانده و می‌توان نزول کیفیت ساخت در مدل‌های اخیر را یکی از معایب پژو پارس سال برشمرد.

استفاده از قالب‌های متفرقه به جای قالب‌های اصلی، جایگزینی مواد اولیه با نمونه‌های ارزان‌تر و با کیفیت پایین‌تر و دقت پایین در مونتاژ قطعات، مواردی هستند که موجب شده‌اند امروزه پژو پارس سال نسبت به گذشته از کیفیت ساخت پایین‌تری برخوردار باشد.

نگاهی به مزایا پژو پارس

با وجود تمامی کاستی‌ها و نواقص صنعت و بازار خودرو در ایران، نمی‌توان انکار کرد که مزایا پژو پارس یکی از عوامل محبوبیت این خودرو در بین مشتریان و فعالان بازار بوده‌اند. پژو پارس به عنوان یک سدان خانوادگی با قابلیت دسترسی آسان به قطعات یدکی، خود را در طی دو دهه حضور خود اثبات کرده است. در ادامه به مزایا پژو پارس خواهیم پرداخت.

آشنایی با مزایا و معایب پژو پارس سال

کابین جادار و راحت

ایده ساخت یک سدان خانوادگی جادار و راحت، زمینه‌ساز طراحی تولید محصولی همچون پژو پارس بوده است. طبیعی است که این ایده حتی برای شرایط امروز نیز پاسخگو است تا بتوانیم کابین جادار را به عنوان یکی مزایا پژو پارس عنوان کنیم.

فضای داخلی پژو پارس آن‌قدر راحت و جادار است که این خودرو طی دوران حضورش در خط تولید ایران خودرو با محصولات مختلفی از جمله جک J۵ مورد مقایسه قرار گرفت. خرید یک سدان راحت که فضای کافی برای سفر‌های خانوادگی را در اختیار مشتریان قرار دهد، همواره یکی از نیاز‌های مصرف‌کنندگان در بازار خودرو ایران بوده است.

دسترسی راحت به قطعات یدکی

حدود دو دهه است که پژو پارس سال توسط ایران خودرو به تولید می‌رسد. وجود اشتراکات بسیار میان این خودرو و پژو ۴۰۵ نیز موجب شده تا تعمیرکاران بتوانند دسترسی راحتی به ادوات خودرو پیدا کنند و انجام تعمیرات دوره‌ای به راحتی امکان پذیر باشد.

در کنار این موارد، حمایت پژو پارس توسط ایران خودرو و تولید قطعات یدکی در تیراژ بالا، سبب شده تا مشتری بتواند به تمامی قطعات و لوازم پژو پارس دسترسی راحتی داشته باشد. این مورد یکی از مهم‌ترین مزایا پژو پارس در مقابل رقبای چینی محسوب می‌شود.

منبع:خودروبانک
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->