سرخط خبرها

تأثیر بازیکنان مشهدی در موفقیت ۲ تیم تازه‌صعودکرده به لیگ برتر فوتسال کشور

  • کد خبر: ۳۹۲۲۴
  • ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳
تأثیر بازیکنان مشهدی در موفقیت ۲ تیم تازه‌صعودکرده به لیگ برتر فوتسال کشور
بازیکنان مشهدی ۲ تیم صعود‌کرده امسال به لیگ برتر فوسال در حالی این افتخار را بیرون از شهر و استان خودشان رقم زدند که تنهانماینده استان خراسان رضوی در لیگ دسته‌اول امسال با سلام‌و‌صلوات و در آخرین لحظه موفق شد سقوط نکند و در لیگ دسته اول بماند.
حمیدرضا معصومیان | شهرآرانیوز؛ در روز‌هایی که موضوع زمان و کیفیت برگزاری لیگ برتر فوتسال به بحث داغ اهالی فوتسال تبدیل شده، رقابت‌های لیگ دسته‌اول کشور بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی به نقطه پایان نزدیک شد و ۲ تیم فودکا تهران و کراپ‌الوند قزوین موفق شدند جواز صعود به لیگ برتر فوتسال را به دست بیاورند. بعد از وقفه طولانی مسابقات به‌دلیل شیوع کرونا که این مسابقات را در فاصله تنها چند هفته به پایان، به‌محاق تعطیلی کشاند، سرانجام هفته آخر دور مقدماتی یکی از گروه‌ها برگزار شد و بعد از مشخص‌شدن ۴ تیم نهایی، مسابقات نیمه‌نهایی نیز انجام شد و تکلیف ۲ تیم صعود‌کرده به فینال که جواز حضور در لیگ برتر را هم به دست آوردند، مشخص شد؛ جایی که فودکا و کراپ‌الوند به ترتیب با غلبه در ۲ بازی رفت وبرگشت برابر تیم‌های فولاد ایرانیان سیرجان و نفت امیدیه به بالاترین سطح فوتسال کشور رسیدند.
 
۲ استان قزوین و تهران درحالی بعد از مدت‌ها دوباره به لیگ برتر فوتسال برگشتند که بازیکنان مشهدی آن‌ها نقش بسزایی در این موفقیت داشتند. ناصر عجم، حامد عبداللهی، سجاد عادلی‌پور و محمد‌رضا رحمانیان در تیم کراپ الوند قزوین و محمد شماعی در تیم فودکا تهران از بهترین بازیکنان تیم خود در این فصل لیگ یک بودند که درنهایت با صعود به لیگ برتر برای آن‌ها شیرین تمام شد. بازیکنانی که دور از شهر خودشان نام فوتسال مشهد و خراسان را زنده و پرچم آن را بالا نگه داشتند.


جمع مشهدی‌ها در تیم کراپ

قزوین یکی از شهر‌هایی است که همیشه در فوتسال کشور مطرح بوده است. این شهر باوجود اینکه در سال‌های اخیر بازیکنان زیادی به لیگ برتر فوتسال معرفی کرده است، اما هیچ تیمی در لیگ نداشت تا اینکه امسال مجموعه کراپ شهر صنعتی الوند استان قزوین وارد عرصه تیم‌داری شد و در اولین فصل حیات خود موفق به صعود به لیگ برتر شد. این مجموعه که از توان مالی و امکانات خوبی برخوردار است، سکان هدایت تیمش را به حسین افضل، مربی اصفهانی که چند سال در لیگ برتر فعالیت کرد، سپردند و سپس چند مهره باتجربه مثل افشین کاظمی و بهروز جعفری را به تیم خود اضافه کردند.
 
مدیران این تیم باوجود تازه‌کاربودن نشان دادند با فضای فوتسال کشور کاملا آشنا هستند و برای همین به‌سمت چند بازیکن با‌تجربه مشهدی که جایی در تیم شهر خودشان نداشتند، رفتند و آن‌ها را به مجموعه خود اضافه کردند. ناصر عجم، کاپیتان سال‌های نه‌چندان‌دور فرش‌آرا و علم و‌ادب، اولین خرید این تیم بود که از تیم رسالت ساری به قزوین آمد و امسال فصل درخشانی را در این تیم سپری کرد.
 
او که در بیشتر بازی‌ها بازیکن فیکس تیمش بود، ۵ گل نیز برای قزوینی‌ها به ثمر رساند. حامد عبداللهی، دیگربازیکن مشهدی تیم کراپ بود که او هم فصل خوبی در این تیم داشت و گل صعود این تیم به لیگ برتر را زد. عبداللهی که چند سال در تیم‌های مختلف کشور بازی می‌کند و حتی سال گذشته به لیگ عراق رفت، در این فصل ۶ گل مهم برای تیمش به ثمر رساند. سجاد عادلی‌پور، دیگربازیکن مشهدی کراپ، نیز درحالی به این تیم پیوست که یکی از بازیکنان تیم ملی امید کشور است و باوجود جوانی، از تجربه لازم برای حضور در این تیم پرستاره برخوردار است. قزوینی‌ها غیر از این ۳ بازیکن که یک فصل کامل با آن‌ها بودند، در نیم‌فصل اول محمدرضا نیک‌فرجام، دیگربازیکن مشهدی، را در ترکیب خود داشتند که در نیم‌فصل دوم از آن‌ها جدا شد؛ اما قزوینی‌ها یک بازیکن مشهدی دیگر به نام محمدرضا رحمانیان را از تیم هتل کاج مشهد جذب کردند که بازی‌های خوبی هم برای آن‌ها انجام داد و ۳ گل نیز برای تیم کراپ به ثمر رساند.


درخشش تک‌بازیکن مشهدی فودکا

امسال استان تهران هم بعد از مدت‌ها به لیگ برتر بازگشت. این استان که بعد از انحلال تیم تأسیسات دریایی غایب بزرگ لیگ بود، امسال با هدایت رضا زرخانلی به لیگ برتر اضافه شد. تیمی که بیشتر بر پایه بازیکنان تهرانی، کرجی و ساوه‌ای تشکیل شده است، محمد شماعی را هم از مشهد داشت که یکی از بازیکنان تأثیرگذار این تیم پایتخت‌نشین بود. شماعی بعد از یک فصل کاملا ناموفق در فرش‌آرا که چندان فرصت بازی پیدا نکرد، به این تیم تهرانی پیوست و حالا می‌تواند بار دیگر شانس حضور در لیگ برتر را پیدا کند.


فرار نماینده استان از سقوط در لحظه آخر

بازیکنان مشهدی ۲ تیم صعود‌کرده امسال به لیگ برتر فوسال در حالی این افتخار را بیرون از شهر و استان خودشان رقم زدند که تنهانماینده استان خراسان رضوی در لیگ دسته‌اول امسال با سلام‌و‌صلوات و در آخرین لحظه موفق شد سقوط نکند و در لیگ دسته اول بماند. تیم هتل‌کاج که در طول فصل چندبار بین مشهد و تربت‌جام دست به دست شد، خیلی خوش‌شانس بود که در لیگ برتر ماند؛ تیمی که باوجود این‌همه بازیکن مشهدی خوب که شش‌نفرشان در ۲ تیم کراپ و فودکا بودند و چندین‌و‌چند بازیکن دیگر هم در سایر تیم‌ها، اسکلتی غیربومی داشت و اگر غیرت و تعصب چند بازیکن بومی وفادار این تیم نبود، شاید الان جایی در لیگ دسته‌اول کشور نداشت!
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->