سرخط خبرها

روکش آسفالت ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر منطقه

  • کد خبر: ۳۹۷۶
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۴:۳۶
روکش آسفالت ۱۰۰ هزار مترمربع از معابر منطقه
گفتگو با عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد و شهردار منطقه

صدر - هفته گذشته نشست کمیته نظارتی با هدف بررسی و حل مشکلات موجود در منطقه در اتاق جلسات شهرداری منطقه برگزار شد. در این جلسه علیرضا شهریاری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس کمیته نظارتی شماره 3، محمدهادی مهدی‌نیا رئیس کمیسیون عمران و طرح‌ریزی شهری، حسین عبدا...زاده شهردار منطقه5 و تعدادی از ساکنان منطقه در اتاق جلسات شهرداری منطقه شرکت داشتند.
علیرضا شهریاری عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد و رئیس کمیته نظارتی شماره3 در حاشیه این جلسه به خبرنگار شهرآرا محله گفت: در این جلسه حدود 20 پرونده با حضور مراجعان بررسی شد. از شهروندان انتظار داریم با مراجعه به شهرداری و کارشناسان، حق و حقوق خود را به صورت شفاف مطالبه کنند. دوست داریم حقوق شهروند و شهرداری به یک اندازه استیفا شود. شهرداری و شورای شهر مدافع شهروندان و همچنین ملزم به رعایت قانون است. باید اطلاعات شهروندان نسبت به قوانین شهری به‌ویژه در ساخت‌و‌سازها و خرید و فروش املاک افزایش پیدا کند.
شهریاری با اشاره به هزینه چندین میلیارد تومانی انجام شده برای بازگشایی معابر شهری و همکاری و همراهی که باید شهروندان در این‌باره داشته باشند، تصریح کرد: قطعا این‌گونه کارها بدون کمک شهروندان محقق نخواهد شد و در این راستا باید تعامل و هم‌افزایی بیشتری بین مدیریت شهری و شهروندان به وجود آید. این زمین‌ها یا اراضی به وسیله کارشناس شهرداری قیمت‌گذاری می‌شود. شهروندان در جریان باشند که این کارشناسی‌ها مدت زمان دارد و با گذشت زمان نیاز به کارشناسی جدید است.
حسین عبدا...زاده، شهردار منطقه5 نیز با بیان این نکته که منطقه5 پیش از دیگر مناطق روکش آسفالت خود را آغاز کرده است، گفت: نزدیک به 100هزار مترمربع از محدوده‌های تعیین شده در منطقه5 با همت و همکاری سازمان فنی و عمران منطقه آسفالت شده است.
وی ادامه داد: در جلسه‌ای که با معاون حوزه فنی و عمران در شهرداری منطقه داشتیم نیاز منطقه را بررسی کردیم و قرار شد به تعداد معابر اضافه شود. همچنین معابر خاکی منطقه را نیز بررسی و در اجرای طرح بعدی بخشی از آن‌ها را آسفالت خواهیم کرد. یکی از موضوع‌هایی که آسفالت معابر این منطقه را دچار مشکل کرده، ورود ادارات و سازمان‌هایی است که با کنده‌کاری و زیرساخت‌ها در منطقه درگیر هستند. با توجه به اینکه بعد از روکش آسفالت شهرداری تا 4سال مجوز کنده‌کاری صادر نمی‌کند، نیاز است تا ساکنان منطقه انشعابات منازل را به طرح اگو وصل کنند تا شهرداری بتواند روکش آسفالت معابر را کامل کند.
عبدا...زاده افزود: یکی از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری و شهردار مشهد، دکتر کلایی، جمع‌آوری آب‌های سطحی از کل شهر همچنین منطقه5 است. با مطالعات کارشناسی که سال گذشته در حوزه جمع‌آوری آب‌های سطحی در منطقه انجام شد و همچنین دریافت اعتبار از حوزه فنی و عمران توانستیم کریدور جمع‌آوری آب‌های سطحی را برای انتهای محدوده گلشهر، محله عباس‌آباد و مهدی‌آباد طراحی کنیم تا دیگر مشکل آب افتادگی و روان‌آب‌ها را همچون زمستان سال گذشته نداشته باشیم. از طرفی با اجرای این طرح فاضلاب‌های جاری در منطقه نیز به سمت کال اقبال هدایت می‌شود و دیگر با مشکلات بهداشتی در زمین‌های کشاورزی روبه‌رو نخواهیم بود. این پروژه بالغ بر هزار متر طول دارد و حدود50 درصد کار انجام شده است. امیدواریم این پروژه 9ماهه را در 5ماه و پیش از شروع فصل زمستان به اتمام برسانیم. 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->