سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کرونا روی گوشت و مرغ منجمد ۳ هفته باقی می‌ماند

  • کد خبر: ۴۰۲۰۴
  • ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
کرونا روی گوشت و مرغ منجمد ۳ هفته باقی می‌ماند
مطالعات جدید نشان می‌دهد که ویروس کرونا قادر است روی گوشت و مرغ منجمد تا ۳ هفته باقی بماند.
به گزارش شهرآرانیوز، دانشمندان هشدار دادند که غذای آلوده می‌تواند مردم را مبتلا کند.

محققان برای تائید این موضوع بخش‌هایی از گوشت و مرغ منجمد را با ویروس کرونا آلوده کرده و آن را برای مدتی نگهداری کرده اند تا متوجه شوند کرونا در مواد غذایی منجمد باقی می‌ماند یا نه؟ محققان متوجه شدند که ویروس کرونا پس از ۲۱ روز هنوز روی گوشت‌های منجمد باقی مانده است.

با دریافت این داده‌ها دانشمندان هشدار دادند که این موضوع می‌تواند تائید کند که چه طور کرونا از طریق مواد غذایی قادر است به دیگر کشور‌ها منتقل شود.

به تازگی با شیوع مجدد کرونا در ویتنام و نیوزلند پس از چند ماه که هیچ موردی دیده نشده بود دوباره این بیماری در این دو کشور شیوع یافته و این یافته‌ها می‌تواند علت اصلی بروز مجدد بیماری را پاسخ دهد.

به عبارتی واردات بسته‌های مواد غذایی آلوده می‌تواند منبع مهمی از شیوع دوباره ویروس کرونا در کشور‌ها باشد.

این در حالی است که بازار بین المللی غذا بسیار گسترده است و این موضوع می‌تواند رویداد‌های غیر مترقبه‌ای را به همراه داشته باشد.

پروفسور «جیمز وود» دامپزشک دانشگاه کمبریج در این باره به روزنامه تلگراف گفت: باید توجه داشت با در دست داشتن این یافته‌ها کارگران کارخانه‌های مواد غذایی باید بسیار هوشیار باشند تا در صورت آلوده بودن گوشت و مواد غذایی به بیماری آلوده نشوند و بسیار مهم است تا میزان سلامت و آلودگی بسته‌های مواد غذایی برای واردات و صادرات مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد.
 
 
منبع:عصر ایران
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->