شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

بخشنامه‌ای به نفع کارمندان

  • کد خبر: ۴۰۲۳۲
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
  • ۳
بخشنامه‌ای به نفع کارمندان
هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره محدودیت اعمال مدارک تحصیلی بالاتر کارمندان را از بعد شرعی ابطال کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور درباره محدودیت اعمال مدارک تحصیلی بالاتر کارمندان را از بعد شرعی ابطال کرد.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری چهاردهم مرداد سال جاری با حضور رئیس و معاونین دیوان عدالت اداری و رؤسا و مستشاران و دادرسان شعب دیوان تشکیل شد و پس از بحث و بررسی با اکثریت آراء به صدور رأی مبادرت کرده است.

بر اساس رأی صادره، نظر به اینکه قائم مقام دبیر شورای نگهبان در نامه شماره ۱۶۸۱۴؍۱۰۲؍۹۹-۲۱؍۲؍۱۳۹۹ اعلام کرده است: «موضوع بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱-۲۴؍۱۲؍۱۳۹۳ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در خصوص ضوابط احتساب آثار استخدامی مدارک تحصیلی اخذ شده توسط کارمندان در حین خدمت و نامه شماره ۱۳۸؍۱۰۱؍د-۱۷؍۱؍۱۳۹۴ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در جلسه ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری فقهای معظم شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که به شرح ذیل اعلام نظر می شود:  «اطلاق مصوبه مورد شکایت در خصوص مواردی که محدودیت های مصوبه برخلاف تعهدات معتبر دستگاه های اجرایی یا قراردادهای معتبر استخدامی با کارمندان است و ضرورتی بر ایجاد این تضییقات در اعمال مدرک تحصیلی بالاتر کارمندان وجود ندارد، خلاف شرع شناخته شد.» بنابراین در اجرای حکم تبصره ۲ ماده ۸۴ و ماده ۸۷ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ و تبعیت از نظر فقهای شورای نگهبان نیز مستند به بند ۱ ماده ۱۲ و مواد ۸۸ و ۱۳ قانون یاد شده اطلاق مصوبه مورد شکایت در حد شروط و قیود مصرح در نظریه فقهای شورای نگهبان از تاریخ تصویب بخشنامه و ابلاغیه مورد اعتراض ابطال می‌شود.

البته پیش از این هیأت عمومی دیوان عدالت اداری در ۲۷ تیر ۱۳۹۶ بخشنامه شماره ۱۷۰۰۶۱-۱۳۹۳/۱۲/۲۴ سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور را مطابق قانون، در حدود اختیارات قانونی دانسته بود که  قابل ابطال نبود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۵
0
1
باسلام متاسفانه این رای در سازمان ها به بهونه عدم ابلاغ سازمان اداری و اموراستخدامی اجرا نمی کند لذا با توجه به لازم الاجرا بودن این رای و بلاتکلیف بودن بیش از شش سال از عدم اعمال مدارک کارکنان خواهشمند است پیگیری لازم معمول فرمایید
سام
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۳
0
1
با سلام این رای فقط در حد حرف بود .متاسفانه هیچ چیز تغییر نکرده و دستور اعمال عدم اعمال مدرک تحصیلی به قوت خود باقی مونده و هیچ کسی به فکر کارمندان نیست کارمندانی که با سیلی صورت خود رو سرخ می کنند بخصوص در این شرایط اسفناک و گرونی بی امان. خدا خودش کمکمون کنه....
rahimi
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۳
1
0
برای استخدام باید شروط لازم و کافی تعریف شود. ارتقاء مدرک تحصیلی حتی در اموزش و پرورش جز افزایش هزینه های غیرضروری هیچ سودی ندارد زیرا موفقیت یک معلم به قدرت بیان و تفهیم و میزان معلومات لازمه بستگی دارد و مدارک بالای تحصیلی سطحی از علوم را دربر میگیرد که قابل استفاده در سطوح پایین نیست و طرح انها موجب اشفتگی در یادگیری میشود (البته اگر مدرک بامحتوی باشد که نیست). گذراندن دوره های مهارت شغلی ربطی به ارتقاء مدرک ندارد و نباید بابت گذراندن انها امتیاز داد بلکه کسانیکه شرکت نمیکنند کسرحقوق شوند.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->