نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد پخش زنده بازی صنعت نفت و پرسپولیس در لیگ برتر (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معرفی رقبای کشتی‌گیران ایرانی برای المپیکی شدن تاریخ و ساعت بازی نساجی و تراکتور در لیگ برتر | جدال بحران زده‌ها استقبال خوب هواداران از بازی استقلال گل‌محمدی – تراکتور رسماً کنسل شد مشهد به دنبال میزبانی مسابقات کشوری بازوبند پهلوانی + ویدیو نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و افغانستان (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) | شمسایی جام ملت‌ها را با برد شروع کرد پخش زنده بازی ایران و افغانستان در جام ملت‌های فوتسال آسیای ۲۰۲۴ (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین تاریخ و ساعت بازی استقلال و شمس‌آذر قزوین در لیگ برتر | برنامه‌های نکونام برای انتقام ویدیو گل مهدی طارمی به ویتوریاگیمارش ویدیو ضربات پنالتی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا نتیجه و ویدیو خلاصه بازی رئال مادرید و منچسترسیتی| عاقبت تعویض‌های پپ نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و بایرن مونیخ| پرواز توخل به نیمه نهایی ترکیب رئال مادرید و منچسترسیتی مشخص شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | بازگشت دی‌بروینه و ثبات در چینش رئال نتیجه و ویدیو خلاصه بازی الهلال و العین (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) | نوار پیروزی‌های الهلال بالاخره پاره شد! پخش زنده بازی بایرن مونیخ و آرسنال در دور برگشت لیگ قهرمانان (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

اوجاقی: بعید می‌دانم قهرمانان ما سمت دوپینگ رفته باشند

  • کد خبر: ۴۰۳۲۶
  • ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
اوجاقی: بعید می‌دانم قهرمانان ما سمت دوپینگ رفته باشند
حسین اوجاقی نایب رئیس فدراسیون ووشو می‌گوید:ما ورزشکاران خوبی داریم، آن‌ها باتجربه هستند و شخصیت‌های بزرگی دارند برای همین در حالت عادی بعید می‌دانم سمت دوپینگ رفته باشند.
سعیده فتحی/شهرآرانیوز، پس از اعلام دوپینگ ووشوکاران کشورمان خیلی از مدیران ورزش ایران از جمله مدیران ارشد وقت فدراسیون ووشو که باید در این مقطع زمانی خیلی سریع و صریح نسبت به آنچه اتفاق افتاده شفاف‌سازی کنند، سکوت اختیار کرده اند. اینکه فدراسیون الزامی در مورد اطلاع‌رسانی نداشته به نظر توجیه قابل قبولی نیست. آن‌ها باید به این سوال پاسخ دهند که چرا در سال ۲۰۱۹ در مورد غیبت قلی‌پور و تقوی از لفظ «خداحافظی» استفاده شد در حالی که می‌دانستند آن‌ها محروم هستند. اما متاسفانه کسی پاسخگو نیست و حتی وقتی با حسین اوجاقی که آن زمان به عنوان سرمربی تیم ملی ووشو کشورمان هدایت این تیم را برعهده داشت و در حال حاضر هم نایب رئیس فدراسیون ووشو است تماس گرفتیم او هم درباره داستان دوپینگ ووشوکاران سکوت اختیار کرد و ترجیح داد وارد این مساله نشود. به هر حال با او درباره اوضاع و احوال این روز‌های ووشو که تحت تاثیر دوپینگ قهرمانانش قرار گرفته صحبت کردیم که در زیر می‌خوانید.

*آقای اوجاقی نظر شما درباره داستان دوپینگ ووشوکاران چیست؟ خود آن‌ها معتقدند که دوپینگ نکرده اند و دست‌های پشت پرده‌ای در این میان وجود دارد! آیا چنین چیزی صحت دارد؟
واقعیتش من نمی‌توانم در این باره نظری بدهم و قرار است که فقط آقای صدیقی رئیس فدراسیون در این باره صحبت کنند و اگر موضوعی وجود داشته باشد حتما او بیان خواهد کرد. من فقط این را می‌توانم بگویم که ما ورزشکاران خوبی داریم، آن‌ها باتجربه هستند و شخصیت‌های بزرگی دارند برای همین در حالت عادی بعید می‌دانم سمت دوپینگ رفته باشند.

*این گفته شما یعنی اینکه ادعای آن‌ها را تایید می‌کنید و احتمال دارد که دوپینگ آن‌ها برنامه ریزی شده باشد؟
(می خندد) نخیر من چنین چیزی را نگفتم بلکه معتقدم این ورزشکاران شخصیت بزرگی دارند و بعید است از روی عمد دوپینگ کرده باشند.

*به نظرتان بهترین راه برای جلوگیری از دوپینگ ورزشکاران چیست؟
بهترین راه برای جلوگیری از دوپینگ کنترل دائم و مستمر ورزشکاران از طریق انجام آزمایش است. مسئوولان می‌توانند به صورت مستمر و در زمان‌های مختلف از ورزشکاران تست دوپینگ بگیرند تا ورزشکاران رشته‌های مختلف هیچ گاه احساس امنیت نکنند. این کار موجب می‌شود که ورزشکاران همیشه تحت کنترل بوده و هیچ گاه از مواد نیروزا استفاده نکنند. بسیاری از ورزشکاران ما که به دلیل استفاده از مواد نیروزا از مسابقات محروم شده‌اند به صورت ناآگاهانه و غیر عمد از این مواد استفاده کرده و آگاهی زیادی در خصوص مواد ممنوعه نداشته‌اند. آگاه ساختن ورزشکاران از مکمل‌های غذایی غیر مجاز اهمیت زیادی دارد و مسوولان باید برنامه‌ریزی مناسبی در این خصوص داشته باشند. اگر می‌خواهیم دوپینگ را برای همیشه از ورزش کشور ریشه‌کن کنیم باید فرهنگ مناسب را در میان ورزشکاران نهادینه کرده و به اجرای طرح‌های زیربنایی و بلند مدت بپردازیم.

*این روز‌ها که کل دنیا درگیر ویروس کروناست اوضاع و احوال ووشو در ایران چگونه است؟
همانطور که خودتان گفتید به دلیل وجود ویروس کرونا فعالیت‌های ما هم به صورت عملی کنسل شده است از همین رو تصمیم گرفتیم که دانش افزایی را در دستور کار فدراسیون قرار دهیم. بالا بردن سطح دانش مربیان و داوران را در اولویت گذاشتیم. مبنا را بر روی مسائل علمی ورزش گذاشتیم و کلاس‌های علمی و مربیگری برگزار کردیم.

*در این مدت وضعیت ملی پوشان ووشو به چه صورت بود؟
ما جلساتی را به صورت آنلاین با حدود ۶۰ بازیکن ملی پوش برگزار کردیم و نوع تمریناتی که باید انجام دهند را به آن‌ها گفتیم تا به صورت انفرادی هر کسی خودش آن‌ها را انجام دهد، اما کاملا در جریان تمرین و روندی که ملی پوشان طی می‌کنند هستیم.

*خب این طور که مشخص است کرونا به این زودی‌ها ریشه کن نخواهد شد برنامه‌ای برای ووشو ندارید؟ خیلی از فدراسیون‌ها قصد دارند رقابت‌های لیگ برتر رشته خود را برگزار کنند، ووشو برنامه‌ای ندارد؟
ببینید ۲ تا موضوع اینجا مطرح است یکی که ستاد ملی مبارزه با کرونا باید به ما دستورالعملی بدهد تا ما بتوانیم فعالیت‌های مان را آغاز کنیم. در حال حاضر فعالیت برای رشته‌ای همچون ووشو قدغن است آنهم بخاطر اینکه رشته برخوردی است و ورزشکاران با هم برخورد و درگیری دارند. دوم به فدراسیون جهانی باز می‌گردد که هنوز برنامه و تقویمی ارائه نکرده است. ما امسال رقابت‌های جام جهانی ساندا، یونیورسیاد، قهرمانی آسیا، وجوانان جهان را در برنامه خود داشتیم که متاسفانه همه آن‌ها فعلا لغو شده است و تا زمانیکه فدراسیون جهانی تقویم رقابت‌ها را اعلام نکند ما هم نمی‌توانیم برنامه ریزی خاصی داشته باشیم.

*حضور صدیقی رئیس جدید فدراسیون را چطور می‌بینید؟ به نظر شما می‌توانند موفقیت‌های ووشو را ادامه دهند؟
نوع مدیریت و استراتژی صدیقی ادامه دهنده راه علی نژاد است. ایشان فردی آکادمیک، تعامل گر و مشورت کن است برای همین برنامه ریزی ووشو به همان قوت و سبک و سیاق گذشته پیش می‌رود و تفاوت زیادی نکرده است.

*پس با این اوصاف موفقیت‌های ووشو هم باید ادامه داشته باشد؟
ببینید زمان مدیریت علی نژاد ووشو به نهایت موفقیتی که می‌توانست، دست یافت و به سقف اوج خود رسید الان مثل این می‌ماند که بگوییم بالاتر از سیاهی که رنگی نیست این یعنی اینکه بالاتر از این موفقیت نداریم وقتی ۵ مدال طلای جهانی بدست آوردیم و قهرمانی جهان را کسب کردیم الان باید روند سابق را حفظ کنیم، باید از عنوان قهرمانی دفاع کنیم، اما در تالو جای کار داریم و می‌توانیم فاصله‌ای که وجود دارد را از بین ببریم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->