معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

معرفی هیئت‌های مجازی برای سوگواران حسینی

  • کد خبر: ۴۰۳۷۸
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۶
معرفی هیئت‌های مجازی برای سوگواران حسینی
محرم امسال خیمه عزاداران حسینی در فضای مجازی پرشورتر از قبل برپا شده است
علیرضا وفایی نیا | شهرآرانیوز؛ شیوع کرونا در ۶ ماه گذشته سبک جدیدی از زندگی را به ما تحمیل کرده و خیلی از حوزه‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است. این روند در محرم امسال هم ادامه‌ دار شده و شرایط ویژه‌ای برای عزاداران حسینی به وجود آورده است.
امسال و با توجه به این وضعیت، ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط خاصی برای هیئت‌های عزاداری کشور مشخص کرده است که از جمله آن‌ها می‌توان به لزوم برگزاری مجالس در فضا‌های روباز و پرهیز از تجمع بیش‌ازحد عزاداران اشاره کرد.
هرچند آمار چند روز اخیر از کاهش فوتی‌های مبتلا به کرونا حکایت دارد، با شروع ماه محرم، همچنان دغدغه همه مسئولان و مردم در این شرایط، پیش‌گیری از انتقال ویروس کرونا و در عین حال برگزاری مراسم با رعایت دستور‌های بهداشتی است.
 
در همین راستا، وزارت ارتباطات، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر سازمان‌ها هم دست‌به‌کار شده اند تا در این ایام با ایجاد و تقویت بستر‌های آنلاین، عزاداری سالار شهیدان امسال هم مثل سال‌های گذشته پرشور برگزار شود. در مشهد هم امسال آستان‌قدس‌رضوی با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، طرح «تکیه مجازی» را راه‌اندازی کرده است. در قالب این طرح، عزاداری‌های محرم در حرم‌مطهر رضوی هرشب از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۲:۳۰ در حساب اینستاگرام آستان‌قدس‌رضوی به آدرس instagram.com/www_aqr_ir و کانال آپارات این مجموعه به آدرس aparat.com/aqr_ir پخش خواهد شد. در این مطلب، می‌خواهیم شما را با تعدادی از بستر‌های آنلاین موجود برای عزاداری‌های محرم آشنا کنیم.

 

تکیه‌ای به وسعت ایران

مهم‌ترین بستری که در روز‌های گذشته با هدف سامان‌دهی و برگزاری مراسم عزاداری محرم با رعایت کامل دستور‌های بهداشتی در سراسر کشور ایجاد شده است، پلتفرم آنلاین «تکیه» نام دارد.
سامانه تکیه مرجع رسمی پخش زنده هیئت‌های کشور است که با ایجاد بستر آنلاین، این امکان را به شما می‌دهد که از سراسر کشور بدون هیچ هزینه‌ای بتوانید به تمام مراسم‌های مذهبی دسترسی داشته باشید.
در این سامانه، با دسترسی دوطرفه هیئت‌های مذهبی و مردم از سراسر ایران، همه می‌توانند بدون محدودیت به تمامی مراسم‌ها دسترسی داشته باشند و با انتخاب شهر و مداح، مداحی‌ها و مراسم‌ها را به صورت زنده تماشا کنند. همچنین با استفاده از این بستر، بدون هیچ محدودیتی، به آرشیوی جامع از صوت‌ها و تصاویر مراسم مذهبی سال‌های مختلف دسترسی خواهید داشت.
 
در واقع، تکیه مرجعی از تمامی فعالیت‌هایی است که در هیئت‌های سراسر کشور انجام می‌شود.
امکان انتشار هم‌زمان محتوا‌های تولیدشده در دیگر پلتفرم‌های آنلاین از امکانات جالبی است که در این سامانه ایجاد شده است. به طوری که مسئولان هیئت‌های مذهبی و مخاطبان می‌توانند به صورت هم‌زمان، مراسم هیئت‌ها را در بستر‌های آپارات، روبیکا، سروش‌پلاس، سایت خود هیئت، اینستاگرام، سامانه تکیه و دیگر بستر‌های پخش زنده در سراسر کشور پخش کنند و به عزاداران حسینی ارائه دهند.

نحوه دسترسی و ثبت‌نام هیئت‌های عزاداری سراسر کشور به این بستر به این صورت است که هیئت‌ها می‌توانند با مراجعه به سامانه تکیه و ارائه شماره ثبت هیئت و اطلاعات مدیر مربوط، درخواست خود را ثبت کنند و ظرف مدت کوتاهی دسترسی کاربری برای پخش زنده مراسم مذهبی را از طریق پیامک دریافت کنند.

مردم و عزاداران هم با مراجعه به این سامانه به نشانی tekye.net و ثبت نام در آن می‌توانند به صورت شبانه‌روزی به محتوای زنده و همچنین آرشیو آن دسترسی داشته باشند.
پخش زنده مراسم‌های مذهبی در سراسر کشور، دسترسی به آرشیو صوتی و تصویری مداحان اهل بیت و نیز دسترسی به مشخصات هیئت‌ها در سراسر کشور از جمله خدماتی است که در روز‌های عزاداری سالار شهیدان، سامانه آنلاین تکیه به مردم ارائه می‌کند.
 
ترافیک رایگان برای بهره بردن از عزاداری‌های آنلاین از دیگر اقداماتی است که برای استفاده از این سامانه در نظر گرفته شده است به نحوی که سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی وزارت ارتباطات و مشارکت اپراتورها، با هدف دسترسی آسان و بدون بار مالی، ترافیک و دسترسی به سامانه تکیه را برای کاربران رایگان کرده‌اند. با این اقدام، برای بارگذاری برنامه‌های زنده هیئت‌ها و همچنین مشاهده پخش زنده آن‌ها در تکیه، ترافیک اینترنت کاملا رایگان محاسبه خواهد شد و مردم هیچ هزینه‌ای بابت آن نخواهند پرداخت.


 

نقاره

به دنبال یک آرشیو جامع از هزاران مرثیه، سخنرانی و ادعیه می‌گردید؟ پس یکی از بهترین پیشنهاد‌هایی که برایتان داریم «نقاره» است. نقاره اپلیکیشن سبک و زیبایی است که تعداد بسیار زیادی فایل مداحی و مرثیه قابل دانلود در آن جای گرفته است.
نحوه استفاده از اپلیکیشن هم به لطف رابط کاربری ساده و قابل فهم آن آسان است. فقط کافی ست به صفحه مربوط به یک مداح یا سخنران خاص وارد شوید تا تعداد زیادی نوحه و سخنرانی در اختیارتان قرار بگیرد.


 

پخش زنده حرم

اپلیکیشن پخش زنده حرم امام‌حسین (ع) سعی دارد به نحوی دیگر در کنار عزاداران حسینی باشد. این اپلیکیشن به طور اختصاصی از ۴ دوربین واقع در کربلای معلی، تصاویر حرم امام‌حسین (ع) را می‌گیرد و به صورت زنده در اختیار کاربر می‌گذارد.
پخش زنده نیز کیفیت قابل قبولی دارد و بسته به سرعت اینترنت، تصویر واضحی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، در اپلیکیشن پخش زنده حرم امام‌حسین (ع) زیارت عاشورا و همچنین زیارت‌نامه صوتی نیز گنجانده شده است.



 

نینوا (iOS)

نینوا یکی از معدود اپلیکیشن‌های محرمی برای کاربران آیفون و سیستم عامل آی‌او‌اس است که با رعایت استاندارد‌های لازم و با جمع‌آوری آرشیوی ارزشمند، یک انتخاب ایده‌آل را در بین همین تعداد کم اپلیکیشن‌های محرمی برای آیفون به وجود آورده است. در نینوا شما به آرشیوی کامل از نوحه‌خوانی‌های بیش از ۴۰ مداح مشهور داخلی و بین‌المللی دسترسی خواهید داشت. برای پی بردن به گستردگی این آرشیو، باید به تعداد فایل‌های صوتی این بخش که به بیش از ۳۰۰۰ می‌رسد اشاره کنیم.
 
نکته جالب‌تر نیز نمایش اشعار خوانده‌شده هنگام پخش زنده نوحه‌هاست به طوری که با پخش یک نوحه، متن آن در صورت وجود، بالای پلیر داخلی نینوا قابل مشاهده خواهد بود. ضمن آنکه هرکدام از فایل‌ها و نوحه‌های مورد علاقه را نیز می‌توانید برای استفاده‌ی آفلاین، در گوشی خود دانلود کنید. در بخش جست‌وجوی اپلیکیشن نیز می‌توانید بر اساس مداح، عنوان و ... به جست‌وجوی نوحه‌های مورد نظر خود بپردازید.


 
 

زیارت عاشورا

اپلیکیشن زیارت عاشورا با بیش از ۲۰۰ هزار دانلود در کافه‌بازار، یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های موجود برای عزاداران در محرم است که سعی دارد در عین سادگی، وظیفه‌اش را درست انجام دهد. اپلیکیشن زیارت عاشورا تقریبا هیچ منوی پرپیچ‌و‌خمی ندارد که بخواهید درگیر آن‌ها شوید.
به محض ورود به اپ، متن زیارت عاشورا مقابلتان قرار می‌گیرد و با فشردن کلید «بخش»، می‌توانید به صورت صوتی آن را گوش دهید. جدا از این موضوع، ترجمه فارسی زیارت عاشورا نیز در برنامه گنجانده شده است تا برای فهم بهتر متن، نیازمند یک اپلیکیشن دیگر نباشید.


ماه محرم (ویندوزفون)

اگر از کاربران گوشی‌های ویندوزموبایل هستید، تنها انتخاب شما در رابطه با یک اپلیکیشن محرمی و فارسی‌زبان، اپلیکیشن «ماه محرم» خواهد بود. البته همین برنامه نیز می‌تواند گزیده‌ای از تمام امکانات لازم را در اختیار شما بگذارد. در اپلیکیشن «ماه محرم» متن و ترجمه زیارت عاشورا و چندین زیارت‌نامه دیگر برای شما در نظر گرفته شده است. در کنار آن، می‌توانید گزیده‌ای از نوحه‌های ترکی و فارسی را نیز برای دانلود در اختیار داشته باشید. همچنین در بخش پیامک‌های عاشورایی، ده‌ها پیامک مختلف با محوریت محرم و عاشورای حسینی در اختیار خواهید داشت که می‌توانید هرکدام را به صورت مستقیم و توسط اپلیکیشن‌های پیام‌رسان، برای دوستان خود ارسال کنید. ارائه مختصری از زندگی‌نامه و ۴۰ حدیث مختلف از امام‌حسین (ع) نیز از دیگر ویژگی‌های این اپلیکیشن به حساب می‌آید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->