بهره‌برداری از ۱۵۶ پروژه هم‌زمان با هفته دولت در مشهد

  • کد خبر: ۴۰۳۸۰
  • ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
بهره‌برداری از ۱۵۶ پروژه  هم‌زمان با هفته دولت در مشهد
فرماندار شهرستان مشهد گفت: در هفته دولت ۱۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۴۶ میلیارد تومان در شهرستان مشهد به‌بهره‌برداری خواهد رسید
امیررضا وثوقی | شهرآرانیوز؛ روز گذشته و به‌مناسبت هفته دولت، معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد در ساختمان فرمانداری این شهرستان به‌جمع خبرنگاران آمد و علاوه بر پاسخ‌گویی به سؤالات اصحاب رسانه، به‌بیان اقدامات انجام‌شده حوزه کاری خود در بخش‌های مختلف پرداخت.

محمدرضا هاشمی با بیان اینکه در هفته دولت ۱۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۴۶ میلیارد تومان در شهرستان مشهد به‌بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: سهم اعتبارات ملی برای این پروژه‌ها ۳۲ میلیارد تومان، اعتبارات ملی‌استانی ۱۷ میلیارد تومان، اعتبارات استانی ۱۵۳ میلیارد تومان، منابع داخلی دستگاه‌ها ۵۳ میلیارد تومان و تسهیلات بانکی ۱۱ میلیارد تومان است.

فرماندار شهرستان مشهد با اشاره به توزیع خدمات متوازن در همه بخش‌های این شهرستان، افزود: ۱۲۸ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۰۹ میلیارد تومان در بخش مرکزی شامل مشهد و روستا‌های اطراف آن بوده است؛ همچنین ۹ پروژه با اعتبار ۲۹ میلیارد تومان در بخش احمدآباد و ۱۹ پروژه با اعتبار ۷/۷ میلیارد تومان در بخش رضویه اجرا شده است.

وی بیان کرد: از لحاظ تفکیک شهری، شهر مشهد با ۹۹ پروژه به‌اعتبار ۱۶۱۰ میلیارد تومان، ۶۳ درصد از پروژه‌های شهرستان را به‌خود اختصاص داده است و پس از آن شهر ملک‌آباد با ۸ پروژه به‌اعتبار ۸ میلیارد تومان و شهر رضویه با ۳ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲/۱ میلیارد تومان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ۱۱۱ پروژه در شهر و ۴۶ پروژه در روستا‌های شهرستان مشهد اجرایی شده است، ادامه داد: از مجموع ۱۵۶ پروژه، ۱۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۷۶ میلیارد تومان به عملیات‌های عمرانی اختصاص پیدا کرده است و همچنین ۱۳ پروژه اقتصادی، ۷ پروژه در حوزه فرهنگی و ورزشی و ۶ پروژه توسط معین‌های اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید.

هاشمی با اشاره به عملکرد ۱۸ دستگاه در شهرستان مشهد گفت: در بین دستگاه‌های مختلف، شهرداری مشهد با اجرای ۶۷ پروژه بهترین عملکرد را در این حوزه داشته است و پس از آن به‌ترتیب اداره‌کل نوسازی و تجهیز مدارس با ۲۱ پروژه، کمیته امداد امام‌خمینی (ره) با ۱۳ پروژه، اداره‌کل میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی با ۹ پروژه، شرکت آب‌وفاضلاب مشهد با ۹ پروژه، دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد با ۸ پروژه و جهادکشاورزی با ۸ پروژه در بین ۱۸ دستگاه، بیشترین تعداد پروژه را به‌خود اختصاص داده‌اند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی افزود: از نظر ریالی، بیشترین اعتبار به‌ترتیب در حوزه شهرداری مشهد، میراث‌فرهنگی، سازمان صمت، جهادکشاورزی، آب‌وفاضلاب و اداره‌کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس بوده است.

فرماندار مشهد با قدردانی از شهرداری مشهد، اظهار کرد: بیشترین افتتاح پروژه در حوزه شهرداری مشهد است که مهم‌ترین این پروژه‌ها شامل بهره‌برداری از بولوار شهیدرجایی در شهرک طرق، بهره‌برداری از فاز یک و دو تعریض پل شهیدپرتوی و اصلاح هندسی بولوار وکیل‌آباد و رونمایی از ۸۰ دستگاه اتوبوس و ۳۰ دستگاه مینی‌بوس به‌منظور ارائه بهتر خدمات حمل‌ونقل شهری است.

وی افزود: همچنین بهره‌برداری از جایگاه سوخت سیدی برای سوخت‌گیری واحد‌های اتوبوس‌رانی و ایجاد ایستگاه‌های متعدد آتش‌نشانی در مناطق مختلف مشهد و احداث تعداد زیادی بوستان در شهر مشهد دیگر اقدامات این مجموعه است.

هاشمی در تشریح برخی پروژه‌های مهم دیگر دستگاه‎‌های فعال در شهرستان مشهد گفت: در میراث‌فرهنگی افتتاح و بهره‌برداری از ۵ هتل و تعدادی سفره‌خانه سنتی را خواهیم داشت؛ در اداره نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس تکمیل و احداث مدرسه سه‌کلاسه متوسطه‌اول در روستای احمدآباد، مدرسه شش‌کلاسه در بخش رضویه، مدرسه شش‌کلاسه در رباط‌طرق و سالن ورزشی استثنایی در ناحیه ۵ را در سال‌تحصیلی جدید به‌بهره‌برداری می‌رسانیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم‌پزشکی از پروژه اورژانس بیمارستان قائم، مرکز جامع الغدیر، دوست‌آباد و آزادگان بهره‌برداری کرده است و مهم‌ترین اقدام جهادکشاورزی شهرستان افتتاح گاوداری ۲۵۰۰ رأسی گاوشیرده در حوزه مشهد، احیا و مرمت قنات‌های شهرستان و آبیاری نوین تحت‌فشار در شهرستان مشهد بوده است.
فرماندار مشهد با اشاره به پیگیری‌های مختلف برای تأمین آب‌شرب مناطق روستایی و حاشیه شهر مشهد گفت: امسال شاهد ایجاد مدیریت یک‌پارچه آب‌شرب در شهرستان مشهد بودیم که این موضوع بی‌شک نتیجه برگزاری جلسات متعدد در این زمینه با متولیان آب‌وفاضلاب بوده است.

هاشمی افزود: برای تأمین آب روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای ۶/۱۷ میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است و همچنین حفر ۲۲ حلقه‌چاه، حفر ۸۰ کیلومتر کانال شبکه توزیع آب و اصلاح خطوط تأمین آب را در دستورکار داریم؛ هم‌اکنون حدود ۳۰ روستا با تانکر آب‌رسانی می‌شود که امیدواریم در آینده دغدغه اصلی مردم برطرف شود.

وی درباره دیگر اقدمات حوزه آب‌وفاضلاب در شهرستان مشهد گفت: احداث مخزن ارداک، شروع علمیات انتقال آب سددوستی به طرق و اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب پراکنده حاشیه شهر مشهد و منطقه مهرآباد به‌زودی اتفاق خواهد افتاد.


۷۵۹ مصوبه خروجی جلسات پیشگیری از کرونا در فرمانداری

معاون استاندار و فرماندار مشهد در ادامه این جلسه درباره اقدامات فرمانداری مشهد در حوزه پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: تا به‌حال ۱۳۸ جلسه در زمینه پیشگیری از کرونا در فرمانداری برگزاری شده است که ۶۴ جلسه آن در ستاد شهرستان، ۵۳ جلسه در ستاد فرعی و ۲۱ جلسه در کمیته امنیتی فرمانداری داشته‌ایم که در مجموع این جلسات ۷۵۹ مصوبه داشته‌اند که ۸۷ درصد آن‌ها عملیاتی شده است.

هاشمی با اشاره به فعال‌کردن گروه‌های بازرسی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها بیان کرد: ۴۰۰ گروه بازرسی متشکل از ۶۵۳ نفر در این ۶ ماه ۲۱۰۰ مورد بازرسی از بخش‌های مختلف شهرستان داشته‌اند که طی آن ۷۳۰ مورد تذکر به صاحبان مشاغل یا متولیان نهاد‌ها داده شده است. وی با بیان اینکه کارگروه برگزاری مراسم عزاداری در ۶۰ منطقه از شهر مشهد بر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی نظارت کامل دارد، در تشریح دیگر اقدامات پیشگیرانه فرمانداری گفت: در زمینه ضدعفونی معابر با همکاری شهرداری مشهد، بسیج، ارتش و تشکل‌های مردم‌نهاد حدود ۴/۷ میلیون لیتر مواد ضدعفونی‌کننده تهیه و توزیع شد و همچنین در حوزه تهیه بسته‌های معیشتی پیش‌گام بودیم و فرمانداری با نظارت و سامان‌دهی ۱۴۷ تشکل مردم‌نهاد، این فرایند را پیگیری کرده است.

فرماندار مشهد با اشاره به ۵ هزار بازرسی از مراکز نگهداری سالمندان در روز‌های گذشته، افزود: همچنین در این مدت با ۳۰۵ بازرسی از دفتر‌های پیشخوان خدمات دولت، دستور قطع خدمات ۱۳ دفتر به‌علت رعایت‌نکردن پروتکل‌ها صادر شد.
 
 

تثبیت بیش از ۱۱ هزار شغل در روز‌های شیوع کرونا

هاشمی اعطای تسهیلات بانکی از محل اعتبارات وزارت کار را در تثبیت مشاغل آسیب‌دیده تأثیرگذار دانست و گفت: برای حمایت از مشاغل آسیب‌دیده به‌علت شیوع کرونا ۱۳۹ میلیارد تومان تسهیلات به این افراد اختصاص یافت که این اتفاق منجر به‌تثبیت اشتغال ۱۱ هزارو ۵۴۸ شغل در شهر مشهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->