دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم برگزاری اولین جلسه ملاقات مردمی با شهردار مشهدمقدس در سال جدید ورود بیش از ۴۵۰ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی مشهد طبس، عضو دبیرخانه شهر‌های زیارتی ایران با محوریت مشهد مقدس شد اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد رونمایی از پوستر اولین رویداد هفته خلاقیت و نوآوری شهری | اعلام برنامه‌های شهرداری مشهد در هفته خلاقیت فرجام کلنل میهن پرست؛ روایت شش ماه آرمانگرایی نویافته های باستان شناسی «کشف رود» مشهد رونمایی شد شهروند خبرنگار| شهریه مدارس غیردولتی و دغدغه والدین در مشهد مبارزه با جوندگان شهری با راهکارهای جدید شهرداری مشهد برای نخستین بار در کشور
سرخط خبرها

هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در شهرک شهید رجایی مشهد ساخته خواهد شد

  • کد خبر: ۵۵۸۱۵
  • ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۸
  • ۱
هزار واحد مسکونی برای نیازمندان در شهرک شهید رجایی مشهد ساخته خواهد شد
۱۰۰۰ واحد مسکن حمایتی شهرک شهیدرجایی با مشارکت شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال ۱۴۰۱ بهره‌برداری می‌شود.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ پس از اینکه شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) چندی پیش تفاهم نامه‌ای را برای ساخت مسکن خانواده‌های نیازمند شهر مشهد به امضا رساندند، عملیات اجرایی ساخت این مسکن‌های حمایتی دیروز آغاز شد و در مراسمی با حضور مسئولان این ۳ حوزه و البته به دستور استاندار خراسان رضوی، کلنگ ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی، ویژه اقشار نیازمند، به نام مجتمع امام رضا (ع) در شهرک شهید رجایی به زمین خورد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این مراسم ضمن قدردانی از همراهی آستان قدس رضوی، استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: براساس اصل ۳۱ قانون اساسی ما تکلیف ساخت مسسکن برای محرومان را داریم.
مرتضی بختیاری، بخش مسکن پرهزینه‌ترین و مهم‌ترین رکن توانمندسازی است که خوشبختانه کاری که امروز در مشهد شروع شد و آستان قدس رضوی با در اختیار قراردادن ۲ هکتار از اراضی خود در شهرک شهید رجایی و شهرداری و شورای شهر مشهد با ایجاد زیرساخت‌های لازم برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی ویژه افراد نیازمند همراه شدند، اقدامی بسیار ارزشمند است.

بختیاری حاشیه شهر مشهد را به یمن وجود حضرت رضا (ع) متفاوت با دیگرحاشیه‌ها در شهر‌های دیگر دانست و تأکید کرد: امیدواریم این مجتمع هزارواحدی که به نام حضرت رضا (ع) مزین شده است در سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد و اولویت ما برای تحویل این خانه ها، خانواده‌های یتیم و ۳ نفر به بالای تحت پوشش است.
رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در پایان تأکید کرد: خوشبختانه امروز تفاهم دیگری هم با استانداری خراسان رضوی به امضا رسیده است که براساس آن اقداماتی برای اشتغال و توجه به ۸ شهرستان محروم خراسان رضوی که دارای ضرایب محرومیت ۷، ۸ و ۹ هستند انجام خواهد شد.


ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر

شهردار مشهد هم در حاشیه این مراسم با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت ساخت ۶۰۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر اظهار کرد: در این زمینه با ۳ نهاد بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن به جمع بندی رسیدیم. البته دلیل طولانی شدن کار مربوط به طرح تفصیلی آن بوده که این کار نیز به سرانجام رسیده است و مشاور نقشه‌ها را آماده کرده و قرارگاه سازندگی خاتم النبیا (ص) نیز در حال آماده سازی اقدامات خود است.

محمدرضا کلائی افزود: درصورتی که این اقدامات نیز به سرانجام برسد، عملیات ساخت این واحد‌ها نیز آغاز خواهد شد.
وی همچنین درباره زمان پایان ساخت این مجتمع مسکونی هزارواحدی گفت: درصورتی که برای اجرای پروژه به معارضات جدی برنخوریم، امیدواریم که در همان زمان بندی یک سال و نیمه که کمیته امداد اعلام کرده است، کار به پایان برسد.


تحول خدمت رسانی در آستان  قدس رضوی

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم ضمن ابراز خرسندی از آغاز عملیات ساخت مسکن برای محرومان گفت: در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری، با تهیه سند تحول آستان قدس رضوی و با تدبیر تولیت این آستان، توجه جدی به حل مشکلات مردم، به ویژه در حاشیه شهر مشهد و خدمت رسانی را خواهیم داشت.
مصطفی خاکسارقهرودی در اختیار دادن زمین متعلق به آستان قدس رضوی برای ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی را یکی از گام‌های این آستان در زمینه توجه به نیازمندان برشمرد و افزود: این حرکت همچنان ادامه خواهد یافت و در حوزه‌های مختلفی که نیاز به همراهی آستان قدس رضوی باشد ما آماده این همراهی هستیم.


لزوم اقدام مشترک برای سامان دهی حاشیه شهر

رئیس کمیسیون ویژه مناطق پیرامونی و کم برخودار شورای اسلامی شهر مشهد هم در این مراسم با بیان اینکه حافظه تاریخی مشهد و ساکنان این شهر مذهبی تلاش‌ها و اقدامات شبانه روزی شورای پنجم و مدیریت شهری برآمده از آن را فراموش نخواهد کرد، اظهار کرد: آغاز ساخت مجتمع مسکونی امام رضا (ع) در مشهد، فصلی جدید از خدمتگزاری و سامان دهی بافت فرسوده شهری است و افزون براین خدمت به اقشار نیازمند جامعه است که صاحبان اصلی این کشور، نظام و انقلاب هستند.

رمضانعلی فیضی با اشاره به اجرای عملیات عمرانی بزرگ در تمام مناطق شهر مشهد، ادامه داد: خوشبختانه سهم مناطق پیرامونی و کم برخوردار این شهر از اجرای عملیات عمرانی و ارائه خدمات شهری در این دوره بسیار برجسته بوده است.
فیضی تأکید کرد: اگر می‌خواهیم کارهایمان در پهنه پنج هزارهکتاری حاشیه شهر مشهد به ثمر بنشیند، باید اقدامات مشترک باشد و در این پروژه ساخت مسکن شاهد اقدام مشترک نهاد‌هایی همچون استانداری، شورای شهر، شهرداری، آستان قدس رضوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هستیم.


دیدار بختیاری با شهردار و استاندار

صبح روز گذشته نیز محمدرضا کلائی، شهردار مشهد در دیدار با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: شهرداری همه وظایف خودش را درباره تامین زیرساخت برای ساخت هزار بنا مسکونی در حاشیه شهر مشهد، انجام خواهد داد و بر اساس مشورت‌های صورت گرفته، مشاور این پروژه همان مشاور طرح تفصیلی خواهد بود.

شهردار مشهد با تاکید بر استفاده از ظرفیت بنیاد مستضعفان در طرح مذکور بیان کرد: در رابطه با ارسال تفاهم نامه به شورا نیز ما لایحه را به شورا ارسال کردیم که نهایت تا دو هفته دیگر به سرانجام خواهد رسید. همچنین طی جلسه‌ای که با آقای فتاح داشتیم قابلیت اینکه در پروژه مذکور بنیاد مستضعفان نیز با ما همکاری داشته باشد ظرفیت‌هایی وجود دارد.

همچنین در ادامه سفر مرتضی بختیاری به مشهد و در دیدار با استاندار خراسان رضوی، تفاهم نامه حمایت از مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) به امضا رسید. در این تفاهم نامه بر تهیه مسکن، گازرسانی و ایجاد اشتغال با رویکرد توجه ویژه به حاشیه شهر مشهد و ۸ شهرستان خراسان رضوی تاکید شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۵
0
0
سلام فقط به کمیته امدادی خونه میدن پس چرا به ماها نمی‌دن ما هم خونه نداریم میگن باید گلبهار ثبت نام کنید در صورتی که محل کارمون مشهده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->