اجرای عملیات رفع خطر محل فرونشت بولوار کلاهدوز مشهد + فیلم و تصاویر بارش باران و لغزندگی معابر در جاده‌های خراسان‌رضوی (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون وزیر کار: مشهد الگوی موفق توسعه حمل‌و‌نقل ریلی در سایر کلانشهر‌هاست ۱۰۰ قطعه زمین در بینالود به خانواده‌های دارای ۴ فرزند اختصاص یافت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شهردار مشهد: سیاست ما واگذاری اجرای برنامه‌های مناسبتی به مردم است به دنبال پذیرش سالانه ۴۰ هزار مددجوی زائر هستیم اصل ۴۳ قانون اساسی مورد غفلت قرار گرفته است «زائرسرای کرامت ۲» در مشهد افتتاح شد پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی احداث رینگ سلامت بوستان بجمهن مشهد شهرداری مشهد ۴ نیروگاه خورشیدی احداث می‌کند استقرار نیرو‌ها و تجهیزات خدمات شهری همزمان با شروع بارندگی در مشهد امسال مشهد به صورت ویژه به استقبال دهه کرامت می‌رود | خیابان امام رضایی‌ها نقطه عطف برنامه‌های دهه کرامت ۱۴۰۳ است+ فیلم باران بهاری هوای کلانشهر مشهد را پاک کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های صدا وسیمای خراسان رضوی جهت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اعمال قانون ۱۷۴۹ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۹ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) خودرو پراید در صدر جدول خودرو‌های آلاینده مشهد قرار دارد ترافیک پر حجم مشهد در مسیر حوزه‌های امتحانی کنکور سراسری ۱۴۰۳ (۶ اردیبهشت۱۴۰۳) ساعت کار مترو مشهد در روز برگزاری کنکور تغییر کرد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش باران بهاری درجاده‌های خراسان رضوی | مه‌گرفتگی در محور درگز-قوچان (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
سرخط خبرها

۴۰۰ تیم بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مشهد نظارت دارند

  • کد خبر: ۴۰۶۸۰
  • ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴
۴۰۰ تیم بازرسی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات مشهد نظارت دارند
فرماندار مشهد با بیان اینکه در موضوع کرونا تاکنون ۶۴ جلسه در فرمانداری برگزار شده است و ۴۰۰ تیم بازرسی بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و نهاد‌ها نظارت دارند.
علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ روز گذشته سومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد در سال ۹۹ با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد و دیگرمدیران شهرستانی برگزار شد تا علاوه بر ارائه گزارش سازمان تبلیغات اسلامی درباره اقدامات انجام شده برای برپایی عزاداری ایام محرم با رعایت پروتکل‌های اجتماعی و مصوبات ستاد ملی کرونا و صدور مجوز برپایی ۹۸۱ محفل عزداری در فضای باز، فرماندار مشهد هم فرصت را غنیمت بشمارد و علاوه بر قدردانی از اقدامات شهرداری مشهد و دیگرنهاد‌های متولی برای برداشتن دیوار حائل بین شهرک‌های شهید بهشتی و پردیس، محقق شدن آرزوی چهل ساله اهالی شهرک این محدوده را اتفاقی مبارک بداند.

به گزارش شهرآرا، سید محمدرضا هاشمی در این جلسه با بیان اینکه در این ایام و به دلیل شیوع ویروس کرونا، شاهد برگزاری محرمی متفاوت هستیم، اظهار کرد: امیدوارم که با ریشه کن شدن این ویروس، مراسم اربعین حسینی و ۲۸ ماه صفر با شکوهی خاص برگزار شود.

او در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته دولت، منش شهید رجایی را الگویی برای همه مدیران دانست و افزود: مدیران باید فرصت به وجود آمده در این هفته را برای ارائه اقدامات انجام شده به مردم غنیمت بشمارند و این ایام باید فرصتی برای دیدار چهره به چهره مدیران با مردم باشد، اما متأسفانه کرونا بهانه‌ای شده است برای برخی مدیران که از ارتباط با مردم خودداری کنند و این مسئله پسندیده نیست و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان این دیدار‌ها را برگزار کرد.

هاشمی با اشاره به افتتاح ۱۵۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۳۴۶ میلیارد تومان در شهرستان مشهد به مناسبت فرارسیدن هفته دولت افزود: با این حال متأسفانه سهم بخش رضویه و احمدآباد از این افتتاحیه‌ها هرکدام فقط حدود ۲ درصد است و اکثر پروژه‌ها در شهر مشهد و بخش مرکزی است که این موضوع به هیچ عنوان پسندیده نیست و باید نگاه به این مناطق محروم بیشتر شود.
وی افزود: از میان دستگاه‌هایی که در این هفته پروژه قابل بهره برداری دارند، سهم شهرداری مشهد، میراث فرهنگی و اداره نوسازی و تجهیز مدارس از همه بیشتر است.

سلامت مردم برای هیئت‌های مذهبی در اولویت است

فرماندار مشهد در ادامه با بیان اینکه در موضوع کرونا تاکنون ۶۴ جلسه در فرمانداری برگزار شده است و ۴۰۰ تیم بازرسی بر چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ادارات و نهاد‌ها نظارت دارند، تصریح کرد: تا قبل از شروع محرم، خوشبختانه وضعیت مساجد شهر در حوزه اجرای پروتکل‌های بهداشتی بسیار خوب بود و در ایام محرم هم شاهدیم که هیئت‌های مذهبی جلوتر از ما هستند و سلامت مردم برای آن‌ها از همه چیز مهم‌تر است.

او در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برداشته شدن دیوار حائل بین شهرک‌های پردیس و شهید بهشتی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه این اتفاق پس از ۴۰ سال انتظار رخ داد و در این راه مدیریت شهری مشهد پای کار بود که باید قدردانی کرد.

بلوغ فکری هیئت‌های مذهبی

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مشهد هم در این جلسه با بیان اینکه محرم امسال محرمی خاص بود و با بلوغی که هیئت‌های مذهبی از خود نشان دادند توطئه دشمنان، شکست خورد، اظهار کرد: این شب‌ها شاهد صحنه‌هایی زیبا از عزاداری حسینی در نقاطی مانند میدان شهدا، کوه پارک، کوهسنگی، خواجه ربیع و دیگرنقاط شهر هستیم که نشان دهنده بلوغ فکری و اعتقادی هیئت‌های مذهبی است.

حجت الاسلام علی کریم پور با تأکید بر اینکه نقشه راه امسال ما دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کروناست، ادامه داد: ما در روز‌های محرم امسال ۲ اصل برپایی روضه حسینی و حفظ جان مردم را توأمان دنبال می‌کنیم که در این راستا تا به امروز ۹۸۱ مجوز برپایی عزاداری حسینی در فضای باز صادر شده است.
وی با اشاره به ممنوعیت صدور مجوز برای ایستگاه‌های صلواتی افزود: البته ما امسال موضوعی را تحت عنوان معبر حسینی ایجاد کردیم تا با صوت معابر شهر هم رنگ وبوی حسینی به خود بگیرد در این رابطه هم تاکنون ۳۵ مجوز صادر شده است.

کریم پور با اشاره به اعزام ۱۵۰۰ مبلغ به نقاط مختلف شهر ادامه داد: تاکنون ۱۸ هزار ماسک و ۸۰۰ گالن ۲۰ لیتری مواد ضدعفونی کننده سطوح با کمک شهرداری مشهد بین هیئت‌های مذهبی توزیع شده است.
همچنین سرهنگ امیدخدا، جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، هم با اشاره به نزدیک شدن به چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس گفت: به همین مناسبت ۶۶ برنامه تعریف شده است که یکی از مهم‌ترین برنامه‌ها برگزاری نمایشگاه هفته دفاع مقدس از روز ۳۱ شهریورماه است.


فعالیت ۲۸۹ مرکز درمان اعتیاد در مشهد

به گفته فرماندار مشهد ۲۸۹ مرکز درمان و بازپروری در کلان شهر مشهد دست اندرکار درمان تخصصی افراد معتاد و کمک به آن‌ها برای رهایی از چنگال دیو اعتیاد هستند.
به گزارش ایرنا، سید محمدرضا هاشمی اظهار کرد: از این تعداد ۲۲۰ مرکز درمان سرپایی اعتیاد، ۵۱ کمپ ترک اعتیاد، ۱۰ مرکز اقامتی ماده ۱۶ یا همان مراکز ترک اعتیاد اجباری، ۷ خوابگاه شبانه روزی و یک مرکز توانمندسازی معتادان بهبود یافته در شهرستان مشهد دایر است.

وی پیشگیری را در اولویت همه اقدامات در چارچوب مبارزه با پدیده شوم اعتیاد توصیف و اضافه کرد: به همین منظور سهم دستگاه‌های متولی شهرستان مشهد در اعتبارات پیشگیری از اعتیاد باید مشخص شود.
او گفت: توجه به اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه به ویژه در فضای خانه، محیط خانواده و حوزه آموزش وپرورش بسیار ضروری است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->