آیا سریال «شوگان» فصل دومی هم خواهد داشت؟ تقدیر از دکتر سلمان ساکت، همراه همیشگی مرکز آثار، مفاخر و اسناد دانشگاه فردوسی مشهد (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) سریال «مامان اشتباه می‌کند» روی آنتن تلویزیون + زمان پخش و تکرار «محمد صادقی» بازیگر جنجالی از ایران رفت + عکس حادثه سر صحنه فیلمبرداری برای «ادی مورفی» رادیو، صدای ماندگار است رونمایی از پوستر جدید «سال گربه» + عکس سریال «سووشون» آماده توزیع در شبکه خانگی بازیگران سریال «هشت پا» معرفی شدند کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» روی صحنه + جزئیات فقدان چشم‌انداز، حلقه مفقوده جشنواره‌های هنری «مست عشق» سینمای ایران را هوشیار خواهد کرد؟ «آپولو» از آمریکا جایزه گرفت حامد بهداد و سحر دولتشاهی با «مفت بر» در راه سینما انتشار فیلم سینمایی «همسر» ویژه نابینایان صفحه نخست روزنامه‌های کشور - چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ مروری بر جدیدترین سریال‌های تلویزیون پربازدیدترین شبکه تلویزیون در ماه نخست سال ۱۴۰۳ معرفی شد نماهنگ جدید ابوذر روحی رونمایی می شود
سرخط خبرها

گفتگو با حامد اعظمی حسینی، که این روز‌ها تله فیلمی به‌مناسبت شهادت امام رضا (ع) می‌سازد

  • کد خبر: ۴۱۶۱۷
  • ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۷
گفتگو با حامد اعظمی حسینی، که این روز‌ها تله فیلمی به‌مناسبت شهادت امام رضا (ع) می‌سازد
گروهی از فیلم‌سازان مشهدی در آستانه ماه صفر که ماه شهادت حضرت علی‌ابن‌موسی‌الرضا (ع) است، آستین همت را بالا زدند و برای تولید فیلمی مناسبتی مشغول به کار شدند.
غلامرضا زوزنی | شهرآرانیوز - «انتظار عشق» عنوان تله‌فیلمی است که حامد اعظمی حسینی آن را نوشته و در مشهد و روستا‌های اطراف مشهد آن را جلو دوربین برده است. اعظمی حسینی کارگردان تلویزیونی این اثر نمایشی است و در کنار او حسین ابراهیمی نیز کارگردانی هنری و بازیگردانی آن را عهده‌دار است.

علیرضا ملک‌زاده، تهیه‌کننده این تله‌فیلم است که به گفته اعظمی همه سرمایه حدود دویست میلیون تومانی برای تولید از سوی بخش خصوصی تأمین شده است. «انتظار عشق» برای پخش از شبکه‌های ملی و استانی تولید شده و ملک‌زاده درصدد رایزنی با شبکه‌های مختلف برای پخش این فیلم در دهه آخر صفر است. حامد اعظمی حسینی پیش‌تر فیلم‌های «زخم پنهان»، «موکب عشق»، «برخورد نزدیک ازنوع اول»، «خواستگاری پرماجرا» را ساخته است و هم اکنون نیز فیلمی پلیسی، اجتماعی را در دست تولید دارد.



تولید در مشهد و حومه

«انتظار عشق» داستان پیرزنی است که دلداده امام هشتم (ع) است. او نذر دارد هرسال به پابوس ایشان برود. چند سالی است که او به دلیل بیماری مجال مشرف شدن به زیارت امام رضا (ع) را نیافته است تا اینکه اتفاقات دست به دست یکدیگر می‌دهند و ....

در داستانی که در روستای کنگ و شهر مشهد روایت می‌شود مسائل دیگری همچون وحدت میان مسلمانان، عشق و ارادت اهل سنت به امام رضا (ع) و ... نیز مطرح می‌شود که این فیلم را تماشایی‌تر می‌کند.

در این تله‌فیلم یک ساعته، علیرضا سوزنچی، حسین ابراهیمی‌راد، یاسمین نعمتی‌زاده، تبسم طاهریان، ارینا برامکی یزدی، عباس برزو، عرشیا نقیبی، احمد منتظری، حمیدقهرمان، شهرام رنجبر، بهروز ابراهیمی‌کیا و زهره دین‌پور بازی می‌کنند.


تولید با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی

به گفته کارگردان این تله‌فیلم که «انتظار عشق» را در روز‌های کرونایی جلو دوربین برده است، شرایط کار سخت بوده، اما با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به کسی آسیبی وارد نشده است. اعظمی می‌گوید مجوز تولید نیز با شرط رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برایشان صادر شده است: سعی کردیم تیم تولید را زیاد شلوغ نکنیم. سعی کردیم مکان‌هایی را برای تصویربرداری انتخاب کنیم که هم نیاز فیلم را برطرف کند و هم خلوت باشد. حتی سعی می‌کردیم در ساعات خلوت روز در آن محل‌ها حضور پیدا کنیم.
 
همه نکات بهداشتی همانند فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت می‌کردیم. همه عوامل پشت صحنه از ماسک در طول تصویربرداری استفاده می‌کردند. حتی مواد ضد‌عفونی کننده نیز سر صحنه موجود بود تا عوامل وسایل و ابزارشان را ضدعفونی کنند. همچنین محل‌هایی که ما برای فیلم‌برداری حضور داشتیم قبل از ورود ما از سوی تیم تدارکات به طور کامل ضد‌عفونی می‌شد.


مشکلات پیش روی فیلم‌سازی

چالش سرمایه‌گذاری برای تولید فیلم، یکی از مسائلی است که پیش روی همه فیلم‌سازان قرار دارد. شرایط عمومی اقتصادی حاکم بر کشور این راه را تنگ‌تر می‌کند. همان‌طور که اعظمی می‌گوید‌: سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده به سختی راضی می‌شود تا برای تولید فیلم پیش‌قدم شود. شرایط اقتصادی اجازه چنین خطری را به او نمی‌دهد. سرمایه‌گذار از بازگشت سرمایه نگران است و جرئت این را به خود نمی‌دهد تا برای فیلم سرمایه‌گذاری کند.

به گفته این کارگردان مشهدی، شبکه‌های سیما هم که در پخش آثار تلویزیونی تعلل می‌کنند باعث دلسردی سرمایه‌گذاران می‌شوند: گاهی آن‌طور که سرمایه‌گذار توقع دارد اثر نمایشی دیده نمی‌شود. شبکه‌های سیما به تعهدات پخششان عمل نمی‌کنند و سرمایه‌گذار را دلزده می‌کنند.

او همچنین از وعده‌هایی که برخی کارگردان‌ها به سرمایه‌گذار‌ها می‌دهند گله کرد و گفت: بعضی از همکارانم به کسی که قصد دارد پولش را بند فیلم‌سازی کند وعده‌های خلاف می‌دهند. مثلا وعده می‌دهند فلان بازیگر مطرح را در فیلمشان به کار گیرند یا قول می‌دهند فیلم در جشنواره‌ها دیده شود که چنین نمی‌شود و چهره جامعه فیلم‌ساز پیش چشم سرمایه‌گذار خدشه‌دار می‌شود و او رغبت نمی‌کند دیگر در کاری اینچنین سرمایه‌گذاری کند.

به نظر این کارگردان مشکل متن که مسئله جدا نشدنی از تولیدات تلویزیونی و سینمایی در مشهد است نیز باعث دلسردی هرچه بیشتر سرمایه‌گذار می‌شود. اعظمی می‌گوید وقتی متن ضعیف باشد اثر تولید شده نیز ضعیف خواهد بود و نهایتا خروجی ضعیفی ارائه می‌شود که از آن استقبال نمی‌شود و این استقبال نکردن از اثر نمایشی انگیزه سرمایه‌گذاری در افراد را از بین می‌برد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->