نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و عراق (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) افغانستان با پیروزی در برابر عراق برای صعود به جام جهانی امیدوار ماند طالبان: سه کشور همسایه زمینه حضور داعش را در منطقه فراهم کرده‌اند پخش زنده بازی افغانستان و عراق انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم
سرخط خبرها

با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس

  • کد خبر: ۴۱۸۷۵
  • ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳
  • ۱
با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس
افغان اکسپرس قطاری است که از شهر آدلاید در جنوب استرالیا به داروین در شمال این کشور در مسیری شگفت انگیز سفر می‌کند و به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری استرالیا مطرح است.
به گزارش شهرآرانیوز؛ The Ghan یا همان افغان اکسپرس قطاری است که در میانه راه از «آلیس اسپرینگ» نیز عبور می‌کند. این قطار از سال ۱۹۲۹ آغاز به کار کرده و طرفداران زیادی داشته است. مدتی قبل نیز برای یادبود سفر ۹۰ سال پیش این قطار، سکه‌های ۵۰ سِنتی در این کشور ضرب شد.
 
مسیر این قطار طوری است که با ۴ ساعت توقف در آلیس اسپرینگ مسافران را ظرف ۵۴ ساعت در مسیری به طول ۳هزار و ۹۷۹ کیلومتر از آدلاید به داروین می‌رساند که سفر کامل این مسیر در سال ۱۹۲۹ سبب جاودانه شدن نام افغان اکسپرس شد.
 
با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس
 
این قطار همچنین توجه گردشگران به خصوص گردشگران خارجی را نیز به خود جلب کرده است. در سال ۱۹۲۳ برای اولین‌بار یکی از خدمه این قطار نام افغان اکسپرس را برای آن به کار برده است.
 
عده‌ای بر این باورند که این نام به جهت گرامی داشتن یاد شترسواران افغانستانی در اواخر قرن ۱۹ میلادی است که برای کمک به انگلیسی‌ها برای دستیابی به مناطق دوردست استرالیا وارد کشور شده بودند، در حالی که برخی دیگر اعتقاد دارند این یک توهین است.
 
در سال ۱۹۸۱ خط راه‌آهنی از «کورن» به «اودنادات» رسید. محلی که در آن ۱۵۰ شترسوار که به آن‌ها «افغان» گفته می‌شد در آنجا حضور داشتند. اولین بار در دهه ۱۸۹۰ نام افغان اکسپرس توسط خدمه این قطار و به طعنه یک عبارت رسمی به کار برده شد. زیرا در این قطار گران قیمت در راه بازگشت از کورن فقط یک افغان حضور داشت که این شرایط ویژگی‌های این قطار را به سخره می‌گرفت.
 
با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس
 
در اوایل ۱۹۲۴ بی‌اعتمادی به قطار بخار سبب شد تا به آن افغان اکسپرس گفته شود که در سال ۱۹۵۱ این بی‌اعتمادی با جایگزین شدن موتور‌های بخار با لوکوموتیو‌های دیزل از میان رفت درست مانند شترسواران. از آن پس نام این قطار «قان» شد.
 
این قطار در سال ۱۹۹۷ به بخش خصوصی واگذار شد و توسط شرکت Great Southern Rial اداره می‌شد. بعد از آن در سال ۲۰۱۵ به یک صندوق سرمایه‌گذاری در سیدنی به نام آلگرو فروخته شد.
 
معمولا این قطار به صورت هفتگی در سال حرکت می‌کند و در دسامبر ۲۰۱۲ و ژانویه ۲۰۱۳ هر دو هفته یک بار که تا سال ۲۰۱۶ خدمات دیگری ارائه شد. توقف‌گاه‌های این قطار در ایستگاه‌های آدلاید، آلیس استرینگ، کارتین و داروین است.
 
با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس
 
توقف در ایستگاه‌های آلیس اسپرینگ و کاترین به مسافران این امکان را می‌دهد تا آن‌ها بتوانند در آن اماکن به گردشگری بپردازند.
 
هر قطار ۱۶ تا ۳۸ واگن دارد و طول قطار به ۷۷۴ متر می‌رسد. در قطار ۲ لوکوموتیو وجود دارد که البته یکی از آن‌ها برای احتیاط همراه قطار است.
 
با قطار افغان اکسپرس استرالیا آشنا شوید+ عکس
 
قطار ارائه خدمات را از آگوست ۱۹۲۹ آغاز کرد، اما احداث خطوط ریل آن از سال ۱۸۷۸ و زمانی که «ویلیام جرویس» نخست وزیر استرالیای جنوبی وارد بندر آگوستا شد آغاز گردید و تکمیل آن تا سال ۱۹۲۹ طول کشید. تا آن زمان هنوز سفر با شتر در استرالیا رایج بود.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱
0
0
به پاس خدمات ساربانان افغانستانی لقب افغان اکسپرس دادند،
چرا میخواهید همه چیزو به هم گره بزنید
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->