معلمی در حاشیه | گفت‌وگو با فاطمه سجادی مدیر مدرسه خودگردان هدایت تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و عراق در انتخابی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ تاثیر حمله داعش به مسکو بر روابط روسیه – طالبان ملا برادر با هیئت دیپلماتیک ایران در کابل دیدار کرد رهبر اقلیت سنای آمریکا: خروج ما از افغانستان چراغ سبز به پوتین بود نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل هفته آینده درباره افغانستان برگزار می‌شود شانس دوباره افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال افغانستان چگونه به جام جهانی فوتسال صعود خواهد کرد؟ آمریکا عادی سازی روابط با طالبان را مشروط به تغییر رفتار آنان کرد یک هیئت بلندپایه تجاری از ترکمنستان به کابل سفر کرد سازمان ملل از آسیب بیش از حد زنان افغانستان در رویداد‌های طبیعی خبرداد معاون نخست‌وزیر قزاقستان به کابل سفر کرد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال افغانستان و تاجیکستان (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاظمی‌قمی در دیدار با حکمتیار، اوضاع منطقه و افغانستان را بررسی کردند سرمربی افغانستان: فردا با تمام توان مقابل تاجیکستان بازی می‌کنیم پخش زنده بازی افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های فوتسال آسیا ۲۰۲۴ (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین ویدئو | حقابه هیرمند به کجا رسید؟ تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال افغانستان و تاجیکستان در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ ویدئو | گل‌های تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله مقدماتی جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴
سرخط خبرها

قیماق چای نوشیدنی محبوب در افغانستان + فیلم

  • کد خبر: ۳۸۹۴۹
  • ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
  • ۱
قیماق چای نوشیدنی محبوب در افغانستان + فیلم
قیماق چای یک نوشیدنی ویژه در افغانستان است، این نوشیدنی در مهمانی‌های مهم و مراسم‌ عروسی بیشتر سرو می‌شود و افرادی که این نوشیدنی را تهیه می‌کنند، باید تجربه زیادی در تهیه آن داشته باشند.
سید محمدرضا هاشمی | شهرآرانیوز، قیماق یا همان سرشیر یکی از خوراکی‌های پرطرفدار در افغانستان است، اما وقتی قیماق به روشی خاص با چای سیاه یا سبز ترکیب می‌شود، قیماق چای به دست می‌آید.
 
مردم کابل قیماق چای را در عروسی‌ها، روز‌های عید و مهمانی‌ها آماده می‌کنند. آماده کردن این نوشیدنی برای حجم زیادی از میهمانان آداب خاصی دارد که تهیه آن کار هر کسی نیست و تقریبا در هر خانواده یک نفر این تخصص را دارد.
 

چگونه قیماق چای افغانستانی درست کنیم؟

قطعا تهیه این نوشیدنی پرطرفدار برای کسی که تا حالا این کار نکرده سخت است، اما شما هرچه بیشتر این نوشیدنی خوشمزه را تهیه کنید، تجربه تان برای دفعات بعدی کمک زیادی به شما خواهد کرد.
 
 
 

مواد لازم برای تهیه قیماق چای:

 
چای سبز یا سیاه ۴ قاشق چایخوری
 
شیر ۲ لیتر
 
شکر ۴ قاشق چایخوری
 
هل سبز ساییده شده ۱ قاشق چایخوری
 
رازیانه سبز ساییده شده ۱ قاشق چایخوری
 
گلاب ۲ قاشق غذاخوری
 
خامه رقیق ۸ قاشق غذاخوری
 
 

مراحل تهیه قیماق چای

 

مرحله اول تهیه قیماق چای:

در یک قوری ۱ لیوان آب بریزید و بگذارید به جوش بیاید. سپس ۴ قاشق چایخوری چای را به آن اضافه کنید و ۵ دقیقه بجوشانید تا چای رنگ پس دهد. سپس قوری را از روی حرارت بردارید و چای را صاف کنید تا برگ‌های جوشیده جدا شود.

مرحله دوم تهیه قیماق چای:

۲ لیتر شیر را در یک قابلمه بریزید تا به جوش بیاید، سپس ۴ قاشق شکر را به آن اضافه نمایید و هم بزنید تا شکر کامل حل شود. سپس شیر جوشیده را از روی حرارت بردارید و بگذارید مقداری حرارت خود را از دست بدهد.
 

مرحله سوم تهیه قیماق چای:

پس از آن که شیر مقداری گرمای خود را از دست داد و از داغی افتاد، ۸ قاشق غذاخوری خامه رقیق را به آن اضافه نمایید، چای صاف کرده را هم اضافه کنید و همه مواد را با قاشق هم بزنید سپس ۲ قاشق غذاخوری گلاب را به آن بیفزایید.
 
نوشیدنی آماده شده را در لیوان‌های شیشه‌ای بریزید. (مایع را از ارتفاع دو وجبی با پارچ داخل لیوان‌ها بریزید تا کف کند). ۱ قاشق چایخوری هل ساییده و ۱ قاشق چایخوری رازیانه سبز ساییده را با هم ترکیب کنید و با دست مقداری از این پودر را روی سطح نوشیدنی‌ها بپاشید و تا گرم است با کلوچه یا کروسان سرو کنید.
 
 
طرز تهیه این نوشیدنی افغانستانی را در ویدئوی زیر ببینید
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۵
0
0
من هنوز چشمم به جمال این نوشیدنی روشن نشده است؛ ولی فکر نکنم چیز دلچسبی باشد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->