یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

برنج وارداتی در کیسه گرانی

  • کد خبر: ۴۱۹۲۹
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
برنج وارداتی در کیسه گرانی
قیمت هر کیلو برنج پاکستانی در بازار مشهد به ۲۲ هزار تا ۲۳ هزار تومان رسیده است
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ چیزی نمانده که قیمت برنج‌های وارداتی با قیمت برنج داخلی برابری کند. مشکلات تخصیص ارز و رسوب بیش از ۳۰۰ هزار تن برنج در گمرکات کشور، یکی از دلایل این افزایش قیمت است که روز گذشته مسیح کشاورز، دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با صداوسیما به آن اشاره کرد.
 
معاون امور بازرگانی و توسعه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز با تایید این موضوع در پاسخ به سوال شهرآرا درباره اینکه چه میزان برنج در گمرکات خراسان رضوی دپو شده است، گفت: می‌دانم که میزان زیادی برنج در گمرکات دپو شده که بیشتر آن در بنادر جنوب است، اما واردات این محصول از مرز‌های خراسان رضوی نیز انجام می‌شود؛ البته درباره مقدار دپو آن در مرز‌های استان اطلاعات دقیقی ندارم. به گفته علی غفوری‌مقدم این موضوع به‌علت تخصیص نیافتن ارز است. او ادامه داد: مراجعه‌نکردن بموقع واردکننده‌ها، مشکل در ارائه مستندات و کمبود ارز از دلایلی است که ارز برای ترخیص این کالا تامین نشد. دلیل دیگر، ممنوعیت واردات برنج در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای شهریور امسال به مدت ۲ ماه است.


سهمیه ۳۵۰۰ تنی استان از برنج وارداتی

پیش از افزایش بی‌سابقه قیمت برنج‌های وارداتی، دهک‌های پایین جامعه، از طرفداران این محصولات برای استفاده در سبد کالایی خود بودند. اما حالا قیمت برنج‌های پاکستانی و هندی به‌دلیل مسائل مربوط به ارز صددرصد افزایش یافته و خرید آن مثل بسیاری از محصولات دیگر برای مردم سخت شده است. اکنون طبق گفته کلی‌فروشان بازار مصلی، قیمت هر کیلوگرم برنج پاکستانی بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان و برنج هندی نیز بین ۱۸ تا ۱۹ هزار تومان و برنج ایرانی درجه یک بیش از ۲۷ هزار تومان است.

از معاون امور بازرگانی سازمان صمت استان درباره برنامه این سازمان درراستای کنترل و کاهش قیمت این محصولات پرسیدیم که پاسخ داد: سهمیه محرم و صفر استان در اواخر هفته گذشته اعلام شد که از این طریق ۲۵۰۰ تن برنج هندی با قیمت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان در انبار غله وارد استان شده و قرار است سازمان تبلیغات اسلامی و شورای هیئات مذهبی میزان نیاز خود را اعلام کنند و کمیته امداد امام‌خمینی (ره) هم دستگاه‌هایی را که قرار است بسته معیشتی بدهند به ما معرفی کنند تا این برنج‌ها را دراختیار آن‌ها قرار دهیم که درقالب بسته‌های حمایتی و معیشتی بین نیازمندان توزیع شود.

غفوری‌مقدم همچنین به درخواست استان برای اختصاص سهمیه فوق‌العاده برنج وارداتی اشاره کرد و افزود: درپی این درخواست، هزار تن برنج پاکستانی و هندی به خراسان رضوی اختصاص یافته که به‌زودی وارد استان خواهد شد، اما هنوز مقدار تفکیکی هر کدام و قیمت آن مشخص نشده است.
او تاکید کرد: باتوجه به تقاضای زیاد مردم خراسان رضوی در استفاده از برنج وارداتی به‌دنبال راه‌های مختلف برای تامین این نیاز و کنترل قیمت‌ها هستیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->