ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی خبر داد:

آغاز اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از صیفی‌کاری در اراضی حاشیه کشف‌رود

  • کد خبر: ۴۱۹۷۷
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۳
آغاز اصلاح الگوی کشت و جلوگیری از صیفی‌کاری در اراضی حاشیه کشف‌رود
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌‎رضوی از برنامه‌ریزی برای تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه کشف‌رود و جلوگیری از کشت صیفی‌جات با فاضلاب خام خبر داد.
امیرعلی قاسمی‌مقدم-شهرآرانیوز، محمدرضا اورانی با اشاره به واگذاری فرماندهی پروژه سامان‌دهی و احیای رودخانه کشف‌رود به شهرداری مشهد اظهار کرد: خوشبختانه با تعامل همه دستگاه‌های اجرایی، اقدامات خوبی برای جلوگیری از کشت صیفی‌جات در اراضی حاشیه کشف‌رود و آبیاری با فاضلاب خام انجام گرفته است.
 
وی افزود: در راستای تغییر الگوی کشت در اراضی حاشیه کشف رود، طرح کشاورزی قراردادی تولید جاروی دستی در دستورکار قرار دارد و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته، شهرداری مشهد برای خرید تضمینی محصول تولیدی اقدام خواهد کرد.
 
مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی از ایجاد توتستان به‌عنوان یکی دیگر از الگو‌های کشت تعریف شده برای اراضی حاشیه کشف‎رود نام برد و خاطرنشان کرد: درخت توت بسیار سازگار با محیط، کم‌آب طلب و کم‌آفت است و برای اراضی حاشیه کشف‌رود از الگو‌های مناسب کشت به شمار می‌رود.
 
وی تصریح کرد: با ایجاد توتستان در اراضی حاشیه کشف‌رود هم می‌توان به توسعه فضای سبز کمک کرد و هم امکان پرورش کرم ابریشم فراهم می‌شود.
 
اورانی افزود: زراعت چوب دیگر الگوی کشت تعریف شده برای حاشیه کشف‌رود است که در این راستا کاشت گونه درخت پالونیا برای تأمین چوب مورد نیاز صنایع چوبی در دستورکار قرار گرفته است.
 
وی همچنین از امکان ایجاد نهالستان غیر مثمر در حاشیه کشف‌رود خبر داد و خاطرنشان کرد: طرح تغییر الگوی کشت در اراضی کشف‌رود از سال زراعی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ با همکاری کشاورزان و شهرداری مشهد اجرا خواهد شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->