کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان صید پرنده‌های شکاری در خراسان رضوی برای پول‌های عربی جاده‌های جنوبی خراسان رضوی بارانی و لغزنده است (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) بارش باران در ۱۰ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان رکورد شکست (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) زلزله شدید، جنوب ژاپن را لرزاند (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) تصویب برنامه جامع مقابله با گرد و غبار برای ۱۱ استان کشور (۲۹ فروردین) آیا از نشانه‌های هک شدن گوشی تلفن همراه خبر دارید؟ دعوا و جنجال بر سر فشار آب، به قتل پیرمرد ۶۰ ساله منجر شد تغییر شغل نیمی از پزشکان عمومی در ایران! وام ازدواج؛ تدبیر قانون برای حمایت از نهاد خانواده
سرخط خبرها
سرپرست امور بانوان استانداری در مراسم افتتاح کلینیک حقوق کودک مشهد:

فعالیت کلینیک حقوق کودک مشهد به دیگر شهر‌های استان تسری یابد

  • کد خبر: ۴۲۰۴۱
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
فعالیت کلینیک حقوق کودک مشهد به دیگر شهر‌های استان تسری یابد
سرپرست امور بانوان خراسان رضوی در مراسم افتتاح اولین کلینیک حقوق کودک مشهد به گسترش فعالیت این کلینیک به دیگر شهر‌های خراسان رضوی تأکید کرد.

ظنین همتی|شهرآرانیوز، طاهره طهماسبی در مراسم افتتاح کلینیک حقوق کودک مشهد که با حضور نمایندگانی از شهرداری، آموزش‌وپرورش، بهزیستی، کانون وکلا و... در فرهنگ‌سرای کودک و آینده امروز برگزار شد، با تاکید بر همکاری بین دستگاهی دراین حوزه اظهار کرد: در اجرایی شدن تحقیقات و پژوهش‌های این کلینیک، دستگاه‌های مربوطه از جمله شهرداری، آموزش‌وپرورش، مراکز خیریه، بهزیستی و کانون وکلا به کمک این کلینیک بیایند.

 

وی گفت: امیدواریم دامنه فعالیت این کلینیک  فقط به شهر مشهد معطوف نباشد و فعالیت‌های حوزه کودک به‌ کل شهرهای استان تسری یابد و با هم‌افزایی در ظرفیت‌های استان، بهره لازم را از ایجاد این کلینیک ببریم.

 

این مقام مسئول تأکید کرد: وضعیت ما در استان خراسان رضوی نسبت به استان‌های دیگر متفاوت است. ما نزدیک به ۲ میلیون کودک زیر ۱۸ سال در استان خراسان رضوی داریم که جمعیت کمی نیست، اما باید دید اتفاقات و کار‌هایی که برای این کودکان انجام شده تا چه حد توانسته است نیاز‌های آنان را برطرف کند.


به‌گفته طهماسبی، شاهد اتفاقات خوبی در بهبود مشکلات کودکان در استان هستیم، اما این کفایت نمی‌کند و نیازمند برنامه‌های مدون و قطعی‌تری است.


وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از کودک، در ادامه افزود: یکی از موضوع‌های مهمی که در رأس کار داریم، موضوع کودک است. باتوجه‌به اینکه قانون حمایت از کودکان مصوب شده است و مراحل اجرایی را طی می‌کند، این قانون می‌تواند بسیاری از مسائل این حوزه را برطرف کند.

 

دکتر محمد عباسی،رئیس انجمن علمی حقوق کودک ایران دراین جلسه که به صورت ویدیو کنفرانس حضور داشت در خصوص افتتاح کلینیک حقوق کودک مشهد اظهارکرد: در مشهد گام های موثر و خوبی در حمایت از حقوق کودکان برداشته شده و راه اندازی این کلینیک هم در ادامه  این راه، بازوی توانمندی می تواند در دست مسئولین استانی باشد

وی ادامه داد: این کلینیک مرکزی در استان خراسان رضوی است و مطمئنم با همکاری دستگاه ها اینده روشنتری را برای کودکانمان رغم می زند.

 

دکتر عباسی در ادامه افزود: ما خوشبختانه درماه های گذشته تصویب قانون اطفال و نوجوانان را داشتیم که ما درحال تدوین آیین نامه اجرایی ماده 6 این قانون هستیم که تا پایان این هفته تقدیم هیئت پذیران می شود. مسلما این قانون و این آیین نامه گام های بلندی در  حمایت از بزه دیدگی کودکان برداشته و می تواند ابزار مستحکم تری برای حمایت بیشتر ما از کودکان و نوجوانان باشد.

 

وی افزود: این قانون وظایف دستگاههای متولی را تشریح کرده و اولین قانون جامع در حوزه کودکان و نوجوان است. که خیلی از چالشهای ما در این حوزه را می تواند پوشش دهد.

 

در ادامه مراسم افتتاح کلینیک حقوق کودک مشهد حقدادی، معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ما درحوزه کودکان خلاء زیاد داریم که نیازمند همکاری بخش غیر دولتی هستیم و بهزیستی استان هم از آ ن دسته سازمان‌هایی است که در حوزه ساماندهی انواع و اقسام کودکان کار میکند که نیازمند همکاری فعالان در این حوزه می‌باشد.

وی با اشاره به گستردگی فعالیت بهزیستی در حوزه کوکان اظهار کرد: بهزیستی در حوزه کودکان معلول و بیمار، در حوزه کودکان بی سرپرست و بد سرپرست که نیاز به سرپناه دارند، در حوزه کودکانی که ناشی از عوارض و اسیب‌ها هستند مثل کودکان بازمانده از طلاق و بازمانده از آسیب‌ها که به نوعی آسیب می‌بینند در حوزه کودکان کار و خیابان که بخش عمده‌ای ار مشکلات را در این حوزه به خود اختصاص می‌دهند دارای وظیفه است.

خدادی یادآورشد:، اما چون این گروه وسیع هستند و از طرفی هم مسائل اقتصادی سال‌های اخیر و مسئله کرونا این قشر را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است فعالیت ویژه‌ای با کمک متولیان در این بخش را می‌طلبد.

این مقام مسئول ادامه داد: ما مشکلات همه این کودکان را میبینم  وخوشحالیم که اخیرا قانونی به نام قانون حمایت از اطفال و نوجوانان با فراز نشیب‌های چندین ساله بلاخره تصویب شد. این قانون به ما خیلی کمک می‌کند که بتوانیم در کار‌ها موفق ترعمل کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به اینکه سازمان غیر دولتی از آن جهت که مطالبه گر هستند می‌توانند به سازمان‌های متولی کمک کنند ابراز کرد:ما در همین قانون حمایت از اطفال تقریبا ۱۰ سازمان داریم که باید وظیفه انجام دهند. درایین نامه ساماندهی کودکان کار و خیابان حداقل ۱۲ سازمان موظف به همکاری هستند.
 

 

فاطمه باقری، سرپرست اداره شهر همگان شهرداری مشهد دراین نشست یادآورشد:خیلی خوشحالیم که شهرداری هم متولی در این امور است. همانطور که مستحضر هستید گروه های خاص مثل کودکان  و حق و حقوق هایشان از طرف یک ارگان پیگری شود قطعا نتیجه مطلوب را نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: امیدواریم مشارکت شهری در این حوزه اتفاق بیافتد و باایجاد کنوانسیون حقوق کودک در کشور  این مشارکت ها در حوزه کودکان پایدار باشد. چون این حوزه هیچ فرمول دیگر به جز هم افزایی بین دستگاه ها و مشارکت همگانی ندارد

وی تاکید کرد: شهرداری مشهد هم این تعهد را می دهد تا جایی که درحوزه وظایفش تعریف شده همکاری های لازم را داشته باشد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->