بروز مالاریا در ۴ استان برای اولین بار | موارد مالاریا در همسایگان شرقی؛ زنگ خطر برای کشور کوتاه‌شدن قد و علائم قوزپشتی، نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند تأکید بر توجه والدین به تزریق واکسن‌های سرخک، سرخچه و اوریون کودکان  پیش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) | وزش باد و ماندگاری هوای خنک در استان افزایش شیوع یک اختلال خطرناک در ضربان قلب افراد میان‌سال چه سنی برای تنها ماندن کودکان در خانه مناسب است؟ فضاهای درمانی تأمین‌اجتماعی خراسان‌رضوی ۹ هزار مترمربع افزایش یافت ۲۷ هزار نفر در خراسان رضوی در صف دریافت وام فرزندآوری | فرماندار مشهد: صف انتظار را با پیگیری خواهیم شکست هفدهمین مدرسه «سه‌شنبه‌های امید» در تبادکان مشهد افتتاح شد امسال ۲۲‌میلیون نهال در خراسان رضوی غرس می‌شود آغاز واکسیناسیون حجاج تمتع خراسان رضوی از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) شیرخوارگاه‌های مشهد خالی شد هشدار وزارت رفاه درباره پیامک‌های جعلی دریافت کالابرگ الکترونیکی دختر نوجوان مرگ مغزی در مشهد به سه بیمار زندگی دوباره بخشید (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) جایگزینی گوشت گاو با ماهی می‌تواند از مرگ زودهنگام جلوگیری کند کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید هشدار به بانوان برای استفاده از لوازم آرایشی دارای مواد مضر و سمی گزارشی از شکل گیری و عملکرد کانون «شهیدالقدس» در  مشهد با محوریت فلسطین
سرخط خبرها

کلینیک حقوق کودک مشهد در فرهنگ‌سرای کودک و آینده افتتاح شد

  • کد خبر: ۴۲۰۲۴
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
کلینیک حقوق کودک مشهد در فرهنگ‌سرای کودک و آینده افتتاح شد
کلینیک حقوق کودک مشهد با هدف گسترس و پیشبرد علمی دانش حقوق کودک و توسعه کمی و کیفی نیرو‌های متخصص و بهبود‌بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه موضوعات مختلف حقوق کودک، در فرهنگ‌سرای کودک و آینده مشهد افتتاح شد.
به گزارش شهرآرانیوز، کلینیک حقوق کودک مشهد وابسته به انجمن علمی حقوق کودک ایران از انواع کلینیک‌های حقوقی و نهادی علمی و غیر دولتی است که در فضایی از دانش، تجربه، تعهد و عدالت محوری فعالیت می‌کند. این نهاد با جلب مشارکت‌های مردمی و دانشگاهی تلاش دارد دو دسته فعالیت اصلی را انجام دهد.

در دسته اول ارائه خدمات حقوقی به افراد نیازمند و اقشار آسیب‌پذیر؛ افزایش آگاهی مردم در مورد حقوق کودک و قوانین مربوط و تلاش برای حل منازعات به روش‌های مسالمت‌آمیز؛ آموزش مهارت‌های حقوقی و اصول اخلاق حرفه‌ای به دانشجویان حقوق از دیگر اهداف راه‌آندازی این کلینیک است.
 
در دسته دوم فعالیت این کلینیک، آموزش مهارت های حقوقی و اصول اخلاق حرفه ای به دانشجویان حقوق، تقویت حس مسئولیت پذیری آنان و پرورش روحیه نوع دوستی و مشارکت در فعالیت های خیرخواهانه در ایشان قرار دارد.

این کلینیک می‌تواند نهاد کارآمدی در ارتقا اخلاق حرفه ای، فرهنگ شهروندی و معاضدت حقوقی باشد؛ همچنان که در بسیاری از کشور‌ها موفق نشان داده شده است. کلینیک حقوق کودک با جذب نیرو‌های داوطلب کارآزموده می‌تواند در سطوح اجتماعی با برگزاری جلسات و دور‌های آموزشی در افزایش آگاهی‌ها و کاهش و کاهش پرونده‌های قضایی فعالیت کرده و مؤثر باشد.

همچنین این کلینیک با ارائه خدمات مشاوره و حقوقی به اقشار محروم و کم‌درآمد و نیز گروه‌های آسیب‌پذیر می‌تواند ابزاری مهم برای تسهیل دسترسی به عدالت اجتماعی باشد.

لازم به ذکر است نهاد‌های همکار کلینیک حقوقی کودک اداره کل بانوان استان خراسان رضوی، شهرداری مشهد، کرسی حقوق بشر، صلح و دموکراسی یونسکو در دانشگاه شهید بهشتی می‌باشد.
 

کلینیک حقوقی کودک زیر نظر انجمن علمی حقوق کودک ایران با ریاست دکتر محمود عباسی است. این انجمن مؤسسه‌ای غیر انتفاعی است و در زمینه‌های علمی، پژوهشی و فنی فعالیت می‌کند. مرکز انجمن در شهر تهران است و تا به حال دفتر انجمن در ۱۵ استان ایجاد شده است.
دفتر نمایندگی انجمن علمی حقوق کودک ایران در استان خراسان رضوی برای نخستین‌بار در خرداد ماه امسال به ریاست الهه محسنی دکترای حقوق خصوصی تأسیس شده است.
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->