برخورد پراید با تریلی در خواف ۲ کشته داشت + عکس اختتامیه پویش "نان و مهر" ویژه دانش آموزان مناطق محروم برگزار شد | توزیع ۶۰هزار صبحانه گرم در ۲۲۰ مدرسه خراسان رضوی خرید ملک ورثه‌ای چه دردسرهایی دارد؟ رییس کمیته امداد: ۳۰۰ هزار میلیارد ریال وام اشتغال به مددجویان داده می‌شود قتل اشتباهی در جنوب تهران (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) عبدالرسول پورعباس سرپرست سازمان ملی سنجش شد تغییر روند رسیدگی به معافیت پزشکی سربازان تصادف شدید خودرو پراید و میکسر در بزرگراه پیامبر اعظم(ص)+تصویر جزئیات برگزاری مجدد نوبت اول کنکور ویژه داوطلبان سیل‌زده (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ورود ۱۴۵ هزار گردشگر سلامت به مشهد در سال ۱۴۰۳ مصرف کدام کنسروها ممنوع است؟ طرز تهیه کیک توت‌فرنگی با مارمالاد و کرم کاستارد + عکس کشف ۷۳ فقره سرقت ضبط و پخش خودرو در مشهد دستبرد ۸ میلیاردی به یک ساعت‌فروشی در مشهد ویدئو | فرود بدون چرخ یک هواپیمای باری در فرودگاه استانبول پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارش‌های رگباری در مشهد چه مقدار آب برای سلامت کلیه‌ها لازم است؟ بهترین روش برای نو و تمیز نگه‌داشتن فرش‌ها علت چرخش مچ پا چیست؟ عوامل خطر «زوال عقل زودرس» را بشناسید
سرخط خبرها

طرز تهیه فالوده شیرازی و کرمانی | یک حس خوب با فالوده تگری

  • کد خبر: ۴۲۵۹۲
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
طرز تهیه فالوده شیرازی و کرمانی | یک حس خوب با فالوده تگری
فالوده یا پالوده از دسر‌های یخی و خوشمزه ایرانی است که در دو نوع کرمانی و شیرازی درست می‌شود و همپای بستنی در کشورمان طرف‌داران زیادی دارد.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ فالوده یا پالوده از دسر‌های یخی و خوشمزه ایرانی است که در دو نوع کرمانی و شیرازی درست می‌شود و همپای بستنی در کشورمان طرف‌داران زیادی دارد.
برای طعم و عطر بهتر این دسر خوشمزه به آن عرقیاتی مانند نسترن، اسانس آلبالو و آب‌لیموی تازه اضافه می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد خاصیت درمانی در آن هم شده است.
 
برای نمونه، خوردن فالوده بر رفع اسهال مؤثر است، به‌ویژه اگر به آن تخم ریحان یا تخم شربتی هم اضافه کرده باشند. همچنین گلاب موجود در آن باعث ایجاد حس شادی و نشاط می‌شود. اگر این روز‌ها به دلیل گرمای هوا، زیاد هوس خوردن فالوده می‌کنید، ولی به دلیل ترس از ابتلا به کرونا قید خوردن آن را می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم توصیه ما را جدی بگیرید و در خانه بساط درست کردن فالوده را پهن کنید.
 
 

مواد پایه فالوده

فالوده چه شیرازی باشد چه کرمانی، مواد پایه آن یکی است: شکر، نشاسته، آب و گلاب. استفاده از لیموی تازه، زعفران، هل، شربت آلبالو و بقیه اسانس‌ها هم دلخواه است.
 
بنابراین، هزینه اصلی‌ای که برای تهیه فالوده می‌پردازید برای خرید نشاسته و شکر است.
 
یک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگری
 
 

طرز تهیه فالوده

۲ لیوان آب و یک لیوان شکر را در ظرفی بریزد و روی حرارت بگذارید. با قاشق محلول را آن‌قدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. کمی صبر کنید تا شربت قدری قوام بیاید. حالا وقت اضافه‌کردن گلاب است. اجازه بدهید چند جوش دیگر بخورد. بعد آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. شربت سردشده را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس آن را درون مخلوط کن بریزید تا پودر شود. شربت پودرشده را دوباره به فریزر برگردانید.
 
۲ لیوان آب را درون ظرفی بریزید و ۳۰۰ گرم نشاسته به آن اضافه کنید. نشاسته که حل شد، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آبش تبخیر و نشاسته کشدار و غلیظ شود. درون ظرف بزرگ دیگری مقداری آب و یخ بریزید. سپس نشاسته کشدار و غلیظ را با فشار دست یا قاشق از درون آب‌کشی با سوراخ‌های ریز عبور دهید. زیر آب‌کش باید ظرف بزرگ آب و یخ را بگذارید تا رشته‌های نازک نشاسته مستقیم روی یخ‌ها بریزند. رشته‌ها را درون یخ زیر و رو کنید تا خوب سفت شوند.
 
رشته‌ها را از یخ بیرون بیاورید و درون ظرف حاوی شربت پودر شده بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس روی آن مقداری آب‌لیموی تازه، شربت آلبالو یا هر اسانس دیگری که می‌خواهید بریزید.
 
یک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگری
 
 

نکته:

  • نشاسته گندم بهترین گزینه برای نشاسته در تهیه فالوده است.
  • برای رشته کردن نشاسته می‌توانید از چرخ‌گوشت، قیف و ماسوره مدل چمنی هم استفاده کنید. در ضمن، هرقدر سوراخ‌های وسیله مورد استفاده ریزتر باشد، فالوده شما زیباتر خواهد شد.
  • برای خوش‌طعم و خوش‌عطر شدن فالوده می‌توانید در آخر کار مقداری اسانس هل به فالوده اضافه کنید.
  • هنگام درست کردن رشته‌های فالوده، از حرارت پایین اجاق‌گاز استفاده کنید تا آب به آرامی تبخیر و نشاسته‌ها به‌خوبی پخته و بوی خامی آن گرفته شود.
  • نشاسته را به‌جز رشته‌ای می‌توان به شکل‌های دیگری مانند دانه‌برنجی یا نگینی هم درآورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->