سرقت خودرو، در پوشش مادر و فرزندی، در مشهد (۳۰شهریور ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی | افزایش دمای هوا در هفته آینده (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) رئیس سازمان غذا و دارو: برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی به لبنان آماده‌ایم پرداخت مستمری ۱۳ هزار نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی از سرگرفته می‌شود ترافیک سنگین در محور جنوب به شمال چالوس (۳۰ شهریور ۱۴۰۳) طوفان ایتالیا بیش از ۱۰۰۰ نفر را از خانه‌هایشان فراری داد مرگ دردناک راننده خودرو ۴۰۵ در محور اسفراین بر اثر آتش گرفتن خودرو کشف ۴.۵ میلیارد ریال ارز قاچاق در تایباد برخورد مرگبار موتورسیکلت با تیر برق با یک کشته و یک مصدوم در مشهد (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) درباره «پیمان آخال» در دوره قاجار که مناطقی از شمال‌شرق ایران را جدا کرد | «فیروزه» افتاده از انگشتر خراسان راهکارهایی برای مدیریت ترافیک و کاهش تصادفات در شروع سال تحصیلی | باز آمد بوی ماه ترافیک! جزئیات به‌کارگیری سرباز معلمان برای سال تحصیلی جدید تلاش ۱۲ ساعته آتش‌نشانان مشهد برای اطفای حریق انبار چوب رباط طرق + عکس (۲۹ شهریور ۱۴۰۳) بیماری‌هایی که مرد‌ها از آن غافل هستند | مردان، ستون‌های قدرت خرما‌های تریاکی با هشیاری پلیس کرمان به مقصد نرسید جزئیات روند بررسی پرونده سرقت ۵۱ میلیون تومان از بانک سپه مشهد خواص استثنایی یک لیوان شیر چقدر است؟ اسامی عطرهای غیرمجاز اعلام شد آیا ۹ تالاب ایران در تابستان جاری خشک شده‌اند؟ ۱۳ هزار معلول در انتظار وصل و واریز مستمری تأمین مایحتاج دانش‌آموزان بهزیستی با اجرای پویش‌های «مشق مهربانی» و «همه حاضر» در کشور | اجرای این پویش‌ها در خراسان رضوی چگونه است؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (پنجشنبه، ۲۹ شهریور ۱۴۰۳) | برقراری جوّ پایدار از یکشنبه زائران عمره مفرده ۱۴۰۳ به این توصیه‌های سازمان حج و زیارت توجه کنند
سرخط خبرها

طرز تهیه فالوده شیرازی و کرمانی | یک حس خوب با فالوده تگری

  • کد خبر: ۴۲۵۹۲
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
طرز تهیه فالوده شیرازی و کرمانی | یک حس خوب با فالوده تگری
فالوده یا پالوده از دسر‌های یخی و خوشمزه ایرانی است که در دو نوع کرمانی و شیرازی درست می‌شود و همپای بستنی در کشورمان طرف‌داران زیادی دارد.
امیر مقدم | شهرآرانیوز؛ فالوده یا پالوده از دسر‌های یخی و خوشمزه ایرانی است که در دو نوع کرمانی و شیرازی درست می‌شود و همپای بستنی در کشورمان طرف‌داران زیادی دارد.
برای طعم و عطر بهتر این دسر خوشمزه به آن عرقیاتی مانند نسترن، اسانس آلبالو و آب‌لیموی تازه اضافه می‌کنند که این موضوع باعث ایجاد خاصیت درمانی در آن هم شده است.
 
برای نمونه، خوردن فالوده بر رفع اسهال مؤثر است، به‌ویژه اگر به آن تخم ریحان یا تخم شربتی هم اضافه کرده باشند. همچنین گلاب موجود در آن باعث ایجاد حس شادی و نشاط می‌شود. اگر این روز‌ها به دلیل گرمای هوا، زیاد هوس خوردن فالوده می‌کنید، ولی به دلیل ترس از ابتلا به کرونا قید خوردن آن را می‌زنید، پیشنهاد می‌کنیم توصیه ما را جدی بگیرید و در خانه بساط درست کردن فالوده را پهن کنید.
 
 

مواد پایه فالوده

فالوده چه شیرازی باشد چه کرمانی، مواد پایه آن یکی است: شکر، نشاسته، آب و گلاب. استفاده از لیموی تازه، زعفران، هل، شربت آلبالو و بقیه اسانس‌ها هم دلخواه است.
 
بنابراین، هزینه اصلی‌ای که برای تهیه فالوده می‌پردازید برای خرید نشاسته و شکر است.
 
یک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگری
 
 

طرز تهیه فالوده

۲ لیوان آب و یک لیوان شکر را در ظرفی بریزد و روی حرارت بگذارید. با قاشق محلول را آن‌قدر هم بزنید تا شکر کاملا حل شود. کمی صبر کنید تا شربت قدری قوام بیاید. حالا وقت اضافه‌کردن گلاب است. اجازه بدهید چند جوش دیگر بخورد. بعد آن را از روی حرارت بردارید تا خنک شود. شربت سردشده را داخل فریزر بگذارید تا یخ بزند. سپس آن را درون مخلوط کن بریزید تا پودر شود. شربت پودرشده را دوباره به فریزر برگردانید.
 
۲ لیوان آب را درون ظرفی بریزید و ۳۰۰ گرم نشاسته به آن اضافه کنید. نشاسته که حل شد، آن را روی حرارت ملایم قرار دهید تا آبش تبخیر و نشاسته کشدار و غلیظ شود. درون ظرف بزرگ دیگری مقداری آب و یخ بریزید. سپس نشاسته کشدار و غلیظ را با فشار دست یا قاشق از درون آب‌کشی با سوراخ‌های ریز عبور دهید. زیر آب‌کش باید ظرف بزرگ آب و یخ را بگذارید تا رشته‌های نازک نشاسته مستقیم روی یخ‌ها بریزند. رشته‌ها را درون یخ زیر و رو کنید تا خوب سفت شوند.
 
رشته‌ها را از یخ بیرون بیاورید و درون ظرف حاوی شربت پودر شده بریزید و خوب مخلوط کنید. سپس روی آن مقداری آب‌لیموی تازه، شربت آلبالو یا هر اسانس دیگری که می‌خواهید بریزید.
 
یک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگرییک حس خوب با فالوده تگری
 
 

نکته:

  • نشاسته گندم بهترین گزینه برای نشاسته در تهیه فالوده است.
  • برای رشته کردن نشاسته می‌توانید از چرخ‌گوشت، قیف و ماسوره مدل چمنی هم استفاده کنید. در ضمن، هرقدر سوراخ‌های وسیله مورد استفاده ریزتر باشد، فالوده شما زیباتر خواهد شد.
  • برای خوش‌طعم و خوش‌عطر شدن فالوده می‌توانید در آخر کار مقداری اسانس هل به فالوده اضافه کنید.
  • هنگام درست کردن رشته‌های فالوده، از حرارت پایین اجاق‌گاز استفاده کنید تا آب به آرامی تبخیر و نشاسته‌ها به‌خوبی پخته و بوی خامی آن گرفته شود.
  • نشاسته را به‌جز رشته‌ای می‌توان به شکل‌های دیگری مانند دانه‌برنجی یا نگینی هم درآورد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->