رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

رئیس‌جمهور لبنان: باید برای پیشرفت کشور از خودخواهی دست بکشیم

  • کد خبر: ۴۲۹۸۸
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۵
رئیس‌جمهور لبنان: باید برای پیشرفت کشور از خودخواهی دست بکشیم
میشل عون رئیس‌جمهور لبنان َطی یک توئیت درباره روند تشکیل دولت جدید نوشت: به خاطر شهدای از دست رفته باید از خودخواهی دست کشیده و فرصتی را ایجاد کنیم تا هم کشور به شکوفایی و توسعه برسد و هم اینکه مردم ما پشت دولت و نهادهای آن باشند

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس جمهور لبنان خوستار کنار گذاشته شدن خودخواهی‌ها در روند تشکیل دولت جدید این کشور شد.

«میشل عون» رئیس جمهور لبنان روز دوشنبه با انتشار توییتی در حساب رسمی خود تأکید کرد که نیروهای مسلح لبنان با خون خود بهای مقابله با تروریسم و ​​حفظ امنیت و سلامت جامعه را می‌پردازند.

 

در این توئیت آمده است: «بار دیگر قهرمانان ارتش لبنان با خون خود بهای مقابله با تروریسم و ​​حفظ امنیت و سلامت جامعه را پرداختند. به خاطر شهدای از دست رفته باید از خودخواهی دست کشیده و فرصتی را ایجاد کنیم تا هم کشور به شکوفایی و توسعه برسد و هم اینکه مردم ما پشت دولت و نهادهای آن باشند».

 

احتمال می‌رود منظور رئیس جمهور لبنان در این توئیت گروه‌های سیاسی است که در روند تشکیل دولت یا پس از آن در زمان فعالیت هر دولت جدیدی که روی کار می‌آید، کارشکنی می‌کنند، نظیر تظاهرات خشونت بار اخیری که در بیروت با تحریک جریان غرب گرای 14 مارس برای سرنگونی دولت «حسان دیاب» به راه افتاد.

فرماندهی ارتش لبنان امروز از کشته شدن سه نظامی در جریان حمله یک گشتی اطلاعات ارتش به منزل یک تروریست تحت تعقیب در محله «جبل البداوی» شهر طرابلس در شمال لبنان خبر داد.

 

«مصطفی ادیب» مامور تشکیل کابینه لبنان امروز با میشل عون رئیس جمهور لبنان دیدار و با او درباره ترکیب کابینه گفت‌و‌گو و رایزنی کند.

 

بعد از استعفای حسان دیاب که به دنبال انفجار مهیب بندر بیروت و تظاهرات‌های بیروت رخ داد، ادیب از سوی رئیس جمهور این کشور مأمور تشکیل کابینه شد.

او تابعیت فرانسه دارد و همسرش نیز فرانسوی است و گزینه نخست‌وزیران سابق لبنان (سعد الحریری، فواد سنیوره، نجیب میقاتی و تمام سلام) برای تصدی نخست‌وزیری است.

تظاهرات یک سال گذشته که گاه و‌ بی‌گاه ادامه دارد، کاهش شدید ارزش لیره لبنان در برابر دلار، شیوع کرونا و انفجار مهیب بندر بیروت و به تبع آن تحمیل هزینه‌های بازسازی سنگین بر خزانه خالی و اقتصاد ضعیف لبنان، مهمترین چالش‌های دولت جدید خواهد بود.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->