اولین تصاویر رسمی از هدست XR سامسونگ در مراسم رونمایی از گلکسی s۲۵ مقایسه مشخصات سری گلکسی S۲۵ با شیائومی ۱۵ و آیفون ۱۶ + جدول ویدئو | معرفی رسمی Galaxy S25 Ultra مقایسه سری گلکسی s۲۵ با سری گلکسی s۲۴ سامسونگ + جدول قیمت انواع گوشی سامسونگ در بازار | پیش‌فروش گلکسی S۲۵ آغاز شد ویدئو | آنباکس گلکسی اس ۲۵ اولترا از پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری هوش مصنوعی ترامپ چه می‌دانید؟ سری گلکسی S25 سامسونگ رونمایی شد| اعلام قیمت و تاریخ عرضه پرچم‌دار جدید رقابت انسان‌ها و ربات‌ها در نیمه‌ماراتن چین نسخه تکامل‌یافته ماهواره کوثر سال آینده به فضا پرتاب می‌شود گروه «تپسل» اپلیکیشن «کافه بازار» را خرید تجار بالاخره می‌توانند آیفون‌هایی را که شناسه‌شان باز شده، ثبت سفارش کنند توکن PX «نات پیکسل» لیست شد + قیمت اولیه راس اولبریکت کیست؟ | خالق موفق‌ترین دارک‌وب خریدوفروش مواد مخدر ترامپ برای راس اولبریکت، خالق وب‌سایت «جاده‌ی ابریشم»، فرمان عفو صادر کرد استعفای رئیس ناسا آمریکا همزمان با آغاز دولت دوم ترامپ فرهنگستان جایگزین «فوروارد» را معرفی کرد ترامپ دستور بایدن برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی را لغو کرد آیا رمزارزها در نوسان‌ نرخ ارز اثرگذار هستند؟ بیش از ۵۷ هزار حمله سایبری در پاییز ۱۴۰۳ علیه ایران اتفاق افتاد+جزئیات با حمایت ترامپ، ممنوعیت تیک تاک در آمریکا برداشته شد
سرخط خبرها

کارکرد رسانه در کارآفرینی

  • کد خبر: ۴۳۰۰۶
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
کارکرد رسانه در کارآفرینی
ملیحه کرمانی
تأثیر کارآفرینی بر بستر‌های رسانه‌ای را باید یک ظرفیت جدید دانست. در صورتی که کارآفرینی در بدنه رسانه‌ها ترویج یابد و خود رسانه این ساختار و سیستم کارافرینی را پیاده کند، علاوه بر رشد و توسعه کیفی و کمی حوزه ارتباطی، تأثیر آن از دیدگاه رسانه‌ای در جامعه نیز رسوخ پیدا می‌کند و خودبه خود باعث افزایش روح کارافرینی در سطح جامعه می‌شود. رسانه‌ها با توجه به دسترسی سریع و گسترده به مخاطبان و توانایی گسترش اطلاعات و تغییر نگرش‌ها نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ نوآفرینی و کارآفرینی دارند. شناخت ظرفیت ها، فرصت‌ها و زمینه‌های مساعد باید به نهادینه کردن کارآفرینی در بین عموم شهروندان مخصوصا جوانان و نوجوانان اهتمام ورزند. فرایند تغییر و تحول مستمر و پرشتاب، مهم‌ترین ویژگی عصر کنونی است و فرایند کارآفرینی و خلاقیت اساس و بسترساز تغییر و دگرگونی است. جهان امروز تحت تأثیر رسانه‌ها و فناوری‌های نوین ارتباطی است که باعث افزایش سطح بینش و آگاهی مردم می‌شود و بر همه فعالیت‌های اجتماعی از جمله کار و کارآفرینی اثرگذاشته است. کارآفرینی مانند یک موتور توسعه ملی است که در آن ایده‌های جدید و مناسب برای بهره برداری از فرصت‌ها و منابع موجود با هدف اشتغال، شناسایی و پیاده سازی می‌شود.
 
بنابراین، آموزش و توجه کافی به کارآفرینان، ترویج کارآفرینی، ابتکار و استقلال فردی، حمایت از مالکیت فکری و انجام فعالیت‌های گروهی در کنار حمایت‌های دولت و منابع مالی برای گسترش کارآفرینی ضرور است. نیروی انسانی آینده باید به چند توانمندی اساسی مجهز باشد: نوآوری و خلاقیت، کارآفرینی، انعطاف و وفق پذیری، سواد فناوری، پژوهشگری، آینده نگری و آینده پژوهی. همه این موارد عناصر سازنده نیروی کار آینده است.
 
رسانه باید در این راه گام‌های جدی و پویایی بردارد و خود در این مسیر پیشرو و الگو باشد. صاحبان رسانه‌ها برای رسیدن به این موج پیشرو باید پرداختن به این مقوله را در سیاست‌ها و برنامه‌های خود سامان دهی کنند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->